- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (25.02.2016, 14:09)
- Katy Marinescu
CNA recomandă posturilor TV şi radio să nu difuzeze reclame care conţin greşeli de limba română
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a adoptat, joi, o recomandare privind asigurarea de către radiodifuzori a respectării limbii române în cadrul comunicărilor comerciale, având în vedere impactul greşelilor mai ales asupra minorilor.
Urmărește
811 afișări
CNA recomandă posturilor TV şi radio să nu difuzeze reclame care conţin greşeli de limba română
"CNA recomandă furnizorilor de servicii media audiovizuale să se asigure că sunt respectate normele ortografice, ortoepice şi de punctuaţie, precum şi morfologice şi sintactice ale limbii române în cadrul comunicărilor comerciale difuzate în programele lor", se arată în textul recomandării adoptate în şedinţa de joi a CNA.
De asemenea, recomandarea precizează că reclamele sunt tot "programe audiovizuale". "Comunicările comerciale audiovizuale sunt parte a programelor audiovizuale şi nu sunt exceptate de la respectarea normelor de folosire corectă a limbii române stabilite de Academia Română", mai spune CNA.
În documentul adoptat, membrii CNA îşi manifestă îngrijorarea faţă de impactul acestor greşeli asupra copiilor: "Difuzarea de comunicări comerciale audiovizuale cu greşeli de ortografie, ortoepie, punctuaţie şi morfologie a limbii române ar putea exercita un puternic impact negativ asupra publicului, în special asupra minorilor, prin caracterul repetitiv al difuzării".
TITLURILE ZILEI
-
astăzi, 17:03
• Trump pregăteşte ordine executive care vor schimba radical armata americană
-
astăzi, 16:09
• Cel mai mare sindicat german cere reguli noi: maşinile străine să folosească piese europene
-
astăzi, 16:02
• ÎCCJ decide asupra pragului de consum de droguri la volan: pe lângă probă, contează aptitudinea
-
astăzi, 15:58
• Care este ţara europeană cu cea mai mare rată a depresiei? Cum arată situaţia în România
-
astăzi, 15:47
-
astăzi, 15:09
-
astăzi, 14:55
• Raluca Turcan: Este profund dăunător şi imoral ce face Romaşcanu. Adevărul va ieşi la lumină
-
astăzi, 13:18
-
astăzi, 13:42
• Uniunea Europeană aşteaptă reînnoirea sancţiunilor împotriva Rusiei după blocajul Ungariei
-
astăzi, 07:12
• Încă un război a izbucnit. Rebelii au ocupat un oraş cu 2 milioane de locuitori
-
astăzi, 12:29
-
astăzi, 07:20
• Furtul tezaurului Corpul de control al premierului merge la Ministerul Culturii
-
astăzi, 11:57
• Iohannis: Extremismul, atitudinile şi manifestările xenofobe şi antisemite se deghizează perfid
-
astăzi, 14:40
• Live text Războiul din Ucraina, ziua 1069. Budanov avertizează că existenţa Ucrainei este ameninţată dacă nu vor avea loc negocieri / Trupele nord-coreene se retrag temporar de pe linia de contact din regiunea Kursk / Rusia a pierdut 831.620 de militari în Ucraina / Atac cu drone. Zonele vizate: Hmelnîţkîi, Ivano-Frankivsk şi Dnipro
-
astăzi, 12:19
• Iranul lansează rachete echipate cu inteligenţă artificială
Fiind vorba despre o recomandare a Consiliului şi nu despre o normă de reglementare, încălcarea acesteia nu poate determina însă aplicarea unor sancţiuni.
Potrivit legislaţiei audiovizuale, televiziunile private pot difuza maximum 12 minute de publicitate pe oră, iar televiziunea publică, doar opt minute pe oră.
De asemenea, potrivit legislaţiei audiovizualului, este interzisă publicitatea care nu este conformă cu dispoziţiile legale.
CNA a analizat de-a lungul timpului mai multe reclame care nu respectau folosirea corectă a limbii române, însă această recomandare a fost decisă de membrii Consiliului în urma unei reclamaţii primite de la un telespectator care le atrăgea atenţia asupra campaniei pentru lanţul de magazine Selgros, "pentru profesionişti şi amatori; de bunătăţuri", care a fost discutată în şedinţa din 2 februarie 2016.
Conţinutul reclamaţiei primite pe 3 decembrie 2015, în acest caz, este următorul: "De la eroarea «succesuri» am ajuns în reclama «Selgros» la «bunătăţuri»". Reclamantul a considerat totodată că reclama ar trebui interzisă, adăugând că "nu putem accepta stâlcirea limbii de dragul profitului!".
Conform monitorizării CNA, pe 3 decembrie 2015, spotul publicitar a fost difuzat de Radio România Actualităţi, Kiss FM, Radio 21, Europa FM şi Pro FM.
Textul reclamei difuzate la radio a fost următorul: "Fiecare zi din calendar vine cu o ofertă în dar, în decembrie te aşteptăm pe la Selgros să te bucuri de surprizele pe care ţi le-am pregătit. Azi ai îmbrăcăminte, încălţăminte şi textile pentru copii la 20% reducere, iar mâine ai 10% reducere la dulciuri de Crăciun, banane şi citrice. Selgros, club pentru profesionişti. Acum deschis şi amatorilor... de «bunătăţuri»".
Citeşte şi: CNA, după întâlnirea cu ANAF: Televiziunile Intact nu sunt în situaţia iminentă a unei mutări
Citeşte şi: Reclame la retailerul online Zoot.ro şi la compania Telekom, interzise de la difuzare de către CNA
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Cine este omul care conduce cel mai important lanţ de restaurante din România şi coordonează o echipă de 1.500 de oameni
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ludovica e una dintre cele mai frumoase soții de fotbalişti și are peste 4.000.000 de fani pe Instagram
PROSPORT.RO
Cum a ajuns Jennifer Aniston să fie implicată în drama conjugală a soților Obama. Adevărul din culise!
CANCAN.RO
Orașul din România în care vom avea două zile de NINSOARE la început de februarie, potrivit meteorologilor AccuWeather
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe