BRAT: Investiţiile în publicitatea online de tip display au scăzut în primul semestru din 2015

Investiţiile în publicitatea online de tip display au scăzut în primul semestru din 2015, cu 7%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, ajungând la o valoare de 49 de milioane de euro (ratecard), potrivit Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).

Urmărește
169 afișări
Imaginea articolului BRAT: Investiţiile în publicitatea online de tip display au scăzut în primul semestru din 2015

BRAT: Investiţiile în publicitatea online de tip display au scăzut în primul semestru din 2015 (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

Cu toate că la nivel de ansamblu piaţa de publicitate online este caracterizată de o evoluţie în ultimii ani, tendinţă confirmată de creşterea numărului clienţilor de publicitate care investesc în acest mediu, precum şi de evoluţia numărului de mărci promovate şi a campaniilor derulate, această tendinţă nu se regăseşte şi la nivelul publicităţii de tip display, creşterea investiţiilor având loc în zone ale publicităţii online care nu permit încă monitorizări şi evaluări independente şi transparente.

În cazul publicităţii de tip display, investiţiile companiilor din România în site-urile autohtone au înregistrat o descreştere de 7% în primul semestru al anului, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014.

Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investiţii în publicitatea online, în prima jumătate a lui 2015, sunt piaţa auto şi comunicaţiile, urmate de sectorul financiar şi de magazinele online. Comparativ cu acelaşi interval al anului 2014, investiţiile în publicitatea online ale sectorului financiar s-au dublat, în special datorită clientului ING Group, în timp ce sectorul farmaceutic a avut o creştere de aproximativ 145%, principalele mărci comunicate fiind Audionova, Ortopedica, Sensiblu, Catena şi Medicover.

Primele 10 site-uri sub aspectul investiţiilor din publicitate atrase în primul semestru al anului 2015 au cumulat peste 40% din totalul investiţiilor în publicitatea online.

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presa scrisă, online, radio şi outdoor). Măsurătorile şi monitorizările BRAT sunt independente şi transparente, fiind realizate pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanţă cu normele internaţionale.

Monitorizarea investiţiilor în publicitate (MIP) este studiul realizat de BRAT începând din anul 2011, care pune la dispoziţia pieţei de media şi de publicitate informaţii complete despre campaniile publicitare desfăşurate în cadrul publicaţiilor, staţiilor radio, site-urilor şi locaţiilor OOH.

BRAT monitorizează publicitatea de tip display derulată de companiile româneşti pe site-uri cu conţinut românesc, fără a include invesţiile în publicitate derulate de către companiile şi site-urile internaţionale specializate în vânzarea de publicitate, care nu permit o monitorizare independentă a acestora.

În cadrul studiului de Monitorizare a investiţiilor în publicitate sunt înscrise peste 200 dintre cele mai relevante publicaţii naţionale, locale şi regionale, opt staţii radio naţionale, aproximativ 2.000 de site-uri, precum şi 12 cele mai importante companii de OOH. În cazul publicităţii online sunt monitorizate doar campaniile publicitare de tip display şi nu este inclusă publicitatea servită de site-uri specializate cum ar fi Google, Facebook, Yahoo etc.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici