FOCUS: Preşedintele Băsescu şi "Perversul de pe Târgu Ocna", citaţi în reclame. Vezi ce expresii celebre au mai fost folosite în clipuri promoţionale

Citate celebre ale preşedintelui Traian Băsescu şi ale lui Sorin Ion, ajuns renumit în urma unui reportaj al Pro TV şi cunoscut ca "Perversul de pe Târgu Ocna", au ajuns surse de inspiraţie pentru agenţii de publicitate autohtone, ce le-au inserat inclusiv în reclame pentru branduri internaţionale.

Urmărește
152 afișări
Imaginea articolului FOCUS: Preşedintele Băsescu şi "Perversul de pe Târgu Ocna", citaţi în reclame. Vezi ce expresii celebre au mai fost folosite în clipuri promoţionale

FOCUS: Preşedintele Băsescu şi "Perversul de pe Târgu Ocna", citaţi în reclame (Imagine: Stefan Micsik/Mediafax Foto)

Sorin Ion a devenit o celebritate pe YouTube la finalul anului trecut. În urma unui scandal din Rahova, abordat de reporteri, Sorin Ion a dat mass mediei câteva expresii care au făcut deliciul internauţilor. De pe internet, "Perversul de pe Târgu Ocna" a ajuns vedetă TV şi celebre au ajuns şi vorbele sale: "Păi ori suntem golani ori nu mai suntem?". Întrebarea retorică, un truism care nu comunică nimic, a fost ironizată, comentată şi parafrazată pe internet, la emisiuni TV, în discuţiile oamenilor obişnuiţi şi, în cele din urmă, a ajuns în reclama pentru un cunoscut brand de băuturi răcoritoare.

"Ori suntem la promoţie ori nu mai suntem?", îşi întreabă brandul respectiv consumatorii. O domnişoară dintr-un supermarket, ajunsă la casă, este tratată ca şi cum ar fi la runda finală a unui concurs cu premii. Răspunde corect şi câştigă o sticlă cu apă pentru că "ori suntem la promoţii ori nu mai suntem". Sintagma simplistă poate nu ar fi avut atât de mult succes dacă nu ar fi fost spusă cu naturaleţea debordantă a omului care îşi asumă tot şi care se descurcă în orice situaţie. Totuşi, popularitatea de care a dat dovadă această expresie, intrând în vorbirea colocvială, prezenta un potenţial ce trebuia să fie exploatat. Ceea ce s-a şi întâmplat.

O altă expresie aparţinând lui Sorin Ion, "Eu m-am chinuit foarte mult să fac antebraţul ăsta", enunţată în acelaşi interviu dat presei după scandalul din Rahova, a fost reluată de un spot publicitar pentru napolitane. "Ştii cât am muncit eu ca să fac antebraţul ăsta?", se întreabă unul din personajele din respectivul spot publicitar.

Pentru că felul său sincer şi "tranşant" de a fi i-a adus celebritatea pe internet, Sorin Ion a devenit el însuşi protagonistul unor spoturi publicitare obscure care circulă online, printre care una la plase de ţânţari.

Pe de altă parte, celebra expresie a lui Traian Băsescu din decembrie 2006, când era primar al Capitalei - "Iarna nu-i ca vara" -, a devenit un fel de proverb urban care poate fi adaptat oricărei situaţii. Dezbătută pe larg la momentul respectiv de politicieni, parodiată chiar şi de artiştii de stencil grafitti - "Ce ger vara" -, sintagma lui Băsescu a ajuns în cele din urmă şi în lumea marketingului, într-o serie de reclame la iaurt. Iniţial, expresia a fost preluată ad literam. Unul din personajele primului spot, care se pregăteşte de zor de picnic în mijlocul iernii, îi arată vecinului său o sticluţă de iaurt şi îi spune că "iarna nu-i ca vara". Pentru că sintagma este versatilă şi poate fi utilizată în absolut orice circumstanţă, pentru că întotdeauna se va găsi ceva diferit de altceva, odată cu venirea primăverii, replica din reclama la iaurt s-a modificat şi ea ajungând la "nici primăvara nu-i ca vara".

Acestea sunt cazuri în care expresii din vorbirea colocvială au intrat în lumea publicităţii având deja o imensă popularitate. Există şi cazuri în care expresii din reclame au intrat în vorbirea oamenilor obişnuiţi şi aceasta este victoria supremă pentru orice copywriter.

Expresii precum "Ţi-am zis, mă, că-i popă? Tu nimic! Batman, Batman!", "Sigur... şi marmota învelea ciocolata în staniol", "Zboară, puiule, zoară!", "Dorele, ne mişcăm şi noi mai cu talent?", "N-ai cu cine mă!...Ce vrei bă? Nişte ţărani" sau "Maxim am zis!" sunt folosite în limbajul de zi cu zi. Ele au depăşit graniţele comunicării de brand şi au intrat în limbaj ca expresii ce denotă scepticismul ("Sigur... şi marmota învelea ciocolata în staniol"), imposibilitatea împlinirii unei dorinţe ("Zboară, puiule, zoară!") sau entuziasmul (Maxim am zis!).

Publicitatea face parte din viaţa de zi cu zi a oricărui om. Influenţează deciziile de cumpărare şi stiluri de viaţă, dar pentru asta are nevoie să vorbească aceeaşi limbă cu toţi consumatorii, inspirându-se de la ei şi, în cele mai fericite cazuri, reuşind să îi inspire.

(Material realizat de Gabriela Dita, gabriela.dita@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici