"Cafenelele pline din Seul, coada de la magazinul Apple relevă succesul testării în masă" / Cum arată viaţa post pandemie în Coreea de Sud şi cum au reuşit să depăşească momentul critic

Cafenele pline de clienţi, aglomeraţia din parcuri şi redeschiderea primului magazin Apple din afara Chinei arată noua realitate post-pandemie din Coreea de Sud, un succes al testării în masă, notează agenţia Bloomberg.

Urmărește
8765 afișări
Imaginea articolului "Cafenelele pline din Seul, coada de la magazinul Apple relevă succesul testării în masă" / Cum arată viaţa post pandemie în Coreea de Sud şi cum au reuşit să depăşească momentul critic

"Cafenelele pline din Seul, coada de la magazinul Apple relevă succesul testării în masă" / Cum arată viaţa post pandemiei în Coreea de Sud şi cum au reuşit să depăşească momentul critic

"Cafenelele s-au umplut de clienţi, în parcuri sunt oameni care se bronzează, iar în primul magazin Apple redeschis în afara Chinei sunt oameni la coadă, în contexul în care mulţi sud-coreeni - aproape toţi purtând măşti - au reieşit pe străzi după luni de autoizolare. Imaginea din Seul, într-o sâmbătă perfect de surprins în imagini, este într-un contrast puternic cu alte naţiuni în care par a fi oraşe-fantomă, în condiţiile în care guvernele au izolat părţi mari ale populaţiei sau au impus restricţii privind adunările sociale", comentează agenţia de presă Bloomberg într-un articol intitulat "Cafenelele pline din Seul, coada de la magazinul Apple relevă succesul testării în masă".

Iniţial una dintre ţările cele mai afectate, pe locul doi la numărul de cazuri, Coreea de Sud a reuşit să limiteze răspândirea epidemiei fără a aplica măsuri prea drastice. Nu a oprit activităţile de producţie şi nu a restricţionat deplasările. În pofida îndemnurilor autorităţilor de a rămâne în case de teama riscurilor epidemice, mulţi sud-coreeni au ieşit sâmbătă, fiind convinşi că partea cea mai grea a pandemiei a trecut.

"Am ieşit pentru prima dată în multe zile pentru o întâlnire cu iubita mea", afirmă Kim Ji-hoon, în vârstă de 28 de ani, aflat într-un restaurant aglomerat situat în zona Garosu-gil din Seul. "Nu mă simt mai în siguranţă acum, dar nu mai sunt atât de stresat privind ieşirea, dat fiind că s-a redus intensitatea contagierilor", explică Kim Ji-hoon.

Coreea de Sud a lansat o campanie de testări masive şi de localizare a contactelor, lucruri care au facilitat limitarea epidemiei şi au permis menţinerea activităţilor multor companii şi fabrici. Numărul cazurilor noi de infectare a scăzut la 18 vineri, cel mai mic nivel de la intensificarea epidemiei în februarie, când erau zilnic peste 900 de cazuri noi.

Deşi atât SUA, cât şi Coreea de Sud au confirmat primele cazuri de coronavirus aproximativ în acelaşi timp în ianuarie, numărul infecţiilor în Statele Unite a ajuns la peste 700.000, în timp ce autorităţile sud-coreeene au "aplatizat curba epidemică" luna trecută, fiind doar circa 10.000 de cazuri.

De teama unui "al doilea val" de infecţii, Centrul sud-coreean pentru Controlul şi Prevenirea Epidemiilor a îndemnat cetăţenii "să continue respectarea distanţării sociale şi a normelor de igienă pe parcursul weekendului".

"Nu putem lăsa garda jos, da fiind că încă există potenţialul unei rate ridicate a infecţiilor. Cred că trebuie să continuăm distanţarea socială, să nu ne relaxăm", afirmă Kim Ganglip, adjunctul ministrului sud-coreean al Sănătăţii.

Kim Ganglip a precizat că Guvernul de la Seul elaborează norme pentru o "nouă normalitate", inclusiv prin modificarea procedurilor de carantină şi a măsurilor de distanţare socială. "Societatea noastră a avut succes în amânarea răspândirii Covid-19 prin distanţare socială. Dar acest lucru nu înseamnă că virusul dispare complet sau că putem reveni la viaţa pe care o aveam înainte de epidemie", a subliniat oficialul citat.

sursa foto: profimedia

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici