- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (01.07.2013, 14:42)
- Departamentul Life
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
GOOGLE a lansat Knowledge Graph în limba română. Cum se va schimba căutarea pe Internet
GOOGLE a anunţat, luni, lansarea Knowledge Graph (Graficul cunoştinţelor), o funcţionalitate a motorului de căutare care ajută utilizatorii să descopere rapid şi uşor informaţii noi, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
Urmărește
9509 afișări
GOOGLE a lansat Knowledge Graph în limba română. Cum se va schimba căutarea pe Internet
Conform comunicatului, timp de peste patru decenii, căutarea a constat, practic, într-o corelare a cuvintelor cheie cu interogările. Pentru un motor de căutare, cuvintele era doar atât - cuvinte. De exemplu, termenul "phoenix" are în România o semnificaţie mult mai bogată. Acesta poate indica o formaţie de muzică foarte cunoscută în România, un oraş din Statele Unite sau o pasăre mitologică. De aceea, GOOGLE a creat un model inteligent, un "grafic", care înţelege entităţile din lumea reală şi relaţiile dintre ele.
ULTIMELE ȘTIRI
-
PNL o susține oficial pe Elena Lasconi în turul II, anunță Ilie Bolojan.
-
PNL o susţine pe Elena Lasconi în turul doi al alegerilor prezidenţiale
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între Elena Lasconi şi Marcel Ciolacu / Călin Georgescu pe primul loc cu 22,94%
-
Elena Lasconi, mesaj către diaspora: „Vom construi o Românie în care să vă întoarceţi”
Knowledge Graph permite utilizatorilor să caute lucruri, oameni sau locuri pe care Google le cunoaşte - simboluri, celebrităţi, oraşe, echipe sportive, clădiri, forme de relief, filme, lucrări de artă şi multe altele - şi să primească pe loc informaţiile relevante pentru căutarea făcută. Este un prim pas esenţial către căutarea de nouă generaţie, care are la bază inteligenţa colectivă a internetului şi oferă o perspectivă asupra lumii mai apropiată de cea a oamenilor.
"Knowledge Graph de la Google nu se bazează doar pe surse publice, cum ar fi Freebase, Wikipedia şi CIA World Factbook, ci acţionează la o scară mult mai mare, vizând o acoperire şi profunzime mult mai vaste. În prezent, Knowledge Graph conţine peste 570 milioane de elemente - oameni, locuri, lucrări, obiecte, etc., precum şi peste 18 miliarde de date concrete şi relaţii dintre aceste obiecte diverse. În plus, este adaptat în funcţie de ce se caută şi ce informaţii există pe internet", se spune în comunicat.
Potrivit sursei citate, cu Knowledge Graph, căutarea Google este mai eficientă în principal din trei puncte de vedere.
Astfel, Google "oferă un răspuns mai bun" - cuvintele pot fi ambigue, însă Google poate înţelege diferenţa şi restrânge rezultatele căutării doar la ceea ce îl interesează pe utilizator: un singur click pe unul din link-uri oferă rezultatul care era de interes.
De asemenea, Google "generează cel mai bun rezumat" (cu ajutorul Knowledge Graph, Google înţelege mai bine interogarea, aşa că poate sintetiza informaţii despre acel subiect; de exemplu, pentru căutarea Maria Tănase, apar informaţii despre perioada de viaţă, dar şi detalii despre cele mai cunoscute melodii interpretate de cântăreaţă). Pentru a alege ce informaţii se afişează, Google analizează date agregate despre căutările făcute pe fiecare subiect. De exemplu, oamenii sunt interesaţi să afle ce cărţi a scris Mircea Eliade, însă, în cazul lui Gheorghe Dinică, sunt mai interesaţi de filmele în care a jucat, decât de melodiile interpretate.
"Prin Knowledge Graph, utilizatorii pot înţelege şi relaţiile dintre lucruri. Lucian Pintilie, unul dintre cei mai cunoscuţi regizori români, a regizat filmul «Balanţa», realizat după cartea omonimă a lui Ion Băieşu, iar interpreta rolului principal din film este Maia Morgenstern, care a jucat şi în filmul «Patimile lui Christos», regizat de Mel Gibson. Toate aceste informaţii sunt corelate în Knowledge Graph. Acesta nu este doar un catalog de informaţii, ci reliefează şi relaţiile dintre ele", se spune în comunicat.
De asemenea, Google "oferă profunzime căutării şi un sens mai larg".
"Nu în ultimul rând, partea cea mai distractivă este că utilizatorii pot face descoperiri neaşteptate cu ajutorul Knowledge Graph. O nouă căutare sau conexiune duce utilizatorul la o nouă informaţie. De exemplu: de unde a luat Matt Groening, creatorul familiei Simpson, ideea pentru numele lui Homer, Marge şi Lisa, personajele serialului? Răspunsul îl oferă informaţiile despre familia lui", se spune în comunicat.
"Credem că motorul de căutare perfect ar trebui să înţeleagă exact ce vor să spună utilizatorii şi să le ofere exact ceea ce îşi doresc. În multe cazuri, putem să dăm răspunsul la următoarea întrebare chiar înainte de a fi formulată, întrucât informaţiile pe care Knowledge Graph le prezintă sunt documentate în funcţie de ceea ce au căutat alte persoane. De exemplu, informaţiile pe care Knowledge Graph le afişează despre Tom Cruise răspund în procent de 37% la interogările ulterioare despre el", se mai spune în comunicat.
Funcţia "Alţii au căutat şi" din Knowledge Graph oferă la rândul ei posibilitatea de a face noi descoperiri. De exemplu, o persoană care face o căutare după Vârful Moldoveanu află de locuri pe care poate nu le cunoaşte, din România sau străinătate, precum vârfurile Viştea Mare şi Parângul Mare, din România, sau vârful Vârful Gerlachovský, din Slovacia.
Google a început să implementeze treptat această secţiune a Knowledge Graph pentru utilizatorii vorbitori de română. Funcţionalitatea urmează să fie disponibilă şi pe smartphone-uri şi tablete.
Fondat în 1998, de absolvenţii Universităţii Stanford Larry Page şi Sergey Brin, motorul de căutare Google este în prezent o companie prezentă pe toate marile pieţele globale. Google are sediul central în Silicon Valley şi birouri în America de Nord şi de Sud, Europa şi Asia.
Google a deschis, pe 1 noiembrie 2010, un birou în Bucureşti, echipa din România fiind coordonată de Dan Bulucea.
Citește pe alephnews.ro: Protest la Universitate, în București, față de Călin Georgescu: „Iubirea de țară nu e legionară”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Gigi Becali i-a dat ordin lui George Simion, după ce Călin Georgescu a câștigat alegerile! Decizie șoc
PROSPORT.RO
Ce înseamnă Clubul de la Roma, din care a făcut parte Călin Georgescu. Cu ce se ocupă această organizație, de fapt
CANCAN.RO
Cine e misteriosul bogătaș BOGPR care a făcut campania independentului Călin Georgescu: Regele TikTok-ului dă sute de mii de € la maneliști și nu vrea să i se dezvăluie chipul. Imagini în premieră absolută!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe