Google celebrează 57 de ani de la patentarea codului de bare

Google a introdus, miercuri, pe pagina sa de start , în locul logo-ului său obişnuit un cod de bare pentru a marca aniversare a 57 de ani de la patentarea invenţiei, informează ediţia online a Washington Post.

Urmărește
153 afișări
Imaginea articolului Google celebrează 57 de ani de la patentarea codului de bare

Google celebrează 57 de ani de la patentarea codului de bare

Inventatorii Norman Woodland şi Bernard Silver au solicitat brevetul pentru invenţia lor în octombrie 1949 şi l-au primit pe 7 octombrie 1952. Brevetul original a fost acordat unui sistem care coda datele sub formă de spirală de cercuri, astfel încât să poată fi scanate în orice direcţie.

O serie de bare negre pe un spaţiu alb dau naştere codului de bare. În prezent există mai multe formate de coduri de bare.

Codurile de bare sunt citite şi decodate cu ajutorul scanerelor care măsoară reflexia luminii şi interpretează codurile în numere şi litere şi le trimit spre gestionare unui calculator. Din cauză că există multe formate de coduri de bare s-a ajuns ca un scaner să recunoască mai multe formate liniare şi bidimensionale.

Toate codurile de bare au un caracter de "start" şi "stop", ce permite citirea de la stânga la dreapta şi de la dreapta la stânga. Prin convenţie caracterul din stânga este considerat caracterul de start şi caracterul din dreapta caracterul de stop.

Google îşi schimbă logo-urile cu ocazia sărbătorilor şi al altor evenimente speciale. Google şi-a modificat logoul şi pe 22 septembrie, pentru a-l omagia pe scriitorul britanic de literatură SF H. G.Wells, autorul romanului "Războiul Lumilor". Logoul modificat prin care Google l-a sărbătorit pe scriitorul britanic arăta o imagine cu aterizarea unor presupuse farfurii zburătoare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici