GOOGLE a ajuns la o înţelegere cu site-urile media franceze privind folosirea conţinutului acestora

GOOGLE a decis să instituie un fond de 60 de milioane de euro pentru a ajuta organizaţiile de media din Franţa să-şi îmbunătăţească operaţiunile online, după ce publisherii francezi îi ceruseră companiei americane să plătească o taxă pentru folosirea indirectă a conţinutului de pe site-urile lor.

Urmărește
190 afișări
Imaginea articolului GOOGLE a ajuns la o înţelegere cu site-urile media franceze privind folosirea conţinutului acestora

GOOGLE a ajuns la o înţelegere cu site-urile media franceze privind folosirea conţinutului acestora

Decizia a fost luată după mai multe luni de negocieri între compania americană şi publisherii francezi, care au cerut, în luna septembrie a anului trecut, Guvernului lor să elaboreze un proiect de lege prin care motoarele de căutare, precum Google, să le plătească o taxă "pe drepturi de autor" pentru folosirea indirectă a conţinutului de pe site-urile de presă franceze.

O astfel de taxă impusă Google însemna ca motorul de căutare să plătească o anumită sumă pentru fiecare lecturare a unui articol către care sunt direcţionaţi internauţii.

Ministrul Culturii din Franţa, Aurélie Filippetti, s-a exprimat în favoarea acestui tip de taxă, supranumită şi "taxa Google", care urma să fie aplicată motoarelor de căutare.

La rândul său, Google a ameninţat, într-o adresă transmisă Guvernului francez, că nu va mai indexa site-urile de presă din Franţa, dacă va fi obligată să plătească această taxă. Compania Google "nu poate accepta" ca instaurarea unui astfel de drept să-i afecteze existenţa şi "se va vedea pusă în situaţia de a nu mai indexa site-urile franceze", scria grupul într-o adresă transmisă la cabinetele mai multor ministere din Franţa. Google mai spunea că, direcţionând internauţii, furnizează patru miliarde de click-uri pe lună paginilor de internet deţinute de publisheri francezi.

Din punctul de vedere al Google, o asemenea lege ar fi dus la limitarea accesului la informaţii, pentru că motorul de căutare urma să reducă numărul site-urile franceze indexate.

Potrivit noii înţelegeri, în afară de crearea fondului (Digital Publishing Innovation Fund), Google a fost de acord să ofere site-urilor media franceze acces la platformele sale de publicitate la costuri reduse, informează bbc.co.uk.

În schimb, Google nu mai plăteşte acea taxă pe drepturi de autor.

Preşedintele francez, François Hollande, a postat pe Twitter următorul mesaj: "Franţa este mândră că a ajuns la un acord cu Google, primul de acest tip din lume",

Analiştii în domeniu spun că acest acord stabileşte un precedent şi că exemplul ar putea fi urmat şi în alte ţări.

Google, proprietarul celui mai popular motor de căutare pe internet, are sediul central în Silicon Valley şi birouri în America de Nord, America de Sud, Europa şi Asia. Compania Google deţine şi cel mai popular site de conţinut video din lume, YouTube.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici