Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a discutat în şedinţa de joi, pe articole, proiectul de modificare a actualului Cod de reglementare a conţinutului audiovizual, adoptând unele modificări ale acestuia.
Astfel, în noul Cod al audiovizualului a fost introdusă o secţiune nouă privind „Ecranul partajat”.
CNA a decis că publicitatea pe ecran partajat trebuie să fie difuzată cu respectarea următoarelor condiţii cumulative: „să fie clar separată de conţinutul editorial printr-o divizare a suprafeţei ecranului, obţinută prin afişarea spoturilor publicitare într-o fereastră publicitară distinctă de fereastra editorială; pentru a nu altera programul principal, nu trebuie modificat raportul de aspect al imaginii acestuia, iar suprafaţa ferestrei publicitare nu trebuie să depăşească suprafaţa ferestrei editoriale” şi „să fie uşor de identificat prin afişarea menţiunii «Publicitate», pe toată durata difuzării acesteia”.
Potrivit deciziei CNA, este interzisă difuzarea de publicitate „în mod simultan pe două sau mai multe ferestre partajate” şi „în crawl”.
De asemenea, este interzisă difuzarea publicităţii pe ecran partajat în următoarele categorii de programe audiovizuale: „programe destinate minorilor”, „programe de ştiri” şi „dezbateri politice”.
Timpul de difuzare a publicităţii pe ecran partajat intră în calculul limitei orare de 12 minute, potrivit CNA.
CNA continuă discuţiile pentru a modifica actual Cod al audiovizualului, proiectul urmând să fie finalizat în următoarea perioadă.
Noul Cod audiovizual va intra în vigoare după publicarea lui în Monitorul Oficial.