- Home
- Auto
- (20.08.2024, 10:25)
- Daniel Contescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Butoanele revin la putere: Ecranele tactile din maşini distrag prea mult atenţia şoferilor
Euro NCAP face eforturi pentru a încetini cursa pentru funcţiile tactile şi revenirea, cel puţin parţial, la butoane.
Urmărește
665 afișări
Euro NCAP - programul european de evaluare a modelelor de maşini noi şi cea mai înaltă autoritate în materie de siguranţă auto (începând cu testele de impact) - trimite mesajele sunt puternice şi dă direcţia producătorilor pentru viitorul apropiat.
A apărut, astfel, o posibilitate reală ca ecranele tactile, considerate echipamente esenţiale, să fie măcar reduse, dacă renunarea totală la ele pare imposibilă.
„Utilizarea excesivă a ecranelor tactile este o problemă la nivel de industrie”, a declarat recent Matthew Avery, director de dezvoltare strategică la Euro NCAP.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FBI: Hackeri iranieni au trimis informații furate din campania lui Trump către campania lui Biden
-
Rezerva Federală a SUA reduce dobânda cheie cu 0,5% şi semnalează că a început ciclul de tăiere de dobândă
-
COMENTARIU Lelia Munteanu: Declanşează Guvernul Netanyahu "ofensiva totală" pe frontul de nord?
-
România ar putea găzdui facilităţi de instruire în domeniul maritim pentru pregătirea personalului ucrainean
„Aproape toţi producătorii de vehicule mută comenzile cheie pe ecranele tactile centrale, forţând şoferii să-şi ia ochii de la drum şi crescând risc de accidente din cauza distragerii atenţiei”, a completat acesta.
La fel de periculoase precum drogurile
„Noile teste Euro NCAP, programate pentru 2026, vor încuraja producătorii să folosească controale fizice separate pentru funcţiile de bază într-un mod intuitiv, limitând timpul necesar pentru a lua ochii de la drum şi promovând astfel o conducere mai sigură”, este concluzia lui Avery.
Revenirea la cheile fizice este susţinută şi de cercetările pe acest subiect. În 2022, o revistă de specialitate suedeză a constatat că şoferilor le-a luat mult mai mult timp pentru a îndeplini sarcinile de bază pe ecranele tactile, comparativ cu maşinile mai vechi cu comenzi fizice.
Cu doi ani mai devreme, cercetările TRL din Regatul Unit scoseseră în evidenţă că interfeţele smartphone-urilor pentru ecrane tactile (Apple CarPlay şi Android Auto) reduc timpii de reacţie la fel de mult ca şi conducerea în stare de ebrietate sau sub efectul drogurilor.
Citește pe alephnews.ro: Zelenski anunță că Planul de Victorie al Ucrainei este finalizat
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
”Fără milă”: Multinaţionala prezentă şi în România care a decis să cheme înapoi angajaţii 5 zile pe săptămână la birou
Cum a reuşit un magnat indian să întoarcă cu susul în jos una dintre cele mai scumpe piete imobiliare din lume
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
BREAKING | George Țelinoiu a murit după ce s-a aruncat în gol de pe viaductul Vidraru 😢 ⤵️
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe