Care sunt cele mai ascultate posturi de radio la nivel naţional în primăvara lui 2014

Kiss FM, Radio România Actualităţi, Radio Zu şi ProFM au fost cele mai ascultate posturi de radio la nivel naţional în primăvara anului 2014, potrivit Studiului de Audienţă Radio (SAR) realizat în perioada 13 ianuarie - 27 aprilie 2014.

Urmărește
621 afișări
Imaginea articolului Care sunt cele mai ascultate posturi de radio la nivel naţional în primăvara lui 2014

Care sunt cele mai ascultate posturi de radio la nivel naţional, în primăvara lui 2014 (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Potrivit studiului realizat de IMAS şi GfK România, în perioada 13 ianuarie - 27 aprilie 2014, numărul total zilnic de ascultători de radio la nivel naţional, pe un public de peste 11 ani, a fost de 11.104.500, în uşoară scădere faţă de valul de primăvară din 2013 (11.483.600 de ascultători).

La nivel naţional, pe publicul de peste 11 ani, cel mai ascultat post de radio a fost Kiss FM, cu 2.259.100 de ascultători pe zi (11,2% cotă de piaţă), în scădere faţă de valul de primăvară din 2013, când atrăgea 2.443.400 de ascultători zilnic.

Kiss FM este urmat de Radio România Actualităţi, cu 2.021.000 de ascultători şi cea mai mare cotă de piaţă, 15,2% (în creştere faţă de perioada de primăvară din 2013 - 1.925.800 de ascultători), şi Radio ZU - 1.636.900 de ascultători şi 8,6% cotă de piaţă (în scădere faţă de primăvara anului trecut - 1.738.900 de ascultători).

Topul celor mai ascultate radiouri la nivel naţional este continuat de ProFM - 1.518.700 de ascultători (7,4% cotă de piaţă), Europa FM - 1.298.600 de ascultători (7,5% cotă de piaţă), Radio Antena Satelor - 760.100 de ascultători (6,7%), Magic FM - 727.100 de ascultători (4,3%), Radio 21 - 706.200 de ascultători (3,8%), Radio România Iaşi - 419.000 de ascultători (2,7%) şi Radio România Oltenia Craiova - 321.700 de ascultători (2%).

Pe de altă parte, la nivel urban, pe publicul de peste 11 ani, cel mai ascultat post de radio este Kiss FM, cu 1.531.500 de ascultători pe zi şi 11,3% cotă de piaţă, în scădere comparativ cu cifrele înregistrate de postul de radio anul trecut - 1.637.600 de ascultători.

Clasamentul este continuat de Radio România Actualităţi, cu 1.237.800 de ascultători şi cea mai mare cotă de piaţă, 14,7% (în uşoară creştere faţă de primăvara anului trecut - 1.200.800 de ascultători), şi Radio ZU - 1.153.600 de ascultători pe zi şi 9,2% cotă de piaţă (în creştere faţă de perioada similară din 2013 - 1.129.500 de ascultători).

Clasamentul celor mai ascultate posturi de radio la nivel urban este continuat de: Europa FM - 964.500 de ascultători şi 8,7% cotă de piaţă, ProFM - 902.300 de ascultători şi 6,9% cotă de piaţă, Magic FM - 577.300 de ascultători (5,4%), Radio 21 - 469.300 de ascultători (3,9% cotă de piaţă), Radio Antena Satelor - 226.400 de ascultători (2,7%), Naţional FM - 220.000 de ascultători (1,8%), Rock FM - 201.600 de ascultători (1,6%), Radio România Iaşi - 147.900 de ascultători (1,3%).

La nivelul oraşului Bucureşti, pe un public de peste 11 ani, pe primul loc în clasamentul celor mai ascultate posturi se situează Radio ZU, cu 256.400 de ascultători pe zi şi 12,4% cotă de piaţă, în scădere faţă de 261.000 de ascultători în primăvara anului trecut.

Topul trei al celor mai ascultate posturi de radio din Bucureşti este continuat de Radio România Actualităţi - 226.300 de ascultători şi cea mai mare cotă de piaţă 15,4% cotă de piaţă (236.500 ascultători în primăvara lui 2013) şi Kiss FM - 214.400 de ascultători şi 7,9% cotă de piaţă (183.900 de ascultători în prima parte a anului trecut).

Clasamentul în Capitală este continuat de: Magic FM - 131.700 de ascultători şi 6,7% cotă de piaţă, ProFM - 118.100 de ascultători (4,5% cotă de piaţă), Europa FM - 114.700 de ascultători (5,3%), Radio 21 - 99.600 de ascultători (4,7%), Romantic FM - 94.800 de ascultători (4,6%), Rock FM - 88.700 de ascultători (3,9%) şi Vibe FM - 52.400 de ascultători (1,8%).

Valul de primăvară al Studiului de Audienţă Radio a fost realizat de IMAS - Marketing şi Sondaje SA şi GfK România - Institut de Cercetare de Piaţă SRL. În cadrul cercetării, s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în municipiul Bucureşti.

Eşantionul a avut un volum de 9.434 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1,0%. În mediul urban s-au realizat 7.401 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.033 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-2,2%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.800 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).

Universul Studiului de Audienţă Radio este format din persoanele în vârstă de 11 ani şi peste, rezidente în locuinţe neinstituţionalizate din toate localităţile urbane şi rurale din România, care nu lucrează în domeniul radio.

În eşantion au fost incluse 1.172 localităţi dintre care 67 (toate) localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori, 246 de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori din cele 253 existente, 216 din cele 399 de localităţi rurale cu peste 5.000 de locuitori din România şi 643 din cele 2.462 de localităţi rurale cu mai puţin de 5.000 de locuitori.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici