Orkut, prima reţea de socializare a companiei Google, a fost lansată în prima parte a lui 2004, în acelaşi an cu Facebook, care, în prezent, este cea mai populară reţea de socializare din lume.
Google, care deţine cel mai popular motor de căutare din lume, a anunţat că, după închiderea Orkut, se va concentra pe celelalte proiecte ale companiei în domeniul platformelor de socializare.
Deşi a confirmat că a fost populară în Brazilia şi India, Google a refuzat să precizeze câţi utilizatori a avut reţeaua de socializare Orkut la nivel internaţional.
Potrivit Google, în ultimii zece ani, platformele YouTube, Blogger şi Google+ (o altă reţea de socializare deţinută de companie, lansată în 2011) s-au impus la nivel internaţional, având utilizatori în toate colţurile lumii.
Google+ reprezintă cel mai ambiţios proiect al Google în zona reţelelor de socializare şi atacă direct Facebook.
Facebook a raportat 1,28 de miliarde de utilizatori activi la sfârşitul lunii martie, reprezentând aproape jumătate din populaţia conectată la internet la nivel global. La sfârşitul anului trecut, reţeaua de socializare raporta 1,23 de miliarde de utilizatori activi.
Pe de altă parte, potrivit Reuters, în luna octombrie 2013, oficiali ai Google declarau că 300 de milioane de utilizatori intră pe Google+ în fiecare lună.
Google Inc. este o corporaţie americană multinaţională, care deţine cel mai popular motor de căutare pe internet. Compania a fost fondată în 1998, de doi doctoranzi de la Universitatea Stanford, Larry Page şi Sergey Brin.
Între timp, Google şi-a diversificat portofoliul, printre serviciile oferite numărându-se Google Maps, Gmail, Google Earth, Google Chrome şi reţeaua de socializare Google+. De asemenea, Google deţine site-ul YouTube.