ANALIZĂ Mediafax Research&Monitoring: Ponta şi Iohannis continuă lupta pe Facebook, ceilalţi postează rar - FOTO

Cei doi candidaţi rămaşi în cursă, Victor Ponta şi Klaus Iohannis, continuă lupta electorală pe Facebook după primul tur al alegerilor prezidenţiale, în timp ce ceilalţi au abandonat reţeaua de socializare, singura care a rămas parţial activă fiind Monica Macovei, care îl sprijină pe Iohannis.

Urmărește
2512 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ Mediafax Research&Monitoring: Ponta şi Iohannis continuă lupta pe Facebook, ceilalţi postează rar - FOTO

ANALIZĂ Mediafax Research&Monitoring: Ponta şi Iohannis continuă lupta pe Facebook, ceilalţi postează rar

Potrivit analizei Mediafax Research&Monitoring, în prima săptămână după turul întâi (3-9 noiembrie) Ponta şi Iohannis au oferit împreună celor 1.172.236 de fani - 121 de mesaje, care au fost răsplătite cu 1.349.735 aprecieri, 99.523 comentarii şi 354.345 distribuiri.

În privinţa analizei de conţinut, în intervalul 3 - 9 noiembrie Victor Ponta a postat 73 de mesaje, care au primit 571.226 like-uri, au fost comentate de 60.530 de ori şi distribuite de 54.954 ori, însumând un total de 724.683 reacţii. Victor Ponta s-a adresat unui număr de 662.885 fani, în creştere cu 3,75% faţă de săptămâna precedentă. Din punct de vedere al conţinutului, comunicarea lui Ponta de săptămâna trecută este eterogenă, încercând să acopere cele mai diverse teme, de la sport la religie şi de la religie la atacarea contracandidatului, dar nu sunt uitate nici alte teme cum ar fi economia şi justiţia. În patru postări distincte echipa lui Ponta caută să sublinieze faptul că actualul preşedinte al Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, va fi următorul prim-ministru.

Klaus Iohannis este prezent în comunicarea lui Victor Ponta de 8 ori, de 7 ori fiind acuzat că se teme de o confruntare televizată în direct şi o dată că se pregăteşte să conteste alegerile din 16 noiembrie. Fiecare atac la adresa lui Klaus Iohannis este însoţit de asocierea acestuia cu actualul preşedinte Traian Băsescu, astfel că, dacă numele lui Iohannis este menţionat de 8 ori, tot de 8 ori fiind menţionat şi numele lui Traian Băsescu.

Cel mai apreciat mesaj al lui Victor Ponta în perioada 3 – 9 noiembrie este declaraţia de susţinere a lui Călin Popescu Tăriceanu, cu textul: "Victoria lui Ponta va marca sfârşitul epocii Băsescu în România şi este şansa refacerii USL", postat în 4 noiembrie. Această postare a primit 17.901 aprecieri, 2.316 comentarii şi 3.098 distribuiri.

În intervalul 3 – 9 noiembrie, Klaus Iohannis a distribuit 48 de mesaje, care au primit 778.469 like-uri, au fost comentate de 38.993 ori şi distribuite de 299.391 ori, însumând un total de 1.169.728 reacţii. Klaus Iohannis s-a adresat unui număr de 509.351 fani în creştere cu 21,48% faţă de săptămâna precedentă. Prin intermediul mesajelor postate pe Facebook, Klaus Iohannis îşi afirmă susţinerea faţă de valorile democratice (în contrast cu contracandidatul său), îndeamnă la o participare masivă la vot şi îşi manifestă solidaritatea cu participanţii la mitingurile de protest generate de deficienţele organizatorice de la secţiile de votare din străinătate. În 12 rânduri mesajele lui Klaus Iohannis conţin atacuri la adresa contracandidatului său Victor Ponta, atacuri având ca principale teme carenţele în organizarea primului tur al alegerilor, disensiunile dintre cei doi privind participarea la dezbaterile televizate şi "moştenirea comunistă" a lui Victor Ponta.

Cel mai apreciat mesaj al lui Klaus Iohannis în perioada 3 – 9 noiembrie a fost un mesaj video adresat românilor din diaspora, însoţit de invitaţia de a-l distribui. Această postare a fost pe 6 noiembrie şi a primit 57.471 aprecieri, 4.653 comentarii şi 69.191 distribuiri.

Luând în calcul doar cei doi candidaţi rămaşi în cursă, Ponta are o cotă de 57%, iar Iohannis 43% în ceea ce priveşte numărul de fani.

Victor Ponta are de mai mult timp activitate pe Facebook, creşterea numărului de fani fiind constantă, în timp ce Klaus Iohannis a început o activitate intensă pe reţeaua de socializare cu puţin timp înainte de campania electorală, dar a avut o creştere spectaculoasă a numărului fanilor în ultima perioadă. Fanii lui Iohannis sunt mult mai activi pe Facebook, aducându-i performanţe superioare, candidatul ACL beneficiind după turul întâi şi de susţinere suplimentară din partea simpatizanţilor celorlalţi candidaţi de dreapta.

Astfel, în ceea ce priveşte engagementul fanilor, Klaus Iohannis are 35,94% în prima săptămână după turul întâi, faţă de 16,22% săptămâna precedentă, în timp ce Victor Ponta are 15,8% în perioada 3-9 noiembrie faţă de 8,49% săptămâna anterioară. De remarcat că Ponta are pentru turul doi un engagementul fanilor mult mai slab decât cel al lui Iohannis în turul întâi.

Numărul total de like-uri, comentarii şi distriburiri este 1.169.728 la Klaus Iohannis şi 724.683 la Victor Ponta.

Intracţiunea cu mesajul raportat la numărul fanilor este de 5,35% după turul întâi, faţă de 2,28% în săptămâna precedentă pentru Klaus Iohannis şi 1,54% după turul întâi faţă de 1% în săptămâna anterioară pentru Victor Ponta.

Odată cu încheierea primului tur de scrutin, candidaţii ieşiţi din cursa electorală au abandonat competiţia pe Facebook. O excepţie notabilă o constituie Monica Macovei, care începând cu a doua jumătate a săptămânii trecute a continuat să posteze mesaje prin care îşi manifestă susţinerea faţă de Klaus Iohannis, rămas în competiţia pentru turul doi al alegerilor prezidenţiale.

Această situaţie este relevată de media de postări zilnice care a crescut de la 8,45 la 10,43 la Victor Ponta sau a rămas relativ la fel la Klaus Iohannis (6,86 faţă de 7,13) în timp ce la ceilalţi candidaţi a scăzut drastic la o postare pe zi, cu excepţia Monicăi Macovei care are o medie de două postări pe zi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici