- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (12.02.2015, 19:23)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CNA va analiza dacă AXN, Discovery, Diva şi Eurosport respectă durata de difuzare a publicităţii
CNA a decis, joi, să solicite date de la Kantar Media Audiences privind durata inserţiilor de publicitate difuzate în anul 2014 de mai multe televiziuni nelicenţiate în România, între care AXN, Discovery, Diva şi Eurosport, pentru a vedea dacă acestea au respectat legislaţia audiovizualului.
Urmărește
269 afișări
CNA va analiza dacă AXN, Discovery, Diva şi Eurosport respectă durata de difuzare a publicităţii (Imagine: Shutterstock)
Decizia a fost luată în şedinţa de joi a Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), la propunerea membrului CNA Valentin Jucan.
Astfel, CNA va solicita de la compania Kantar Media Audiences, furnizorul unic pentru Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV (SNMATV) din România, date privind inserţiile de publicitate difuzate în anul 2014 de televiziunile AXN, Diva, National Geographic Channel, Universal Channel, Discovery Channel, Eurosport, TV Paprika, Film Cafe, TCM, Paramount Channel, TLC, The Fishing and Hunting Channel, Sport 1, Megamax şi VH1.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia înarmează trupele nord-coreene cu arme de infanterie la frontiera cu Ucraina
-
Kemi Badenoch, noul lider al Partidului Conservator din Marea Britanie
-
Inundaţii în Spania. Premierul anunţă cea mai mare desfăşurare militară pe timp de pace. 211 morţi
-
Zi de doliu naţional în Serbia după ce 14 oameni au murit în Novi Sad. 20 de oameni vor fi audiaţi
CNA vrea să vadă dacă aceste televiziuni - care nu sunt licenţiate în România, dar care emit pe piaţa românească a audiovizualului - au respectat în anul 2014 legislaţia audiovizualului în privinţa duratei inserţiilor publicitare difuzate.
Potrivit articolului 35 din Legea audiovizualului, "(1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date. (2) Dispoziţiile alineatului (1) nu se aplică în cazul anunţurilor radiodifuzorului în legătură cu propriile sale programe şi cu produsele auxiliare derivate direct din acestea, al anunţurilor de sponsorizare şi al plasărilor de produse".
Membrul CNA Valentin Jucan a făcut această propunere după ce reprezentanţii unor televiziuni din România (Naţional TV şi România TV) au sugerat membrilor Consiliului, în şedinţa de joi, că ar trebui să fie monitorizate şi televiziunile nelicenţiate în România, pentru a se vedea dacă acestea depăşesc sau nu cele 12 minute de publicitate pe oră permise de legislaţia audiovizualului. Aceştia au spus că există televiziuni străine difuzate în România care prezintă mai mult de 12 minute de publicitate pe oră, fapt care ar reprezenta o concurenţă neloială pentru televiziunile româneşti.
CNA nu poate să sancţioneze televiziunile care nu sunt licenţiate în România. Însă, în cazul în care va sesiza depăşiri ale duratei legale ale publicităţii, CNA ar putea sesiza autorităţile de reglementare din ţările în care aceste televiziuni străine sunt licenţiate, potrivit informaţiilor din şedinţa CNA de joi.
"Vrem să vedem un trend şi pe baza acestor date să putem anunţa autorităţilor competente. Nu s-a făcut până acum aşa ceva şi într-adevăr este o problemă reală. Numai ai noştri (televiziunile licenţiate în România, n.r.) sunt amendaţi (pentru depăşirea duratei legale a publicităţii, n.r.)", a declarat membrul CNA Răsvan Popescu, cel care a condus şedinţa CNA de joi.
Discuţiile pe această temă au avut loc în contextul în care departamentele de specialitate ale CNA au realizat o monitorizare a duratelor orare ale inserţiilor de publicitate difuzate de Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Naţional TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, România TV şi TVR 1, în perioada februarie - octombrie 2014.
Nu a fost stabilită o dată la care CNA ar urma să analizeze informaţiile pe care le va solicita de la Kantar Media Audiences privind durata publicităţii difuzate anul trecut de televiziunile nelicenţiate în România.
Citește pe alephnews.ro: SUA întărește prezența militară în Orientul Mijlociu. Pentagonul anunță că mai multe bombardiere și nave de război americane sunt pe drum
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Satul strămoșesc al Kamalei Harris urmărește cu mândrie alegerile SUA. Cum o numesc localnicii pe candidată
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Vedeta din România pe care puțini și-o amintesc! Mama ei e disperată: fiica a renunțat la TV și a căzut pradă substanțelor interzise
CANCAN.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 15:13
Mihai Tudose, ironii la adresa lui Ciucă: Ori nu ştie să scrie, ori şi-a bătut cineva joc de el
-
astăzi, 14:50
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 983. SUA anunţă un nou ajutor militar pentru Ucraina / Zelenski le cere aliaţilor să nu mai privească, ci să acţioneze în privinţa Coreei de Nord