- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (10.11.2011, 15:53)
- Madalina Cerban ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CNA are o notorietate de 81%. Câţi români cred că instituţia este necesară
CNA are o notorietate de 81% în rândul românilor, iar 55% din oameni consideră instituţia ca fiind necesară pentru monitorizarea audiovizualului din România, în timp ce doar 37% cred că televiziunile şi radiourile ar trebui să funcţioneze în libertate absolută, potrivit unei cercetări IRES.
Urmărește
187 afișări
no title
Cercetarea "Atitudini şi obiceiuri de consum media. Percepţii privind CNA" a fost prezentată joi, într-o conferinţă de presă, de Răsvan Popescu, preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), şi de Vasile Dâncu, preşedintele Institutului Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES).
"În ceea ce priveşte CNA, se constată în primul rând o notorietate foarte mare, de 81%, care nu este specifică instituţiilor de reglementare. Considerăm că aceasta vine din faptul că CNA îşi comunică toate măsurile în spaţiul public, dar şi datorită efervescenţei fenomenului mediatic din România, cu bune şi cu rele", a declarat Răsvan Popescu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce ar însemna o președinție Trump pentru războaiele globale și securitatea europeană? Ucraina și Israel sunt principalele subiecte
-
Alegeri SUA. Generaţia TikTok merge la vot. Cum influenţează reţeaua socială alegerile
-
Ion Cristoiu, despre alegerile din SUA: Trebuie să ne aşteptăm că nici Trump, nici Kamala nu vor accepta înfrângerea
-
Un influencer pro-Trump a primit 100 de dolari de la un agent rus pentru a posta un videoclip fals cu fraude electorale
El a precizat că notorietatea CNA merge până la aproape 94% în rândul oamenilor cu studii superioare, trecând prin 85% în cazul celor cu studii medii şi ajungând chiar şi la 56% în cazul celor cu studii elementare. "Deci cei mai mari şi mai avizaţi consumatori de media în sensul de consumatori critici sunt în acelaşi timp cei care urmăresc activitatea CNA", a remarcat Popescu.
Când vine vorba despre părerea oamenilor despre CNA, "65% au o părere bună şi foarte bună", respectiv 58% din cei chestionaţi au declarat că au o părere bună faţă de instituţie, iar 7% - foarte bună. "Este practic o aprobare a majorităţii publicului pentru activitatea CNA", a spus Răsvan Popescu. Pe de altă parte, doar 20% din respondenţi au spus că au o părere proastă despre CNA.
În ceea ce priveşte eficienţa instituţiei, 35% din cei chestionaţi cunosc cel puţin o decizie a CNA. "Este o dovadă că oamenii nu se raportează generic la instituţie, ci chiar au în vedere măsurile noastre concrete. Aproape jumătate cunosc decizii de sancţionare a unor posturi TV şi radio la modul global, în timp ce cealaltă jumătate pot menţiona decizii individualizate pentru publicitate, pentru obscenitate, pentru violenţă, pentru limbaj injurios şi pentru unele emisiuni specifice", a explicat Răsvan Popescu.
Referitor la sancţiunile aplicate posturilor TV de către CNA, 54% dintre cei chestionaţi le consideră potrivite, 16% le consideră prea mici şi 11% prea mari. "Aşadar, majoritatea consideră măsurile noastre juste şi cumpănite" a spus Popescu.
"Cunoaşterea tuturor acestor lucruri, uneori în detaliu, arată că se naşte o cultură critică a audiovizualului, arată că publicul realizează ce drepturi are în audiovizual. Un exemplu este şi faptul că, la întrebarea dacă media audiovizuală ar trebui să funcţioneze în libertate absolută, doar 37% răspund «da», în timp ce 55% consideră că este necesară o monitorizare din partea CNA", a concluzionat Răsvan Popescu.
Potrivit lui Răsvan Popescu, cercetarea prezentată în conferinţa de presă reprezintă o colaborare între IRES şi Societatea Sociologilor din România. "Acest studiu nu a fost comandat de CNA, colaborarea noastră se rezumă la această prezentare împreună, subiectul fiind de interes pentru noi şi având şi o dimensiune care priveşte strict percepţia instituţiei", a explicat preşedintele Consiliului.
Cercetarea a fost realizată pe un eşantion de 1.243 de persoane, de 18 ani şi peste această vârstă. Datele au fost culese pe 25 octombrie 2011, iar metoda de culegere a datelor a fost Computer Assisted Telephone Interview. Eroarea maximă tolerată a fost de ± 2,8%.
Citește pe alephnews.ro: FBI, ODNI și CISA au emis un avertisment comun despre operațiunile Rusiei menite să submineze încrederea în alegerile americane
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Alegerile prezidențiale din SUA schimbă cursul lumii. Tot ce trebuie să știi despre procesul electoral
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat în casă
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe