IMAS şi GfK au câştigat licitaţia pentru alegerea furnizorului audienţelor radio între 2012-2015

IMAS Marketing & Sondaje şi GfK România au câştigat licitaţia organizată pentru alegerea companiilor de cercetare care vor furniza Studiul Audienţei Radio în perioada 2012 - 2015, potrivit unui comunicat postat pe site-ul Asociaţiei pentru Radio Audienţă (ARA).

Urmărește
350 afișări
Imaginea articolului IMAS şi GfK au câştigat licitaţia pentru alegerea furnizorului audienţelor radio între 2012-2015

IMAS şi GfK au câştigat licitaţia pentru alegerea furnizorului audienţelor radio între 2012-2015 (Imagine: Mediafax Foto)

"Membrii Comisiei Paritare (COMPAR) - constituite în conformitate cu art. 45 din Legea Audiovizualului, formată din 5 reprezentanţi ai CNA, 5 reprezentanţi ai radiodifuzorilor şi 5 reprezentanţi ai agenţiilor de media - au desemnat câştigătorii licitaţiei organizate pentru alegerea companiilor de cercetare care vor furniza Studiul Audienţei Radio în perioada 2012 - 2015. Primii doi ofertanţi în ordinea descrescătoare a punctajului final - obţinut în urma evaluării ofertelor tehnice şi financiare - sunt IMAS Marketing & Sondaje şi GfK România", se spune în comunicat.

Surse au declarat pentru MEDIAFAX că potrivit caietului de sarcini al licitaţiei urmează ca în următoarea săptămână Asociaţia pentru Radio Audienţă să poarte negocieri cu IMAS Marketing & Sondaje şi GfK România, în legătură cu preţul şi modalitatea de punere în aplicare a ofertelor, nefiind exclusă posibilitatea ca aceste două companii să conlucreze pentru a furniza Studiul Audienţei Radio în perioada 2012 - 2015. Potrivit aceloraşi surse, ierarhia câştigătorilor nu mai poate fi schimbată.

La licitaţie s-au înscris şapte companii. Ponderea ofertei tehnice a fost de 60%, în timp ce ponderea ofertei financiare a fost de 40%, după cum au mai spus sursele citate.

Ofertele financiare făcute de IMAS Marketing & Sondaje şi GfK România nu au fost făcute publice.

Asociaţia pentru Radio Audienţă şi Consiliul Naţional al Audiovizualului au anunţat în luna mai, printr-un comunicat de presă, că organizează licitaţia pentru desemnarea institutului/ institutelor de cercetare care va/ vor furniza măsurătorile de audienţă radio în perioada 2012 - 2015.

Licitaţia este organizată în conformitate cu prevederile Legii audiovizualului. Articolul 45 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 prevede că "(1) Măsurarea audienţelor şi a cotelor de piaţă va fi realizată în conformitate cu standardele şi uzanţele internaţionale de instituţii specializate desemnate prin licitaţie. (2) Licitaţia va fi organizată de către o comisie formată din 5 reprezentanţi ai radiodifuzorilor, 5 reprezentanţi ai agenţilor de publicitate şi 5 reprezentanţi ai Consiliului. (3) Prima licitaţie se va organiza în cel mult un an de la intrarea în vigoare a prezentei legi, iar următoarele se vor organiza din 4 în 4 ani. (4) Consiliul va beneficia în mod gratuit de rezultatele măsurătorilor".

Astfel, Comisia Paritară (COMPAR) - constituită în conformitate cu articolul 45 din Legea audiovizualului, formată din cinci reprezentanţi ai CNA (Narcisa Iorga, Ioan Onisei, Mihai Mălaimare, Christian Mititelu şi Gelu Trandafir, n.r.), cinci reprezentanţi ai radiodifuzorilor şi cinci reprezentanţi ai agenţiilor de media - întrunită în şedinţă de lucru în data de 3 mai 2011 a definitivat Caietul de Sarcini şi calendarul desfăşurării licitaţiei.

În data de 9 mai Caietul de Sarcini a fost fi transmis către institutele de profil care au experienţă în domeniul studiilor şi cercetărilor de media.

Asociaţia pentru Radio Audienţă este constituită cu scopul de a reprezenta interese comune ale fondatorilor - societăţi de radiodifuziune, agenţii de publicitate şi agenţii de media - în cadrul procesului de măsurare a audienţei şi a cotelor de piaţă a posturilor de radio, prin procedura cadru stabilită de Legea audiovizualului nr. 504/2002 sau prin alte proceduri similare care respectă standardele şi uzanţele recunoscute pe plan internaţional în domeniu.

Asociaţia îşi propune ca scop promovarea şi susţinerea acelor proceduri care să permită obţinerea de informaţii obiective, precise şi corecte referitoare la audienţă şi cota de piaţă a posturilor radio şi/sau a programelor radiodifuzorilor din România precum şi exprimarea - prin reprezentanţii săi - a unui punct de vedere privind certificarea şi validarea rezultatelor ce vor fi obţinute.

Din ARA fac parte în prezent 17 radiouri şi 12 agenţii de media.

Studiul de Audienţă Radio (SAR) este un program de cercetare sindicalizat, realizat pentru şi în colaborare cu Asociaţia pentru Radio Audienţă. Obiectivele principale ale acestui studiu sunt măsurarea audienţei posturilor de radio din România şi producea unui set unic de informaţii despre publicul ascultător, acceptat de industria de media (posturi de radio, agenţii, anunţători de publicitate) şi corespunzător nevoilor sale specifice (comerciale, editoriale etc.). SAR este proiectat şi se realizează pe baza standardelor metodologice şi profesionale acreditate pe plan internaţional pentru măsurarea audienţei radio

SAR este împărţit în mai multe secţiuni de lucru, a căror execuţie este asigurată în perioada 2008-2011 de către firmele de cercetare de IMAS S.A. şi Mercury Research.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici