Campania electorală la TVR: emisiuni de promovare - luni, miercuri şi joi; dezbateri - marţi şi vineri

TVR va difuza în campania pentru alegerile parlamentare emisiuni de promovare electorală, în zilele de luni, miercuri şi joi, şi emisiuni de dezbatere electorală, în zilele de marţi şi vineri, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Urmărește
303 afișări
Imaginea articolului Campania electorală la TVR: emisiuni de promovare - luni, miercuri şi joi; dezbateri - marţi şi vineri

Campania electorală la TVR: emisiuni de promovare - luni, miercuri şi joi; dezbateri - marţi şi vineri (Imagine: Cristi Movila/Mediafax Foto)

Oferta timpilor de antenă pentru campania electorală la Societatea Română de Televiziune (SRTv) a fost prezentată reprezentanţilor partidelor politice. Propunerea SRTv prevede emisiuni de promovare electorală în zilele de luni, miercuri şi joi şi emisiuni de dezbatere electorală în zilele de marţi şi vineri, se spune în comunicat.

"Astăzi, 7 noiembrie, la sediul SRTv a avut loc o întâlnire între reprezentanţii Televiziunii Române şi cei ai partidelor politice şi ai alianţelor care participă la campania electorală, pentru stabilirea programului emisiunilor electorale, a condiţiilor tehnice şi alocarea timpilor de emisie, pentru fiecare partid şi emisiune în parte", se spune în comunicat.

Potrivit sursei citate, la întâlnire au participat reprezentanţii ARD, USL şi UDMR. Reprezentanţii PP-DD au anunţat în prealabil că nu vor putea participa la discuţii, urmând să accepte rezultatul negocierilor, se spune în acelaşi comunicat.

"În cadrul discuţiilor, reprezentanţii ARD nu au fost de acord cu oferta SRTv privind zilele de difuzare a emisiunilor de dezbatere electorală. Propunerile lor au fost respinse de reprezentanţii celorlalte partide politice prezenţi la negocieri, UDMR şi USL. În aceste condiţii, pe parcursul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare, rămâne în vigoare propunerea SRTv privind programul emisiunilor electorale", se mai spune în comunicatul TVR.

Campania electorală la posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, inclusiv de televiziune prin cablu, începe pe 9 noiembrie, ora 0.00, şi se încheie în ziua de 8 decembrie, ora 7.00, potrivit unei Decizii a Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), adoptată pe 1 noiembrie şi publicată în Monitorul Oficial pe 2 noiembrie.

Decizia a fost elaborată de CNA având în vedere dispoziţiile Legii nr. 35 din 13 martie 2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului - în special capitolul 7 din această lege referitor la campania electorală - şi cele ale Hotărârii Guvernului nr. 890/2012 privind stabilirea programului calendaristic din cuprinsul perioadei electorale.

Decizia mai prevede că, pentru reflectarea desfăşurării campaniei electorale şi a activităţilor de propagandă electorală, radiodifuzorii pot realiza şi difuza numai următoarele tipuri de emisiuni: "de promovare electorală" şi "de dezbatere electorală".

În emisiunile de promovare electorală, candidaţii (şi reprezentanţii lor) îşi promovează propria candidatură, programele politice şi activităţile de campanie electorală. În situaţia transmiterii în direct a unor activităţi de campanie, acestea se vor încadra în timpii de antenă acordaţi fiecărui competitor electoral. Emisiunile de promovare electorală trebuie să fie marcate pe toată durata desfăşurării lor cu sintagma "publicitate electorală".

În emisiunile de dezbatere electorală - în care radiodifuzorii pun în discuţie programele electorale şi temele de interes public legate de campania electorală, cu participarea candidaţilor sau a reprezentanţilor declaraţi ai competitorilor electorali - accesul candidaţilor şi al reprezentanţilor lor este gratuit. Aceste emisiuni vor fi marcate cu sintagma "dezbatere electorală".

Accesul candidaţilor la posturile publice de televiziune şi radio este gratuit, iar repartizarea timpilor de antenă se face potrivit Legii electorale.

"La posturile private (de televiziune şi radio, n.r.), candidaţii au acces contra cost, conform Legii electorale, în emisiunile de promovare electorală, în care-şi prezintă programul şi activităţile de campanie. De asemenea, candidaţii se pot face cunoscuţi şi prin spoturi electorale. În privinţa dezbaterilor electorale însă - şi apreciem că acestea vor fi emisiunile cele mai numeroase -, accesul candidaţilor şi reprezentanţilor partidelor este gratuit, în condiţii de echitate, echilibru şi corectitudine", după cum a explicat Răsvan Popescu, preşedintele CNA, pe 1 noiembrie, după adoptarea Deciziei.

Tarifele pe emisiune şi pe unitate de timp ale fiecărui post privat de radio şi de televiziune, inclusiv de televiziune prin cablu, vor fi făcute publice şi vor fi aceleaşi pentru toţi competitorii, se precizează în Decizia CNA.

Alegerile parlamentare se vor desfăşura pe 9 decembrie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici