CNA vrea ca informaţiile din reclame să fie mai lizibile şi afişate suficient timp ca să poată fi citite

CNA a adoptat, în şedinţa de joi, o Instrucţiune prin care solicită ca informaţiile şi avertizările conţinute în spoturile publicitare difuzate pe posturile de televiziune să fie lizibile şi afişate pe o durată suficient de mare pentru a putea fi citite de către publicul mediu.

Urmărește
177 afișări
Imaginea articolului CNA vrea ca informaţiile din reclame să fie mai lizibile şi afişate suficient timp ca să poată fi citite

CNA vrea ca informaţiile din reclame să fie mai lizibile şi afişate suficient timp ca să poată fi citite (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a votat, joi, în unanimitate Instrucţiunea privind condiţiile de prezentare a informaţiilor şi avertizărilor din cadrul mesajelor comerciale, după ce a constatat că în multe reclame informaţiile şi avertizările sunt scrise cu nişte caractere care nu permit citirea lor, durata de afişare a textului pe ecran în respectivele clipuri publicitare fiind, totodată, foarte scurtă.

Instrucţiunea a fost adoptată având în vedere dispoziţiile articolului 94 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "În scopul unei informări corecte, orice informaţie sau avertizare conţinută într-o comunicare comercială audiovizuală se difuzează astfel încât aceasta să fie clar percepută de public, în special prin asigurarea următoarelor măsuri: a) să fie prezentată static, lizibil şi pe o durată suficientă, în cazul informaţiei difuzate sub formă de videotext; dimensiunea caracterelor trebuie să fie de minimum 17 puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 32 în format HD, înaltă definiţie; b) să fie redată la viteză normală de citire".

Potrivit Instrucţiunii, noţiunile de "informaţie" şi, respectiv, "avertizare" cuprind informaţii şi avertizări pentru care legislaţia naţională şi/ sau comunitară stabileşte cerinţe în materie de informaţii aplicabile în publicitate.

Informaţiile şi/ sau avertizările conţinute într-o comunicare comercială audiovizuală difuzată pe posturile de televiziune trebuie afişate cu dimensiunea minimă a caracterelor prevăzute la articolul 94 din Codul audiovizual (minimum 17 puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 32 în format HD, n.r.), lizibil şi pe o durată suficient de mare pentru a putea fi citite de către publicul mediu, se mai spune în Instrucţiunea CNA.

Pe de altă parte, potrivit aceleiaşi Instrucţiuni, la radio, informaţiile şi/ sau avertizările din reclame trebuie să fie rostite astfel încât acestea să fie clare şi inteligibile de către publicul mediu.

Încălcarea dispoziţiilor din Instrucţiunea votată joi se va sancţiona conform Legii audiovizualului şi Codului audiovizualului.

"Pentru CNA, aceasta este o modalitate de a sublinia o dată în plus şi de a încerca să determine posturile să nu mai primească acele spoturi de publicitate care sunt scrise ilizibil şi cu o durată insuficientă ca să poată fi citite", a spus Răsvan Popescu, preşedintele CNA.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici