ANALIZĂ MEDIAFAX MONITORIZARE: Cele mai vizibile revendicări din timpul protestelor

"Alegeri anticipate" a fost revendicarea cea mai mediatizată în online în timpul protestelor de stradă începute în urmă cu două săptămâni, pe următoarele două locuri situându-se "Jos Băsescu" şi "Demisia preşedintelui", potrivit unei analize realizate de Mediafax Monitorizare.

Urmărește
3107 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ MEDIAFAX MONITORIZARE: Cele mai vizibile revendicări din timpul protestelor

ANALIZĂ MEDIAFAX MONITORIZARE: Cele mai vizibile revendicări din timpul protestelor

Monitorizarea a fost realizată în perioada 12-24 ianuarie pe site-uri, bloguri, conturi de Twitter şi pagini publice de Facebook - în total, circa 57.000 de surse online în limba română. Analiza a luat în calcul mediatizarea a nouă sintagme cheie, legate de proteste, în mediul online:, "Alegeri anticipate", "Jos Băsescu", "Demisia preşedintelui", "Demisia guvernului", "Legea sănătăţii", "Taxa Auto", "Mărirea salariilor/creşterea salariilor", "Salvaţi Roşia Montana" şi "Mărirea pensiilor"/"creşterea pensiilor".

Potrivit unui comunicat, ierarhia vizibilităţii este condusă de sintagma "Alegeri anticipate", care înregistrează peste 25% dintre menţiunile din online despre cele 9 sintagme monitorizate (3.509 menţiuni din totalul de 13.932).

"Jos Băsescu" şi "Demisia Preşedintelui" deţin câte 22,2%, respectiv 14% din mediatizare, fiind urmate de "Demisia Guvernului" şi "Legea Sănătăţii"- cu 13,6%, respectiv 12,4%. Împreună, primele cinci sintagme din fruntea clasamentului cumulează 87.4% din totalul menţiunilor, în timp ce restul se distribuie între celelalte patru sintagme.

Topul sintagmelor mediatizate în online include "Taxa Auto" cu 9,9% şi "Mărirea salariilor/creşterea salariilor" cu 1,1%. Spre sfârşitul clasamentului, cu sub 1%, s-au poziţionat "Salvaţi Roşia Montană"- 0,9% şi "Mărirea pensiilor"/"creşterea pensiilor" - 0,7%.

Pentru sintagmele analizate, site-urile au generat cea mai mare parte a vizibilităţii, având o pondere de 85,4% în mediatizare. Ierarhia categoriilor de surse online din acest punct de vedere este completată de Twitter - 7,7%, bloguri - 6,5% şi Facebook - 0,4%.

Mediafax Monitorizare monitorizează în prezent toate categoriile de surse online: presă, dar şi social media. Astfel, agenţiile de PR şi specialiştii în comunicare din companii pot afla ce se scrie despre brandurile sau produsele lor pe aproape 57.000 de surse.

Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice şi analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienţi corporate şi instituţionali. Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienţi prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conţin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceştia şi includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de ştiri radio şi TV şi linkuri spre articolele sau postările online. La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienţi şi de concurenţii lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceştia activează.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici