Compania Kantar Media Audiences va măsura audienţele TV în perioada 2012 - 2015

Kantar Media Audiences va asigura măsurarea audienţelor TV în perioada 2012 - 2015, compania fiind desemnată câştigătoare la licitaţia organizată pentru alegerea furnizorului unic pentru Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV (SNMATV).

Urmărește
435 afișări
Imaginea articolului Compania Kantar Media Audiences va măsura audienţele TV în perioada 2012 - 2015

Compania Kantar Media Audiences va măsura audienţele TV în perioada 2012 - 2015 (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

"În şedinţa finală a Comisiei Paritare (COMPAR), constituită conform dispoziţiilor Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare pentru desemnarea furnizorului unic al Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor TV, a fost desemnat câştigătorul, respectiv compania Kantar Media Audiences. Acest furnizor unic va asigura măsurarea audienţelor TV în perioada 2012 - 2015", se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX de către Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA) şi Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).

În aprilie 2010, CNA a transmis printr-un comunicat de presă că societăţile de măsurare a audienţelor AGB Nielsen Media Research, GfK Romania, Kantar Media (TNS UK), Mediametrie şi Media Research au fost invitate să participe la licitaţia pentru alegerea furnizorului unic pentru Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV.

Kantar Media face parte din Kantar Group, divizia de cercetare de piaţă a grupului WPP. WPP a preluat compania de cercetare de piaţă TNS, în luna octombrie 2008, în cadrul unei tranzacţii în valoare de 2,14 miliarde de euro.

Procedura de licitaţie pentru desemnarea companiei care va măsura audienţele TV în perioada 2012 - 2015 a fost iniţiată la începutul lunii mai 2010.

Kantar Media Audiences, compania care va măsura audienţele TV în perioada 2012 - 2015, a fost desemnată prin licitaţie, de Comisia Paritară, în conformitate cu art. 45, alin. 2 din Legea audiovizualului. Licitaţiile pentru desemnarea companiilor care măsoară audienţele TV sunt organizate din patru în patru ani.

Din COMPAR fac parte cinci membri ai Consiliului Naţional al Audiovizualului, cinci reprezentanţi ai staţiilor TV şi cinci reprezentanţi ai agenţiilor de media/ publicitate, după cum anunţa CNA în 4 martie 2010.

Cei cinci membri ai Consiliului Naţional al Audiovizualului desemnaţi să facă parte din COMPAR sunt: Răsvan Popescu - preşedinte al CNA, Attila Szasz, Cristina Trepcea, Grigore Zanc şi Gelu Trandafir.

Din partea industriei de TV şi publicitate sunt membre în COMPAR companiile: PRO TV S.A., Societatea Română de Televiziune, TV Antena 1 S.A., SBS Broadcasting System, Realitatea Media, McCann Erickson, Zenith Media, Mediacom România, DBV Media House, Media Direction.

De asemenea, la lucrările COMPAR au participat cu statut de observatori reprezentanţi ai Procter & Gamble, Coca-Cola, Unilever, Cosmote şi Ursus Breweries.

În prezent, audienţele TV sunt asigurate de GfK. Compania GfK a fost desemnată, pe 8 ianuarie 2007, câştigătoare a licitaţiei pentru măsurarea, în exclusivitate, a audienţei televiziunilor din România, în perioada 2008 - 2012. La respectiva licitaţie s-au mai înscris companiile Mediaresearch din Cehia şi TNS-AGB International, precedentul măsurător de audienţe. GfK a câştigat licitaţia cu o ofertă financiară în valoare de 7,9 milioane de euro valabilă pentru cei patru ani pe care a fost încheiat contractul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici