Imagini din Bucureşti şi România rurală, promovate de un reporter National Geographic, pe Twitter - FOTO

Imagini din Bucureşti şi mai multe zone rurale din România sunt promovate pe Twitter de un jurnalist de la National Geographic, care filmează de câteva zile un documentar despre ţara noastră, în cadrul unui acord încheiat cu ANT, ce va fi difuzat în 10 ţări în anul 2015.

Urmărește
3594 afișări
Imaginea articolului Imagini din Bucureşti şi România rurală, promovate de un reporter National Geographic, pe Twitter - FOTO

Imagini din Bucureşti şi România rurală, promovate de un reporter National Geographic (Imagine: Twitter)

Andrew Evans este editorialist al National Geographic Traveler, pentru care realizează rubrica "Digital Nomad". El călătoreşte în lumea întreagă şi împărtăşeşte fanilor săi de pe Twitter experienţele pe care le trăieşte în diverse destinaţii de pe Glob, publicând pe această platformă de microblogging numeroase fotografii şi comentarii.

IMAGINILE POSTATE DE FOTOGRAFUL NATIONAL GEOGRAPHIC

De o săptămână, el se află la Bucureşti, unde filmează un documentar. S-a declarat impresionat de farmecul Capitalei României, în care arhitectura "Micului Paris" se împleteşte armonios cu influenţele otomane. A vizitat Centrul Vechi, Ateneul Român, s-a plimbat pe malurile Dâmboviţei, s-a declarat cucerit de sarmalele româneşti şi de bisericile străvechi.

"Mă aflu într-un oraş care celebrează a 555-a aniversare, denumit după un cioban, care a făcut parte din două foste imperii, roman şi otoman", scrie jurnalistul american.

Întrucât echipa de filmare a sosit cu o întârziere de o zi, el a început să descopere oraşul singur, pe jos, cu aparatul de fotografiat în mână, fiind impresionat de arhitectura locală.

Andrew Evans a fost cucerit de frescele din Biserica Stavropoleos, o oază de linişte din centrul aglomerat al oraşului, dar şi de faţada recent renovată a spitalului Colţea.

A vizitat o piaţă de legume din Bucureşti, unde "o bunică" l-a învăţat câteva cuvinte în limba română şi a constatat că usturoiul se vinde foarte bine în "Ţara lui Dracula". Poetul Mircea Dinescu l-a învăţat câteva reţete tradiţionale româneşti, vechi de câteva secole.

Jurnalistul american a vizitat şi Caru' cu Bere, pe care l-a descris în cuvintele următoare: "Construit în 1899, decorat în auriu, acest restaurant nu a fost niciodată închis, în pofida istoriei turbulente a României din secolul al XIX-lea".

Şi-a făcut un selfie lângă statuia lui Vlad Ţepeş, "domnitorul român din secolul al XV-lea căruia îi plăcea cu adevărat să omoare turci".

Preparatele culinare pe care "nomadul digital" le-a apreciat cel mai mult au fost sarmalele, "care trebuie servite cu mămăligă şi multă smântână", şi mustul din struguri albi.

A vizitat şi cartierul Pantelimon, pe care îl consideră "casa hip hop-ului românesc", dar şi clădirea fostului fostului Comitet Central al Partidului Comunist Român. A intervievat apoi o echipă de prim ajutor din Bucureşti şi a spus că are foarte mult respect pentru aceşti medici.

Andrew Evans a asistat apoi la repetiţiile artiştilor de la Teatrul Evreiesc de Stat şi a stat de vorbă cu directoarea instituţiei, actriţa Maia Morgenstern. A vizitat şi platourile de filmare ale companiei de producţie cinematografică Castel Film, a admirat Podul Basarab, şi s-a declarat impresionat de arhitectura Ateneului Român, construit în 1888, pe care comparat cu "un templu de alabastru".

A apreciat liniştea oraşului într-o zi de duminică, plimbându-se pe malurile Dâmboviţei, admirând personalitatea Bucureştiului care, "deşi serios, este un oraş minunat".

Într-o altă zi frumoasă de toamnă, cu mult soare, jurnalistul american a ajuns în Munţii Carpaţi şi a apreciat farmecul peisajului natural, compus din albastrul cerului şi verdele pădurilor. I-au plăcut şi satele de munte, cu case din lemn, garduri din ţăruşi, care au în jurul lor multe păsări şi animale domestice.

A revenit în Bucureşti la deschiderea cursurilor universitare şi a stat de vorbă cu studenţii de la Universitatea Politehnică Bucureşti, pasionaţi de robotică şi programare informatică.

Potrivit biografiei sale de pe site-ul National Geographic, Andrew Evans este pasionat de călătorii şi, în calitatea lui de "nomad digital", îşi informează în timp real fanii de pe Twitter în legătură cu experienţele sale de călătorie din diverse regiuni ale lumii. În 2009, a călătorit din Washington până în Antarctica - aproape doar cu autobuzul - şi a publicat pe Twitter numeroase fotografii din această călătorie de 20.000 de kilometri. În 2011, a făcut, în două luni, un tur de peste 32.000 de kilometri în jurul Australiei. În 2012 a făcut parte din echipa National Geographic care a realizat un documentar despre numeroase obiective turistice celebre, precum templul Angkor Wat din Cambodgia, oraşele Chengdu şi X'ian din China, mausoleul Taj Mahal din India, Craterul Ngorongoro din Tanzania, templele din Luxor şi Marea Piramidă din Gizeh din Egipt, dar şi spectaculosul oraş marocan Marrakech.

Andrew Evans a scris patru cărţi, inclusiv un ghid de călătorie în Islanda, şi a publicat articole în The Times, The Guardian, The Observer, The Economist şi blogul Intelligent Travel al grupului National Geographic. Înainte de a devenit "nomad digital" pentru acest grup de presă, a avut numeroase locuri de muncă, foarte variate, de la spălător de vase şi până la analist politic pentru NATO. A absolvit cursurile Universităţii Oxford şi vorbeşte fluent limbile rusă şi franceză. Atunci când nu călătoreşte, locuieşte la Washington.

Bucureştiul şi brandul de turism al României vor fi promovate de National Geographic Channel în 10 ţări din lume, între care Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie şi Rusia, prin intermediul unui documentar şi al unor filme scurte, întregul proiect fiind estimat la aproape 1 milion de euro.

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) a încheiat un contract privind achiziţionarea serviciilor de coproducţie a unor programe (un film de 45 de minute şi 4 viniete de 30 de secunde), ce urmează a fi difuzate anul viitor la televiziunea internaţională National Geographic Channel, pentru promovarea brandului de turism al României, conform unui anunţ din 13 august al ANT.

După ce vor fi realizate, aceste filme vor fi difuzate pe National Geographic Channel, în perioada februarie - mai 2015, în Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie, Rusia şi România (ca pieţe ţintă, aşa cum au fost ele identificate în urma cercetărilor realizate penru crearea brandului turistic naţional) şi, respectiv, Spania şi Polonia, Abu Dhabi (capitala Emiratelor Arabe Unite) şi India (ca pieţe de oportunitate).

Documentarul va trebui să promoveze Bucureştiul ca destinaţie "«smart» de city-break" şi să conţină cele mai reprezentative patru puncte de atracţie ale capitalei României şi din imediata sa apropiere, promovând peisajul cultural, trecutul istoric, infrastructura pentru educaţie, dar şi stilul de viaţă pentru petrecerea timpului liber.

Totodată, filmul documentar şi vinietele trebuie să abordeze atât partea mai puţin cunoscută a oraşului din punct de vedere al istoriei, al vieţii culturale şi artistice, al oportunităţilor educaţionale, cât şi elemente de interes deja cunoscute de turişti, dar pentru care este nevoie să se menţină eforturile de promovare, după cum preciza ANT în anunţul său.

Valoare estimată a proiectului este 972.500 de euro, din care contribuţia estimată a Autorităţii Naţionale pentru Turism este de 750.000 de euro, în timp ce contribuţia estimată a National Geographic Channel este de 222.500 de euro, conform documentaţiei făcute publice de ANT la momentul respectiv.

Contribuţia National Geografic Channel la această coproducţie va presupune şi realizarea a patru machete de presă, în format A4, pentru promovarea Bucureştiului şi a produselor turistice cheie ale României, ce vor fi publicate în revista National Geographic Magazine (coperta 4), pe aceleaşi pieţe ca şi documentarul şi vinietele, în perioada februarie - mai 2015.

De asemenea, conform ANT, conceptul "Smart Cities", iniţiat de National Geographic Channel, presupune realizarea câte unui film documentar pentru 18 oraşe europene relevante, invitate să participe la această iniţiativă de promovare, datorită faptului că sunt considerate a avea cel mai mare potenţial de creştere în următorii ani.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici