Audienţa presei scrise a crescut cu 2% în perioada ianuarie 2009 - ianuarie 2010

Numărul de cititori pentru presa scrisă, la nivel urban, a fost, per ansamblu, în creştere în perioada ianuarie 2009 - ianuarie 2010, potrivit ultimelor date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă (SNA), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT).

Urmărește
99 afișări
Imaginea articolului Audienţa presei scrise a crescut cu 2% în perioada ianuarie 2009 - ianuarie 2010

Audienţa presei scrise a crescut cu 2% în perioada ianuarie 2009 - ianuarie 2010 (Imagine: Toni Salabasev/Mediafax Foto)

În ceea ce priveşte cotidianele centrale, clasamentul rămâne aproape neschimbat, lider fiind tabloidul Libertatea, cu 1.350.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 5,5% comparativ cu valul de date SNA anterior. Tabloidul este urmat în clasament de Click, cu 1.177.000 de cititori pe ediţie, cu o creştere de 11,6%, urmat de tabloidul CanCan, cu 946.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 1,3%. Pe poziţia următoare se situează cotidianul sportiv Gazeta Sporturilor - 740.000 de cititori, cu o creştere de 0,8% faţă de valul de date anterior, fiind urmat de ziarul generalist Adevărul, care a înregistrat 642.000 de cititori, în creştere cu 8,8%. În clasamentul cotidianelor centrale urmează Jurnalul Naţional, cu 626.000 de cititori pe ediţie, cu o scădere de 10,1%.

În top urmează ProSport, cu o medie de cititori pe ediţie de 601.000, cu o creştere de audienţă de 1,9%., urmat de cotidianul quality Evenimentul zilei, cu 496.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 5,3%, cotidianul România Liberă, cu 242.000 de cititori pe ediţie (-4,3%), cotidianul de business Ziarul Financiar, cu 217.000 de cititori, în medie, pe ediţie, cotidianul quality Gândul, cu 204.000 de cititori pe ediţie, şi gratuitul Ring, cu 162.000 pe ediţie.

Topul continuă cu cotidianul Financiarul, cu 157.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 0,6%, Curierul Naţional, cu 153.000 de cititori pe ediţie (-5,6%) şi cotidianul Curentul, cu 76.000 de cititori pe ediţie (-9,5%).

În ceea ce priveşte publicaţiile săptămânale, Libertatea de duminică deţine poziţia de lider, cu 842.000 de cititori pe ediţie, urmat de Click de Duminică - 835.000 de cititori pe ediţie, şi Pro TV Magazin, cu 742.000 de cititori pe ediţie.

Pe de altă parte, în rândul revistelor feminine mid&up market, lider al segmentului este Ce se întâmplă, Doctore?, cu 516.000 de cititori pe ediţie, cu o scădere de 3,2%, revista Femeia, cu 477.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 11,3% comparativ cu perioada anterioară, şi Unica, cu 240.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 7%.

Cea mai spectaculoasă scădere pe acest segment a raportat-o revista Beau Monde, cu 21,4%, ajungând la 55.000 de cititori în medie pe ediţie.

În ceea ce priveşte revistele gossip & people, Ciao! conduce în clasament, cu o medie de 464.000 de cititori pe ediţie (-5,1%), urmată de Viva, cu o medie de 145.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 4,6%, şi Story, cu 143.000 de cititori pe ediţie (-9,5%).

În clasamentul revistelor pentru adolescenţi, Bravo este lider, cu 237.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 9,9% faţă de perioada anterioară de auditare, fiind urmată de Cool Girl, cu 224.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 11,1%, Bravo Girl (210.000 de cititori pe ediţie, -3,7%) şi Popcorn (199.000 de cititori, +5,3%).

În rândul revistelor masculine, Playboy a rămas lider de categorie, cu 218.000 de cititori pe ediţie (-6%), urmat de FHM, cu 117.000 de cititori pe ediţie (+1,7%) şi Men'S Health, cu 78.000 de cititori pe ediţie (-1,3%).

În topul publicaţiilor auto conduce ProMotor, cu 324.000 de cititori pe ediţie, în creştere cu 2,2%, fiind urmat în clasament de Auto Motor şi Sport, cu 280.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 1,1%, şi Autoshow (114.000 de cititori pe ediţie, -8,1%).

Pe primul loc în clasamentul presei locale se situează Gazeta de Sud, cu o medie de 159.000 de cititori pe ediţie. Pe lângă Gazeta de Sud, care îşi păstrează poziţia de lider, la nivelul presei locale au fost raportate în principal scăderi. Pe de altă parte, cotidianul Adevărul de seară, distribuit în mai multe oraşe ale ţării, a raportat o audienţă totală de 526.000 de cititori pe ediţie.

Pentru cea de-a 31-a livrare SNA FOCUS, datele au fost culese de institutele de cercetare Metro Media Transilvania şi Daedalus, în perioada 19 ianuarie 2009 - 17 ianuarie 2010. Eşantionul a fost de 21.204 de persoane, dintr-un univers de 8,913 milioane de persoane, acesta fiind reprezentativ pentru publicul din România cu vârsta între 14 şi 64 ani, care locuieşte în mediul urban.

Datele SNA au fost furnizate pentru 153 de publicaţii, dintre care: 64 de lunare (au fost incluse: BBC Good Food, Click Sănătate, InStyle, Q Magazine; au fost excluse: Geo, Maxim), 15 bilunare (au fost incluse Autobild, Diva), 24 de săptămânale (a fost inclus Click pentru femei), 38 de cotidiane (a fost inclus Ring; au fost excluse Cotidianul, Business Standard şi Ziarul de Iaşi) şi 12 suplimente (au fost incluse Adevărul Expert Imobiliar, Adevărul Literar şi Artistic, Adevărul Sporturi).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici