- Home
- Cultură-Media
- (13.01.2016, 15:20)
- Departamentul Life
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ: 2016 se joacă în televiziune numai între PRO TV şi Antena 1
Bătălia pentru programe de entertainment de top se va da în 2016 doar între PRO TV şi Antena 1, care vor programa, în prime-time, diferite producţii de calibru, mai vechi şi mai noi. Kanal D, Prima TV şi TVR 1 nu au înregistrat succese de acest tip în 2015, iar celelalte posturi de top, ca Antena 3, România TV sau Acasă au alt specific.
Urmărește
4495 afișări
ANALIZĂ: 2016 se joacă în televiziune numai între PRO TV şi Antena 1 (Imagine: Shutterstock)
Un simptom despre faptul că bătălia pentru divertisment se poartă în exclusivitate între PRO TV şi Antena 1 e faptul că primele două clasate îşi împart în exclusivitate şi top 20 producţii de divertisment, pe 2015, spre deosebire de anii trecuţi, în care şi Kanal D sau alte televiziuni figurau în clasament. PRO TV ocupă partea de sus a acestuia cu producţii ca „Românii au talent” (18,1 puncte de rating în medie, pe 18-49 urban), „Sunt celebru, scoate-mă de aici” (14,7 puncte, pe acelaşi segment) sau „Visuri la cheie” (10,9 puncte), în timp ce Antena 1 a spulberat inexistentul program de Revelion al PRO TV, cu Dan Negru (16 puncte). Ca număr de producţii, situaţia e în favoarea Antenei 1, care a realizat 12 din cele 20 de emisiuni din top, ceea ce confirmă faptul că s-a comportat, în 2015, ca un challenger mai serios pentru PRO TV-ul care a avut diferite probleme de imagine şi de costuri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Moș Crăciun, eroul sărbătorii, are o fișă medicală impresionantă: obezitate, diabet și jet lag extrem
-
Oleksandr Usyk l-a învins pe Tyson Fury în revanşa din Arabia Saudită
-
Noul guvern. Iohannis a convocat partidele parlamentare la consultări / PSD, PNL, UDMR şi Grupul Minorităţilor Naţionale vor veni împreună la discuţii
-
Lovitură pentru TikTok. O ţară europeană interzice aplicaţia chineză / Şi în România au fost voci care au cerut suspendarea TikTok în urma alegerilor prezidenţiale
Clasamentul este relevant fiindcă descrie ceea ce se întâmplă în prime-time-ul televiziunilor româneşti, între orele 20.30 şi 22.00, deci locul unde se concentrează şi telespectatorii, şi veniturile din publicitate ale televiziunilor comerciale. Pe lângă filme şi fotbal, care mai sunt programate în acest interval orar, acest gen de emisiuni evidenţiază forţa de producţie internă (sau delegată unor case ca Media Factory, Zucchero sau Constantin Entertainment) a posturilor TV.
Kanal D şi Prima TV au programat, în trecut, astfel de formate, dar fără a obţine ratinguri substanţiale. La sfârşitul lui 2014, când Kanal D înlocuia KidSing cu un serial turcesc miercurea, în prime-time, obţinea de la prima difuzare ratinguri mai mari. Prima TV a anunţat în urmă cu câtva timp „Utopia”, un reality show recent de top, dar nu l-a mai difuzat şi în momentul de faţă se află în insolvenţă, fără ambiţii vizibile în grilă. TVR 1 are de asemeni o situaţie financiară proastă şi nu a inclus în grilă decât succese de stimă ca „O dată-n viaţă”, format creat de regretatul Titus Munteanu. Conform tuturor datelor, bătălia pentru entertainment se concentrează, în 2016, în zona PRO TV-Antena 1, cu toate consecinţele care decurg de aici.
2016 ar putea fi anul reality-urilor
PRO TV a anunţat pentru anul care a început „Survivor”, unul din formatele arhetipale de reality show, creat de Mark Burnett. Antena 1 a comunicat „Game of Chefs”, un cooking mai puţin cunoscut, produs de ITV Studios, care îi va pune în competiţie pe Bontea, Scărlătescu şi Dumitrescu. „Game of Chefs” este însă o soluţie pe zona de cooking talent show-uri, unde liderul „Master Chef” realizează doar 10 puncte de rating, faţă de aproape 20, la „Românii au talent”. Formatele de acest tip sunt căutate şi fiindcă sunt atractive pentru clienţii de publicitate şi permit soluţii elegante de product placement (plasare de produs). La capitolul show-uri-locomotivă, Antena 1 nu a comunicat încă nimic pentru 2016, deşi surse din această televiziune spun că există discuţii pentru mai multe formate celebre. Referitor la acest post, în presă au mai apărut informaţii despre „Last Comic Standing”, un talent show de comedie creat de NBC, în legătură cu care se vehiculează şi numele lui Mihai Bendeac, revenit oricum la Antena 1, cu „În puii mei”.
Toate cele de mai sus duc la concluzia că PRO TV are în plan două formate cu potenţial de 20 de puncte, „Survivor” şi „Românii au talent”, dacă „Survivor” va fi realizat la parametri apropiaţi de cei la care a fost creat şi va prinde în România, în timp ce intenţiile Antenei 1 urmează să se vadă. Surse din piaţa de media susţin despre costurile „Survivor” că s-ar situa în zona a 3 milioane de euro pe sezon, puţin sub „Românii au talent”, într-o piaţă de dimensiunile României. În SUA, ţara de origine, bugetul „Survivor” este conform IMDB de un milion de dolari pe episod.
La PRO TV, soarta „Voice Kids” e neclară, ca şi difuzarea „Bake Off Romania”, cooking talent show-ul de brutărie şi prăjituri creat de BBC care a fost sistat fiindcă unul dintre juraţi a fost acuzat de evaziune fiscală.
Grilele din 2016 vor include, desigur, şi hiturile cu potenţial ale anilor trecuţi, de la „Românii au talent” şi „Visuri la cheie” la PRO TV, la „Te cunosc de undeva” şi „Ham talent” la Antena 1. Interesant e faptul că talent show-urile nu mai domină topul la fel de tare ca în anii trecuţi, iar emisiunile de succes nou introduse sunt mai ales diferite tipuri de reality, la fel cum se întâmplă, în linii mari, şi în alte pieţe. În funcţie de succesul „Survivor”, entertainmentul TV din România ar putea (re)intra în zodia reality-ului, mai mult decât e în momentul de faţă, cu formate mai mici, lansate anul trecut, ca „Sunt celebru, scoate-mă de aici!” (PRO TV) sau „Temptation Island/Insula iubirii” (Antena 1).
Investiţiile în programe de top ale televiziunilor sunt dictate şi de uşoarele creşteri din piaţa de publicitate, care ar putea însemna un trend ascendent şi deci venituri substanţial mai bune în anii viitori. Trendul de creştere cu câteva procente datează din 2014. Conform estimărilor Initiative Media, 2015 a fost primul an în care cheltuielile cu reclama pe TV au depăşit 200 de milioane de euro, după 2008. În 2013, era vorba de 193 de milioane.
Ce se întâmplă în restul pieţei
Două dintre posturile de top, Kanal D şi Acasă, au obţinut creşteri în 2015 cu ajutorul serialelor – turceşti în primul caz şi sud-americane în cel de-al doilea, lucru care nu încurajează apetitul pentru producţii proprii, ca în anii în care Kanal D difuza „Vrei să fii milionar”, iar Acasă, „Inimă de ţigan” sau „Lacrimi de iubire”. Antena 3 şi România TV se exclud singure din bătălia pentru entertainment, prin propriile grile, iar la TVR, premisele pentru un restart al primului canal nu se văd în momentul de faţă. Prima TV, în insolvenţă de la sfârşitul verii trecute, are posibilităţi reduse la capitol „investiţii în conţinut”, iar în materie de creşteri, ştirile vin din josul top 10, la Antena Stars şi Digi24. Succesul fostei Antena 2 ar putea fi un simptom pentru apariţia unor televiziuni integral tabloide, aşa cum s-a vrut, în urmă cu mai mulţi ani, Romantica.
Dacă zvonuri din piaţă ca lansarea unui post generalist la RCS & RCS (Digi One) nu se confirmă, în 2016, PRO TV şi Antena 1 nu vor lupta doar pentru prime-time. Către CME şi Intact, proprietarii celor două televiziuni, se vor duce şi majoritatea banilor din publicitate.
Citește pe alephnews.ro: Care sunt cele 16 povești care influențează fizica și astronomia în 2024
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Moment istoric pentru NASA: Sonda Parker va ajunge la o distanță record de 6,2 milioane kilometri, chiar în Ajunul Crăciunului
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai SĂNĂTOASE alimente de pe masa de Crăciun. Specialist în nutriție: „PIFTIA și șoriciul nu au multe calorii”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe