- Home
- Cultură-Media
- SAN FRANCISCO, (06.09.2013, 13:24)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Facebook, criticat pentru folosirea datelor personale ale utilizatorilor în scopuri comerciale
Şase organizaţii care luptă pentru protejarea libertăţii pe internet şi-au exprimat îngrijorarea, într-o scrisoare transmisă autorităţilor americane, cu privire la faptul că Facebook foloseşte în scopuri publicitare datele personale ale utilizatorilor reţelei, fără a avea acordul acestora.
Urmărește
520 afișări
Facebook, criticat pentru folosirea datelor personale ale utilizatorilor în scopuri comerciale
Potrivit AFP, această practică "extinde foarte mult obiceiul utilizării informaţiilor personale în scopuri publicitare", au scris cele şase organizaţii într-o scrisoare adresată Federal Trade Commission (FTC), agenţia de protecţie a consumatorilor din Statele Unite ale Americii.
Reţeaua de socializare americană şi-a revizuit politicile privind protejarea datelor personale ale utilizatorilor săi după ce un judecător american a aprobat, pe 27 august, un acord potrivit căruia Facebook va trebui să plătească 20 de milioane de dolari pentru că a utilizat menţiunea "Îmi place", nume şi profiluri ale utilizatorilor cu scopuri publicitare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
-
Gala ZF 26 de ani. Gerard Baker, bancher, jurnalist, editor global WSJ: Alegerea lui Trump în SUA reprezintă un moment transformaţional prin care ordinea mondială liberală este răsturnată. Ce înseamnă votul pentru Trump pentru Europa, pentru România şi pentru războiul din Ucraina?
-
Alegeri prezidenţiale 2024: Cine sunt cei 13 candidaţi în cursa pentru Cotroceni şi care sunt programele lor politice propuse
Totuşi, dacă aceste noi politici ale Facebook vor intra în vigoare, utilizatorii nu vor mai avea nici măcar posibilitatea "de a-şi da consimţământul" pentru ca imaginile lor să fie folosite în reclame postate pe paginile apropiaţilor acestora, au susţinut cele şase organizaţii.
"Imaginile lor vor putea fi folosite chiar şi pentru a promova produse pe care un utilizator nu îl apreciază sau pe care îl mai utilizează", se mai spune în scrisoarea celor şase organizaţii, printre care se numără Electronic Privacy Information Center şi Center for Digital Democracy.
Contactat de AFP, un purtător de cuvânt al Facebook a negat modificarea politicilor sale privind protejarea datelor personale ale utilizatorilor, precizând că reţeaua de socializare a făcut doar câteva "clarificări".
"Am revăzut explicaţiile noastre cu privire la faptul că lucruri precum numele utilizatorilor, fotografia de profil şi conţinutul unui cont pot fi folosite în relaţie cu reclamele şi cu conţinutul comercial pentru a fi mai clar că utilizatorii sunt cei care autorizează Facebook să le folosească toate aceste lucruri atunci când decid să utilizeze serviciile reţelei noastre", a declarat reprezentantul Facebook.
Un judecător american a aprobat, pe 27 august, un acord potrivit căruia Facebook va trebui să plătească 20 de milioane de dolari pentru că a utilizat menţiunea "Îmi place", nume şi profiluri ale utilizatorilor cu scopuri publicitare, după cum a informat la momentul respectiv AFP.
Suma va fi repartizată unor grupuri care luptă pentru protejarea vieţii private pe internet, avocaţi şi utilizatorii Facebook care au depus o plângere colectivă.
Judecătorul Richard Seebord, din San Francisco, a considerat că suma propusă, o parte din miliardele de dolari cerute de reclamanţi, este totuşi corectă, având în vedere că va fi dificil pentru aceştia să dovedească faptul că au suferit pierderi financiare şi că menţiunile lor "Îmi place" nu înseamnă neapărat că au sprijinit publicitatea.
Potrivit judecătorului, Facebook a utilizat menţiunea "Îmi place", nume şi profiluri de utilizatori în scopuri publicitare, fără a le cere permisiunea.
Aproximativ 150 de milioane de utilizatori sunt vizaţi, însă, potrivit judecătorului, puţini dintre aceştia au depus plângere, deci suma de 20 de milioane de dolari este suficientă pentru a rezolva acest dosar pe cale amiabilă.
Acordul prevede şi ca Facebook să-şi modifice regulamentul de funcţionare şi să ofere mai mult control utilizatorilor în ceea ce priveşte exploatarea potenţială a datelor personale în ceea ce priveşte publicitatea.
Plângerea a fost depusă la începutul anului 2011, după ce Facebook a lansat programul de publicitate "Sponsored Stories".
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe