Potrivit Nielsen, 111 milioane de persoane au urmărit pe postul de televiziune Fox cea de-a 45-a ediţie a finalei NFL, câştigată de echipa Green Bay Packers, care a învins echipa Pittsburgh Steelers cu scorul de 31-25.
Anul trecut, finala disputată între New Orleans Saints şi Indianapolis Colts a fost urmărită de 106,5 milioane de telespectatori.
„Această ediţie a Super Bowl (din 2011, n.r.) a înregistrat cel mai mare succes pe care l-a obţinut vreodată o ligă sportivă”, a spus Pat McDonough, de la Institutul Nielsen.
Comparativ cu gala Super Bowl de duminică, finala Cupei Mondiale la fotbal din 2010, disputată între echipele Spaniei şi Olandei, a fost urmărită de 24,3 milioane de telespectatori, un record pentru un meci de fotbal vizionat la o televiziune americană, potrivit Nielsen.
Potrivit Reuters, care citează reprezentanţi ai postului Fox, gala Super Bowl a fost emisiunea cu cea mai mare audienţă difuzată pe un post de televiziune american, în ultimii 20 de ani.
În 2009, Super Bowl a atras 98,7 milioane de telespectatori, iar în 2008 – 97,5 milioane de telespectatori.
Creşterea de la an la an a audienţelor ilustrează motivul pentru care advertiserii plătesc până la 3 milioane de dolari pentru un spot de 30 de secunde difuzat în timpul meciului.
Gala Super Bowl a fost benefică şi pentru audienţele serialului musical „Glee”: episodul difuzat după celebrul eveniment sportiv a atras 26,8 milioane de telespectatori – mai mult decât dublu faţă de audienţele înregistrate în mod obişnuit.