„Pentru început am lansat un modul de joburi şi, cu ajutorul colegilor de la Ziarul Financiar, am listat o serie de slujbe precum cea de CEO Loteria Română, CEO Metrorex sau de project manager FIFA la Electronic Arts”, scriu jurnaliştii de la Gândul, precizând că pentru aceste slujbe pot aplica şi români, dar şi cetăţeni ai altor ţări, intenţia fiind doar de a dovedi că sunt disponibile şi în România joburi bine plătite pentru care este nevoie de o pregătire superioară.
Mai mult decât atât, angajatorilor din România li se oferă posibilitatea de a-şi înscrie singuri pe site-ul „whydon’tyoucomeover.co.uk” ofertele lor de joburi pentru britanici şi nu numai.
Campania gândul.info/GMP/webstyler a început în urmă cu o săptămână, după ce în presa britancă au apărut informaţii neconfirmate oficial privind lansarea unei campanii de informare prin care românii şi bulgarii să fie descurajaţi să vină în Marea Britanie.
Într-o primă fază au fost realizate afişe care prin care sunt oferite britanicilor motive să vină în România. Mesajele conţinute de primele astfel de afişe au fost „Charles bought a house here in 2005. And Harry never has been photographed naked once” şi „We speak better English than anywhere you’ve been in France”.
O a doua etapă a campaniei a fost aceea în care românii s-au putut înscrie pentru a găzdui, în sistem coach-surfing, britanicii care doresc să vină în România.
„Britanicii curioşi sau tentaţi de România au acum şi un loc primitor unde să fie găzduiţi: canapelele românilor. Ofertele pot fi găsite pe site-ul de couch-surfing dedicat britanicilor care vor să vină în România. Şi pentru că noi am lansat invitaţia vom fi şi primii care oferim găzduire britanicilor. Aşadar, jurnaliştii de la gândul, creativii de la GMP Advertising şi Webstyler (compania care a realizat site-ul) au început deja să îşi pună locurile de pe canapele la bătaie. Vă invităm pe toţi să faceţi acelaşi lucru dacă doriţi. De data asta vrem ca românii să le prezzinte britanicilor România”, scria Gândul.
În primele două zile de la lansarea celei de-a doua etape de campaniei, peste 300 de români răspunseseră invitaţiei Gândul.