CROWDFUNDING, o nouă tendinţă pe internet: Metoda strângerii de fonduri online a cunoscut o creştere explozivă

Finanţarea de proiecte şi a unor companii tinere prin apeluri lansate pe internet pentru strângere de fonduri ("crowdfunding") a cunoscut o creştere explozivă anul trecut, potrivit unui studiu publicat de cabinetul de cercetări de piaţă Massolution.

Urmărește
3172 afișări
Imaginea articolului CROWDFUNDING, o nouă tendinţă pe internet: Metoda strângerii de fonduri online a cunoscut o creştere explozivă

CROWDFUNDING, o nouă tendinţă pe internet: Metoda strângerii de fonduri online a cunoscut o creştere explozivă (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Aproximativ 2,7 miliarde de dolari au fost investite astfel în 2012, o cifră care reprezintă o creştere cu 81% faţă de 2011. Din această sumă, "partea leului" (95%) a revenit Americii de Nord (1,6 miliarde de dolari) şi Europei (945 milioane de dolari).

Acest tip de finanţare participativă are toate şansele să continue să progreseze, pentru a ajunge la peste 5 miliarde de dolari în acest an, potrivit directorului general al companiei Massolution, Carl Esposti.

Anul trecut, aproximativ 30% din investiţii au mers mai ales către proiecte sociale şi filantropice, 16,9%, către companii, 11,9%, către filme şi teatru şi 7,5%, către muzică.

Studiul realizat de cabinetul californian s-a bazat pe recensământul a 308 platforme de finanţare participativă, precum Kickstarter.com. Unele dintre ele permit investitorilor să facă donaţii, iar altele au la bază împrumuturi şi investiţii în acţiuni.

Finanţările prin donaţii au crescut cu 85%, ajungând la 1,4 miliarde de dolari anul trecut, iar cele prin împrumuturi au crescut cu 111% şi au ajuns la 1,2 miliarde de dolari. Investiţiile prin acţiuni, al căror statut este mult mai strict reglementat, au crescut cu 30% şi au ajuns la 116 milioane de dolari în 2012.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici