Cambridge Dictionary dezvăluie cuvântul anului 2024, inspirat de celebrităţi şi social media

„Manifest” a fost ales cuvântul anului 2024 de către Cambridge Dictionary. Popstarul Dua Lipa, gimnasta de renume mondial Simone Biles şi multe alte celebrităţi au vorbit despre manifestarea propriului succes, în sensul modern al termenului.

Urmărește
990 afișări
Imaginea articolului Cambridge Dictionary dezvăluie cuvântul anului 2024, inspirat de celebrităţi şi social media

Sursa forto: Facebook

Termenul a devenit popular pe reţelele de socializare şi a fost căutat de aproape 130.000 de ori pe site-ul Cambridge Dictionary în acest an. Lexicografii au afirmat că termenul „a manifesta” a evoluat pentru a însemna „a-ţi imagina că realizezi ceva ce îţi doreşti, cu convingerea că această acţiune va creşte probabilitatea ca acel lucru să se întâmple”.

Wendalyn Nichols, directorul editorial al Cambridge Dictionary, a declarat că utilizarea cuvântului „manifestare” „s-a extins foarte mult în toate tipurile de media, datorită evenimentelor din 2024, şi ilustrează modul în care semnificaţiile unui cuvânt se pot schimba în timp”.

Dar, în ciuda popularităţii sale tot mai mari, Dr. Sander van der Linden, profesor de psihologie socială la Universitatea Cambridge, a declarat că ideea de a face ceva să se întâmple prin „manifestare” nu are nicio validitate ştiinţifică. El a spus că se referă la ceea ce psihologii numesc „gândire magică” sau „iluzia generală că anumite ritualuri mentale pot schimba lumea din jurul nostru”.

Celebrităţi precum Dua Lipa au vorbit public despre manifestare. Cântăreaţa a spus că a manifestat că va fi cap de afiş la Festivalul Glastonbury timp de ani de zile, iar acest lucru s-a realizat vara aceasta.

Anul trecut, cuvântul anului ales de Cambridge a fost „halucinaţie”.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici