- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (07.11.2012, 18:01)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ada Meseşan, consultant al ARD: TVR a impus o grilă electorală care protejează făţiş interesele USL
Ada Meseşan, în calitate de consultant al ARD, a declarat miercuri, pentru MEDIAFAX, că TVR a impus o grilă de emisiuni electorale din care dezbaterile lipsesc aproape complet şi care reprezintă "o protejare făţişă a intereselor politice ale USL".
Urmărește
283 afișări
Ada Meseşan, consultant al ARD: TVR a impus o grilă electorală care protejează făţiş interesele USL (Imagine: Octav Ganea/ Mediafax Foto)
"Conducerea TVR face politică, nu presă. Face politică, în loc să respecte regula de bază a unei televiziuni naţionale, cea de informare corectă a opiniei publice. Aşa-zisa ofertă a TVR privind emisiunile electorale prezentată alianţelor şi partidelor participante la campania din această toamnă reprezintă o protejare făţişă a intereselor politice ale USL", a declarat Ada Meseşan, precizând că se exprimă în acest sens în calitate de consultant al ARD.
ULTIMELE ȘTIRI
-
România se alătură pe deplin spațiului Schengen începând cu ianuarie 2025
-
Alegeri prezidenţiale 2024. Ce arată cele mai recente sondaje publicate. Cine ar putea intra în turul doi
-
Bucureştenii decid viitorul oraşului: Referendum crucial în aceeaşi zi cu alegerile prezidenţiale. Iată ce trebuie să ştii
-
Euro a scăzut la cel mai jos nivel din 2022 din cauză că pieţele se aşteaptă la o nouă scădere de dobândă. Din păcate şi din economia reală vin veşti proaste: sectorul privat din zona euro a scăzut dintr-o dată şi se duce înspre contracţie
Ada Meseşan mai spune că, miercuri, "în prezenţa preşedintelui TVR, Claudiu Săftoiu, reprezentanţii televiziunii au impus o grilă de emisiuni electorale din care dezbaterile dintre candidaţi lipsesc aproape complet".
"Oferta TVR este de-a dreptul comică: prezentăm doar filmuleţe şi clipuri electorale. În calitate de consultanţi ai ARD, am amintit că am fost invitaţi la negocieri, nu la impuneri de grile şi am rugat insistent conducerea postului să aloce mai multe zile dezbaterilor electorale, pentru ca publicul să poată urmări şi discerne corect ce doresc şi ce oferă actorii politici. Reprezentanţii USL s-au opus categoric, optând pentru filmuleţe, nu pentru confruntări deschise. Nu comentez strategia USL care impune fuga de dezbaterile deschise, pentru a nu explica publicului de ce, din tot ce s-a promis, nu s-a realizat nimic. Condamn, însă, poziţia reprezentanţilor TVR care pun comanda politică a USL deasupra interesului public", mai spune Ada Meseşan.
Ada Meseşan este şi membru al Consiliului de Administraţie al TVR, fiind nominalizată în această funcţie de PDL.
Reacţia Adei Meseşan vine în contextul în care reprezentanţii TVR au anunţat miercuri, printr-un comunicat de presă, că Televiziunea Română va difuza în campania pentru alegerile parlamentare emisiuni de promovare electorală, în zilele de luni, miercuri şi joi, şi emisiuni de dezbatere electorală, în zilele de marţi şi vineri.
Oferta timpilor de antenă pentru campania electorală la Societatea Română de Televiziune (SRTv) a fost prezentată reprezentanţilor partidelor politice. Propunerea SRTv prevede emisiuni de promovare electorală în zilele de luni, miercuri şi joi şi emisiuni de dezbatere electorală în zilele de marţi şi vineri, se spune în comunicat.
"Astăzi, 7 noiembrie, la sediul SRTv a avut loc o întâlnire între reprezentanţii Televiziunii Române şi cei ai partidelor politice şi ai alianţelor care participă la campania electorală, pentru stabilirea programului emisiunilor electorale, a condiţiilor tehnice şi alocarea timpilor de emisie, pentru fiecare partid şi emisiune în parte", se spune în comunicat.
Potrivit comunicatului, la întâlnire au participat reprezentanţii ARD, USL şi UDMR. Reprezentanţii PP-DD au anunţat în prealabil că nu vor putea participa la discuţii, urmând să accepte rezultatul negocierilor, se spune în acelaşi comunicat.
"În cadrul discuţiilor, reprezentanţii ARD nu au fost de acord cu oferta SRTv privind zilele de difuzare a emisiunilor de dezbatere electorală. Propunerile lor au fost respinse de reprezentanţii celorlalte partide politice prezenţi la negocieri, UDMR şi USL. În aceste condiţii, pe parcursul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare, rămâne în vigoare propunerea SRTv privind programul emisiunilor electorale", se mai spune în comunicatul TVR.
Campania electorală la posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, inclusiv de televiziune prin cablu, începe pe 9 noiembrie, ora 0.00, şi se încheie în ziua de 8 decembrie, ora 7.00, potrivit unei Decizii a Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), adoptată pe 1 noiembrie şi publicată în Monitorul Oficial pe 2 noiembrie.
Decizia a fost elaborată de CNA având în vedere dispoziţiile Legii nr. 35 din 13 martie 2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului - în special capitolul 7 din această lege referitor la campania electorală - şi cele ale Hotărârii Guvernului nr. 890/2012 privind stabilirea programului calendaristic din cuprinsul perioadei electorale.
Decizia mai prevede că, pentru reflectarea desfăşurării campaniei electorale şi a activităţilor de propagandă electorală, radiodifuzorii pot realiza şi difuza numai următoarele tipuri de emisiuni: "de promovare electorală" şi "de dezbatere electorală".
În emisiunile de promovare electorală, candidaţii (şi reprezentanţii lor) îşi promovează propria candidatură, programele politice şi activităţile de campanie electorală. În situaţia transmiterii în direct a unor activităţi de campanie, acestea se vor încadra în timpii de antenă acordaţi fiecărui competitor electoral. Emisiunile de promovare electorală trebuie să fie marcate pe toată durata desfăşurării lor cu sintagma "publicitate electorală".
În emisiunile de dezbatere electorală - în care radiodifuzorii pun în discuţie programele electorale şi temele de interes public legate de campania electorală, cu participarea candidaţilor sau a reprezentanţilor declaraţi ai competitorilor electorali - accesul candidaţilor şi al reprezentanţilor lor este gratuit. Aceste emisiuni vor fi marcate cu sintagma "dezbatere electorală".
Accesul candidaţilor la posturile publice de televiziune şi radio este gratuit, iar repartizarea timpilor de antenă se face potrivit Legii electorale.
"La posturile private (de televiziune şi radio, n.r.), candidaţii au acces contra cost, conform Legii electorale, în emisiunile de promovare electorală, în care-şi prezintă programul şi activităţile de campanie. De asemenea, candidaţii se pot face cunoscuţi şi prin spoturi electorale. În privinţa dezbaterilor electorale însă - şi apreciem că acestea vor fi emisiunile cele mai numeroase -, accesul candidaţilor şi reprezentanţilor partidelor este gratuit, în condiţii de echitate, echilibru şi corectitudine", după cum a explicat Răsvan Popescu, preşedintele CNA, pe 1 noiembrie, după adoptarea Deciziei.
Tarifele pe emisiune şi pe unitate de timp ale fiecărui post privat de radio şi de televiziune, inclusiv de televiziune prin cablu, vor fi făcute publice şi vor fi aceleaşi pentru toţi competitorii, se precizează în Decizia CNA.
Alegerile parlamentare se vor desfăşura pe 9 decembrie.
Citește pe alephnews.ro: Gala ZF 2024. Adrian Sârbu: „Oportunitatea ta este România. Trebuie să te implici în câmpul puterii” / Gerard Baker, editor global Wall Street Journal, prezent la Gală, a vorbit despre viitorul economic al Europei și al SUA în urma victoriei lui Trump
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe