- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (20.09.2013, 15:15)
- Diana Pârvulescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Dansatori şi coregrafi îi cer ministrului Culturii păstrarea Centrului Dansului în actuala formulă
Mai mulţi artişti, printre care se numără Alexandra Pirici şi Manuel Pelmuş, îi cer ministrului Culturii, Daniel Barbu, retragerea proiectului care prevede desfiinţarea şi reorganizarea, în subordinea Operei Naţionale Bucureşti, a mai multor instituţii, între care şi Centrul Naţional al Dansului.
Urmărește
492 afișări
Dansatori şi coregrafi de la Centrul Naţional al Dansului
Potrivit unei scrisori deschise transmise în atenţia ministrului Daniel Barbu, dar şi a celorlalţi miniştri din Guvern, echipa proiectului "O retrospectivă imaterială a Bienalei de la Veneţia", formată din artiştii Alexandra Pirici şi Manuel Pelmuş, curatoarea Raluca Voinea şi coordonatoarea de proiect Corina Bucea, a înaintat scrisoarea "ca un semnal de alarmă şi o solicitare directă de a retrage recenta propunere de hotărâre a Guvernului" legată de comasarea mai multor instituţii din subordinea Ministerului Culturii şi trecerea lor în subordinea Operei Naţionale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Melania Trump nu respectă tradiţia: Prima doamnă nu se va întâlni cu Jill Biden la Casa Albă
-
Premierul român Marcel Ciolacu, primit la Downing Street de prim-ministrul britanic Keir Starmer
-
Ciolacu şi Ciucă se ceartă ca ţaţele: Când eşti neputincios, devii şi disperat şi nervos
-
Trump l-a nominalizat pe Pete Hegseth la Apărare: anti-NATO, anti-Europa, vedetă a talk-show-urilor Fox News
"Susţinem poziţia luată deja de o parte consistentă a sectorului cultural independent faţă de efectul pe care această decizie îl are asupra activităţii şi statutului Centrului Naţional al Dansului Bucureşti şi considerăm inoportună şi complet nefuncţională şi nejustificată comasarea acestei instituţii ca departament înăuntrul Operei Naţionale", se spune în scrisoarea deschisă.
Artiştii solicită totodată retragerea propunerii de comasare şi lansarea unui proces de consultare publică, cu participarea colaboratorilor Centrului Naţional al Dansului Bucureşti şi a operatorilor culturali relevanţi, cu scopul de a găsi soluţii viabile pentru funcţionarea şi susţinerea scenei de dans contemporan prin intermediul Centrului Naţional al Dansului Bucureşti.
De asemenea, conform sursei citate, artiştii consideră decizia luată de Ministerul Culturii ca fiind "o ameninţare directă la adresa rolului şi a importanţei pe care Centrul Naţional al Dansului Bucureşti şi le-a câştigat pe scena artistică naţională şi internaţională, fiind singura instituţie care susţine în mod direct unul dintre cele mai vizibile şi relevante domenii de activitate artistică din România - dansul contemporan".
În acest context, artiştii afirmă că Centrul Naţional al Dansului Bucureşti s-a constituit în ultimii ani "într-o instituţie fundamental definită de caracterul contemporan, progresiv", care a format în jurul său o comunitate puternică, cu mare vizibilitate şi relevanţă.
"Poziţionându-se în spiritul creat şi susţinut de Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, proiectul «O retrospectivă imaterială a Bienalei de la Veneţia», realizat de artiştii Alexandra Pirici şi Manuel Pelmuş şi curatoarea Raluca Voinea, care reprezintă România la cea de-a 55-a ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Artă - Bienala de la Veneţia, a dovedit, prin impactul şi receptarea pe care a avut-o în mediul profesionist şi media internaţională, relevanţa acestui domeniu şi a abordării pe care mediul coregrafic contemporan o are în România", se mai spune în scrisoarea deschisă.
Totodată, artiştii consideră că succesul proiectului care reprezintă România la Bienala de la Veneţia este strâns legat de eforturile din ultimii ani făcute de membri ai comunităţii artei contemporane conectaţi şi sprijiniţi de activitatea şi strategia Centrului Naţional al Dansului Bucureşti.
"Fără această instituţie şi fără statutul autonom pe care-l are în cadrul Ministerului Culturii ca entitate directă care coagulează scena coregrafică contemporană, iniţiative precum cea a acestui proiect n-ar fi existat şi n-ar putea fi susţinute pe termen lung", mai spun semnatarii scrisorii.
Pe de altă parte, în scrisoarea adresată ministrului Culturii, autorii prezintă şi o serie de materiale apărute în presa străină privind proiectul prezentat la Veneţia.
Astfel, publicaţia New York Times scrie că "mulţimea de spectatori a stat cu atenţie şi fascinaţie la Pavilionul românesc", iar The Guardian afirmă că "toată lumea ar trebui să viziteze Pavilionul românesc, unde Alexandra Pirici, Manuel Pelmuş şi un mic grup de artişti reproduc zeci de lucrări din cele 54 de ediţii anterioare ale Bienalei, folosind nimic mai mult decât propriile lor corpuri (...). Minunat, amuzant şi emoţionant, Retrospectiva Imaterială a Bienalei de la Veneţia este mult mai mult decât un joc de salon. Proiectul vorbeşte despre istorie şi memorie şi arată că adevăratul Palat Enciclopedic poate fi găsit nu într-o colecţie de obiecte, ci în oameni".
Teatrul de Operetă "Ion Dacian", Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, Centrul Naţional de Artă "Tinerimea Română" şi Teatrul de Operă şi Balet "Oleg Danovski" din Constanţa vor fi desfiinţate şi reorganizate în subordinea Operei Naţionale Bucureşti, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern, postat recent pe site-ul Ministerului Culturii.
"Opera Naţională Bucureşti va fi reorganizată, ca urmare a fuziunii prin absorbţie cu Teatrul de Operetă, cu Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, cu Centrul Naţional de Artă «Tinerimea Română» şi cu Teatrul Naţional de Operă şi Balet «Oleg Danovski» din Constanţa, care se desfiinţează", se spune în proiectul de HG, iniţiat de Ministerul Culturii.
Conform sursei citate, "desfiinţarea şi reorganizarea" acestor instituţii publice va produce efecte la data intrării în vigoare a ordinului ministrului Culturii privind organizarea şi funcţionarea Operei, pentru punerea în aplicare a reorganizării.
Decizia comasării acestor instituţii este justificată de Ministerul Culturii "având în vedere angajamentele guvernamentale referitoare la reducerea cheltuielilor bugetare", se spune în nota de fundamentare a proiectului de Hotărâre.
Pe de altă parte, contactat în data de 16 septembrie de MEDIAFAX, Răzvan Ioan Dincă, directorul general al Operei Naţionale Bucureşti, a declarat că a fost informat luni de conducerea Ministerului Culturii că Teatrul Naţional de Operă şi Balet "Oleg Danovski" din Constanţa va fi scos, "din motive regionale", din acest proiect de Hotărâre de Guvern.
Întrebat dacă vor putea să funcţioneze, în subordinea Operei Naţionale Bucureşti, Teatrul de Operetă "Ion Dacian", Centrul Naţional al Dansului Bucureşti şi Centrul Naţional de Artă "Tinerimea Română", Răzvan Ioan Dincă a spus: "Din punctul meu de vedere, nu văd niciun impediment. Este o dorinţă a ordonatorului principal de credite. Atâta vreme cât activitatea acelor instituţii nu va avea de suferit sub nicio formă, nu cred să existe vreun tip de probleme şi impedimente".
În ceea ce priveşte impactul acestui proiect asupra respectivelor instituţii, dacă el va fi aprobat de Guvern, Răzvan Ioan Dincă a spus: "În loc să fie angajaţi ai acelor instituţii, angajaţii vor fi angajaţi ai unei instituţii mai mari, dar îşi vor desfăşura activitatea pe care o desfăşoară şi în prezent".
El a mai spus că faptul că managementul va fi unul integrat va conduce la o eficientizare a strategiei acestor instituţii.
"Personalul artistic şi de specialitate nu va avea de suferit. Spre exemplu, nu vom putea vreodată să amestecăm corul de la Operă cu cel de la Operetă (...) Nu există niciun tip de intenţie de a afecta oamenii", a explicat Răzvan Ioan Dincă pentru MEDIAFAX.
Citește pe alephnews.ro: Neom, cel mai ambiţios proiect al Arabiei Saudite, se confruntă cu probleme. Directorul general a renunțat la funcție după șase ani
Citește pe www.zf.ro: Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citește pe www.zf.ro: Cum a ajuns Adin Ross, un streamer controversat de 24 de ani, să fie menţionat de Trump ca unul dintre motivele victoriei. Adin Ross, prieten cu Andrew Tate, a dus la arestarea acestuia în România. El a vrut să îl viziteze în închsioare, dar i-a fost interzis accesul de autorităţile române
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe