BRAT: Tirajele ziarelor româneşti, în scădere în al doilea trimestru al anului 2012

Ziarele româneşti au înregistrat, în perioada aprilie - iunie, scăderi ale tirajelor comparativ cu perioada similară a anului 2011, cele mai vândute titluri în al doilea trimestru al anului fiind tabloidele Click! şi Libertatea.

Urmărește
690 afișări
Imaginea articolului BRAT: Tirajele ziarelor româneşti, în scădere în al doilea trimestru al anului 2012

BRAT: Tirajele ziarelor româneşti, în scădere în al doilea trimestru al anului 2012 (Imagine: Viorel Dudau/Mediafax Foto)

Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada aprilie - iunie 2012, presa cotidiană centrală, mai ales cea quality, a înregistrat scăderi ale vânzărilor.

Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul România liberă, editat de Media Gamma Publishers. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 30.668 de exemplare în aprilie, în scădere comparativ cu perioada similară din 2011, când înregistra o medie de vânzări de 41.542 de copii. În luna mai, România liberă a înregistrat o medie de vânzări de 30.416 copii, în scădere faţă mai 2011, când afişa o medie de vânzări de 40.844 de copii. În luna iunie, media de vânzări a cotidianului a fost de 30.251 de copii, în scădere faţă de iunie 2011, când afişa o medie de vânzări de 40.131 de copii.

Poziţia a doua a clasamentului este ocupată de ziarul Adevărul, editat de Adevărul Digital Media. Astfel, Adevărul a înregistrat în luna aprilie o medie de vânzări de 25.558 de exemplare, în scădere faţă de luna aprilie 2011, când înregistra o medie de vânzări de 42.797 de copii. În luna mai, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 22.370 de exemplare, în scădere faţă de aceeaşi lună a anului 2011, când afişa o medie de vânzări de 41.321 de copii. În luna iunie a acestui an, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 22.744 de copii, comparativ cu 37.633 de copii reprezentând media de vânzări în iunie 2011.

În topul ziarelor quality urmează, pe locul al treilea, Jurnalul Naţional, editat de Intact Publishing. Astfel, în luna aprilie, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 18.025 de exemplare (32.684 în aprilie 2011), pentru ca în luna următoare, media de vânzări să crească la 19.592 de exemplare (33.891 în mai 2011). Creşterea a continuat şi în iunie. În ultima lună a celui de-al doilea trimestru, Jurnalul Naţional a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 22.127 de exemplare (27.133 în iunie 2011).

Cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei şi Capital, ocupă poziţia a patra, în uşoară creştere faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, dacă în aprilie Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări mai mică decât în perioada similară a anului trecut, 15.469 de exemplare, faţă de 16.139 în aprilie 2011, în mai a înregistrat o creştere - 17.050 de exemplare (15.676 în mai 2011), iar tendinţa s-a păstrat în iunie - 19.405 de exemplare (15.750 în iunie 2011).

În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se încadrează în trendul general, cu o medie de vânzări pentru luna aprilie de 37.929 de exemplare (35.997 în aprilie 2011), cu o medie de 30.154 de exemplare în mai (39.378 în mai 2011) şi de 26.605 exemplare în iunie (30.079 în iunie 2011).

Pe acelaşi segment, Pro Sport, editat de Mediafax Group, a avut în aprilie o medie de vânzări de 20.320 de copii (25.489 în aprilie 2011), pentru ca în mai cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 21.067 de exemplare (28.612 în mai 2011), iar în iunie, de 19.347 de exemplare (26.877 în iunie 2011).

În categoria tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Digital Media, este lider de vânzări şi a raportat, în aprilie, o medie de 145.849 de exemplare (188.603 în aprilie 2011), în mai, de 138.141 de exemplare (176.865 în mai 2011) şi în iunie, de 144.179 de exemplare (175.695 în iunie 2011).

Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor în general se situează Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier România, care a scăzut comparativ cu perioada similară a anului 2011: o medie de 96.863 de exemplare pe apariţie în aprilie (102.610 în aprilie 2011), de 95.140 de exemplare în mai (109.432 în mai 2011) şi de 92.773 de exemplare în iunie (97.250 în iunie 2011).

Tabloidul CanCan, editat de Cancan Media şi care şi-a încetat recent apariţia în print, a raportat, în aprilie, o medie de vânzări de 30.258 de exemplare (38.759 în aprilie 2011), cu o scădere la 27.294 de exemplare în mai (37.291 în mai 2011) şi cu o medie de 29.752 de exemplare vândute pe apariţie în luna iunie (35.833 în iunie 2011).

La capitolul publicaţii financiare, Ziarul Financiar, editat de Mediafax Group, a avut o medie lunară de vânzări pe apariţie pentru aprilie de 6.853 de exemplare, 7.420 de copii în mai şi 8.827 de exemplare în iunie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici