Google: YouTube are 6,5 milioane de utilizatori unici zilnic în România. Muzica generează succes şi multe venituri pentru artişti

YouTube, site-ul de partajare de fişiere video deţinut de Google, are 6,5 milioane de utilizatori unici, în fiecare zi, în România, muzica fiind într-o zonă care "generează mult succes şi implicit multe venituri pentru artişti", potrivit lui Dan Bulucea, Country Manager la Google România.

Urmărește
1339 afișări
Imaginea articolului Google: YouTube are 6,5 milioane de utilizatori unici zilnic în România. Muzica generează succes şi multe venituri pentru artişti

Google: YouTube are 6,5 milioane de utilizatori unici zilnic în România. Muzica generează succes şi multe venituri pentru artişti

"YouTube nu este un creator de conţinut. Tot ce este postat pe YouTube aparţine în întregime, în ceea ce priveşte drepturile, acelui creator (care l-a creat, n.r.). Dar YouTube poate fi considerat un canal de televiziune. Oricare din noi poate să îşi creeze un canal de televiziune în acest moment. Rămâne în continuare sarcina mea să creez acel conţinut care este de interes. Şi aici intervine discuţia. Ce este de interes? Care sunt criteriile prin care judecăm dacă un conţinut e bun sau nu?", a declarat Dan Bulucea, joi, la evenimentul International Digital Forum de la Bucureşti.

Potrivit lui Dan Bulucea, în fiecare minut se încarcă pe YouTube echivalentul a o sută de ore de video, o parte din acest conţinut având miliarde de vizualizări.

El a mai spus că România se poziţionează foarte bine în regiune dacă este luat în discuţie indicatorul "watch time", a cât timp se petrece vizionând un anumit conţinut. "Dar mai sunt şi alţi indicatori, de exemplu, cât de mult un conţinut produs într-o anumită ţară este urmărit peste hotare? Nu prea mai există graniţe aşa cum le ştim noi. Pe cele două axe, România se distinge în toată regiunea noastră. Nu există nicio altă ţară în Europa Centrală şi de Est care să producă atât de mult conţinut care să aibă succes în lume", a spus Dan Bulucea.

De asemenea, el a spus că YouTube este "un mare pariu" câştigat.

"Întotdeauna m-am gândit că, dacă reuşim să ţinem YouTube pe picioare, înseamnă că putem să facem orice pe lumea asta. Este extrem de dificil. Să pui la punct şi să menţii această infrastructură este o chestie extrem de dificilă. În aceeaşi măsură, este un mare succes la acest moment (...) la momentul achiziţionării (de către Google, n.r.), YouTube avea un an de la lansare şi nu genera niciun fel de revenue. La acest moment, are un mare rol în schimbarea comportamentului nostru de consum video", a spus Dan Bulucea.

El a mai spus că YouTube pune în prezent în legătură o audienţă foarte mare. "Sunt un miliard de oameni care se uită pe YouTube în fiecare lună. În România, sunt 6,5 milioane de utilizatori unici în fiecare zi", a spus Bulucea.

Acesta a mai afirmat că în România, în acest moment, muzica este "într-o zonă care generează mult succes şi implicit multe venituri pentru artişti". "YouTube este considerat principalul canal de promovare", a explicat el.

Pe de altă parte, potrivit lui Dan Bulucea, România are "multe staruri recunoscute", conform indicatorilor care privesc numărul de vizualizări ale unui conţinut produs de acestea în oricare din ţările din jur.

Potrivit lui Bulucea, unii dintre aceşti tineri de succes nu au nici măcar 18 ani. "Cu toate acestea, au milioane de vizualizări, propriul canal cu sute sau chiar sute de mii de abonaţi", a spus Bulucea, dându-l exemplu pe Mikey Hash (artist de stand up comedy), care are peste 600.000 de abonaţi pe canalul său de pe YouTube.

De asemenea, Dan Bulucea a prezentat-o la evenimentul International Digital Forum pe Laura Muşuroaea, o studentă care are un canal despre cosmetice, machiaj şi frumuseţe pe YouTube.

Potrivit acesteia, canalul său de pe YouTube are 20.000 de abonaţi şi 3 milioane de vizualizări, cele mai de succes clipuri video ale ei ajungând la 250.000 de vizualizări.

"Am început acum patru ani, când eram în clasa a XII-a. Canalul meu a început ca un experiment, căutam tutoriale pe internet cum să mă fac blondă acasă (...) Nu existau în România şi mi-a venit ideea să încerc să le fac eu. La început nu ştiam nimic despre producţie video, editare (...), fapt pentru care primele clipuri sunt foarte haioase", a explicat Laura Muşuroaea.

Ea a spus că a observat că oamenii se întorc de fiecare dată pentru un nou conţinut, iar un clip postat trebuie să aibă o durată cuprinsă între 5 şi 10 minute, în caz contrar devine plictisitor.

"Întotdeauna zic că nu ai cum să mulţumeşti pe toată lumea. Încerc să îmbunătăţesc pe cât pot. Dar, dacă vine un băiat şi îmi spune ce video naşpa am făcut, n-o să-l bag în seară (...) Nu este întotdeauna plăcut să asculţi comentariile, dar dezvolţi un obraz gros", mai spus tânăra, vorbind despre modul în care gestionează relaţia cu abonaţii săi şi cu cei care vizionează clipurile pe care aceasta le postează.

În ceea ce priveşte succesul financiar al unui canal de pe YouTube, Laura Muşuroaea a spus că, până în urmă cu puţin timp, nu a câştigat bani din această activitate, lucra la un call center şi astfel putea să îşi cumpere cosmeticele pe care le prezenta în clipurile postate pe acest site.

"În general, pe YouTube, pe lângă banii pe vizionări, dacă devii partener YouTube - şi am reuşit - apar advertiserii. Şi le faci reclamă, dar trebuie să fii sincer. De obicei, refuz să fac reclamă unui produs în care nu cred şi de fiecare dată spun că produsul mi-a fost trimis pentru testare sau pentru a face un tutorial cu el", a explicat Laura Muşuroaea.

International Digital Forum 2014 este organizat la Bucureşti de Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale (ACD). La eveniment participă reprezentanţi ai industriei de telecomunicaţii din România şi din străinătate, ai unor companii precum Orange, SES, Eutelsat, Google, dar şi membri ai autorităţilor române care reglementează acest domeniu, între care Ministerul Comunicaţiilor, Societatea Naţională de Radiocomunicaţii şi ANCOM.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici