În căutarea informaţiei sigure, pe Internet. Dan Oros, de la Google & YouTube România, despre inovaţie şi siguranţă în mediul online

  • Dan Oros: „Cu cât vezi mai multe probleme într-o societate, cu atât sunt mai multe oportunităţi pentru a rezolva aceste probleme”
  • Dan Oros: „Cred şi sper că România va merge pe direcţia asta de mai mulţi antreprenori, oameni care să construiască afaceri, care să construiască produse”
  • Dan Oros: „Noi am lansat un program dedicat pe securitate în online şi anume să ai grijă ce distribui şi te asiguri că informaţiile pe care le distribui sunt safe, nu sunt fake news”
  • Dan Oros: „Unul dintre obiectivele noastre este să ajutăm la revenirea şi la accelerarea economiei”
Urmărește
228 afișări

Invitat în emisiunea „Ochii pe mine!”, Dan Oros – Head of Marketing Google & YouTube România – a explicat cum au jonglat oamenii cu tehnologia şi cu informaţia în perioada COVID-19.

Dacă te întrebi cum s-a transformat informaţia, dar şi care au fost cele mai căutate cuvinte şi domenii în ultima perioadă, Dan Oros a vorbit – cu ochii specialistului care ştie tot ce mişcă pe internet – despre algoritmii de căutare.

Şi cum tehnologia fără securitate este asemenea unui „cartof fierbinte”,  discutăm şi despre cerinţele UE privind reglementarea Big Tech, dar şi care este viziunea lui Dan Oros în ceea ce priveşte reţeaua viitorului sau business-ul viitorului.

CITEŞTE AICI: Ne ascultă Google telefonul? Teoria conspiraţiei, comentată de Dan Oros, de la Google & YouTube România

Dan Oros, despre informaţii şi fake news în pandemie

Dan Oros: În primul rând despre coronavirus, legate de vaccinare, apoi au căutat foarte mult referitor la educaţie, la când începe şcoala, ce tool-uri pot să folosească pentru şcoala online, au mai căutat informaţii referitoare la alegerile din SUA, a fost un moment important anul trecut.

Vlad Craioveanu: Google-ul, apropo de căutat informaţii, şi-a setat nişte shield-uri (scuturi n.r.) împotriva fake news-ului? Cum vă mai descurcaţi cu fake news-urile?

Dan Oros: Referitor la fake news, noi ce facem, avem cumva trei piloni prin care încercăm să luptăm împotriva lui. În primul rând, să scoatem în evidenţă informaţii de calitate. Dacă vei căuta coronavirus acum vei vedea un panou de informaţii doar cu surse autoritative.

În al doilea rând, cumva să protejezi consumatorul, de exemplu, să nu primeşti spam-uri pe email de la persoane care vor să trimită informaţii false şi undeva la 99,9% din spam-uri sunt blocate. O rată foarte bună.

Şi în al treilea rând, să dai context utilizatorului, în aşa fel încât să poată să găsească fiecare informaţia corectă. Cuvântul cel mai des căutat în perioada asta, cu cea mai mare creştere, a fost coronavirus”

Dan Oros, despre ameninţări cibernetice şi scuturile de apărare

Invitatul lui Vlad Craioveanu a vorbit şi despre cum să nu te laşi păcălit online. Întreabă şi verifică!, sunt două principii de bază despre care Dan Oros susţine că trebuie avute în vedere atunci când ne informăm de pe internet.

Aş porni de la principiile referitoare la cum poţi să te aperi. Noi chiar am lansat un program dedicat pe securitate în online şi acesta are nişte principii. Acestea sunt: să ai grijă ce distribui, deci în primul rând, trebuie să te asiguri că informaţiile pe care le distribui sunt safe, nu sunt fake news ş.am.d. În al doilea rând, cum poţi să îţi protejezi secretele, adică cum poţi să-ţi activezi two factor authentification, autentificare în 2 factori, în aşa fel încât alte persoane să nu aibă acces la conturile tale.

Cum să nu te laşi păcălit online şi, din nou, aici e un pericol foarte mare pentru că sunt anumiţi actori care încearcă să te păcălească să dai click pe anumite link-uri care încearcă apoi să-ţi ia datele bancare, informaţiile tale personale ş.am.d. Apoi, un alt principiu - un program pentru copii, dar se aplică şi la adulţi - e Cum să fii amabil pe internet. Cyberbullyingul e o problemă foarte mare şi poate să intre în ameninţările acestea în sensul în care unii oameni pe internet spun lucruri pe care nu le-ar spune faţă în faţă şi nu e ok. E important să educăm copiii şi adulţii cum să se comporte pe internet şi cum să fie cetăţeni online mai buni.

Nu în ultimul rând, întreabă dacă ai îndoieli, aşa te protejezi de toate pericolele astea, întrebând. În momentul în care vrei să împărtăşeşti o imagine vezi dacă e fake news sau nu. Caută lucrurile respective. În momentul în care intri pe un site şi cineva îţi spune că ai câştigat o maşină, gândeşte-te de două ori înainte să dai click pe link-ul respectiv că sunt şanse mari că dacă sună prea bine să nu fie adevărat de fapt. E vorba de naivitate, dar cumva vine tot din educaţie. Tocmai de asta noi am pornit proiectul acesta care se numeşte Eroii Internetului, cu care mergem în şcoli pentru copiii de clasele I-IV să-i învăţăm principiile astea într-un mod amuzant, într-un mod interactiv, prin jocuri, printr-o platformă online”

Dan Oros: „Cred că una dintre cele mai mari provocări este partea asta de prioritizare”

„Ai resurse pe care trebuie să le împarţi în aşa fel să ai un impact cât mai mare. Asta mi se pare o provocare foarte mare şi tot timpul mă gândesc la asta. Îţi dau un exemplu foarte specific. Mai ales în perioada asta, mi-au scris foarte multe şcoli dacă putem să îi ajutăm cu traininguri. Am vrea să îi ajutam şi sunt foarte multe proiecte mici, dar trebuie să ne concentrăm pe proiecte mari pentru că, până la urmă, timpul pe care îl alocăm e oarecum la fel şi preferăm să alocăm timp pentru un proiect care ajunge la 50.000 de profesori decât pentru un proiect care ajunge la 10 profesori. Cu toate că şi acele proiecte sunt foarte importante şi atunci îmi este foarte greu să spun nu. (…) Vrem să facem proiecte atât de mari, dar ne este greu să facem proiecte mai mici. Primim la undeva la 10, 15 cereri de parteneriat pe săptămână şi cumva 99% din timp trebuie să spun nu şi, din păcate, nu pentru că proiectele respective nu sunt bune, ci pentru că noi operăm la o scară extrem, extrem de mare.”

Dan Oros: „Brandurile ar trebui să spună mult mai mult poveşti!”

Cum va arăta în viziunea lui Dan Oros marketingul online în 2030?

Dan Oros: Cred că se va baza foarte multe pe storytelling. Oamenilor le place să audă poveşti. Brandurile ar trebui să spună mult mai mult poveşti şi să vândă mult mai mult beneficiul produsului versus produsul în sine. Oamenii cumpară pentru că vor să îşi rezolve anumite nevoi, nu cumpără pentru că au nevoie de produsul X.”

Dan Oros: „Dacă vrei să dobândeşti competenţe digitale pentru a intra pe internet, atunci recomand să participi la cursurile pe care le oferim şi noi - Google atelierul digital -  găseşti cursuri foarte variate care te ajută să faci primii paşi în online şi să experimentezi foarte mult. Poti să ajuţi florăria de la colţul străzii să o pui pe hartă sau să ajuti magazinul tău preferat care vinde offline şi să îi faci un site şi să înţelegi cum funcţionează. Să nu rămâi blocat doar la informaţii teoretice, să pui în practică ceea ce citeşti”

Dan Oros: „România are nevoie de mai multe startup-uri!”

Dan Oros: „Şi facem asta prin diferite iniţiative. Fie singuri, fie în parteneriat cu Guvernul sau alţi parteneri, asociaţii, Camere de comerţ etc. Unul ar fi suport pentru IMM-uri. Cum ajutăm mai multe IMM-uri să vină  online, să îşi continue activitatea online şi să crească online. Pentru ca asta va duce la cresterea PIB-ului. Aici am avut inclusiv work-shop-uri cu cei de la Ministerul IMM-urilor şi cu asociaţii pentru exportatori. Cum să înveţe să exporte folosind tool-urile gratuite pe care le punem la dispoziţie. O dată, suport pentru IMM-uri. Apoi, zona asta de competenţe digitale despre care menţionam.

Oferim cursuri gratuite pentru profesori, pentru studenţi, pentru antreprenori, în aşa fel încât să înţeleagă cum pot să folosească internetul într-un mod mai bun, să îşi găsească joburi mai bune pentru că apoi aceste joburi vor aduce valoarea adaugată în ţară şi, din nou, vor duce la creştere economică. Apoi, în zona asta de startup-uri, inovaţie, inteligenţa artificială. Romania are nevoie de mai multe startup-uri, are nevoie de mai mult know how în zona asta de AI (Inteligenţă Artificială n.r.)  pentru a putea crea produse pentru întreaga lume.”

Dan Oros: „Cred că România are foarte multe de construit, mai multe decât ţările dezvoltate!”

Dan Oros a explicat şi care este motivul pentru care nu a plecat din România deşi calificarea sa i-ar fi permis să facă performaţă oriunde în lume. Ce înseamnă România pentru Dan Oros, Head of Marketing Google & YouTube România?

„Sunt multe oportunităţi. Cu cât vezi mai multe probleme într-o societate, cu atât sunt mai multe oportunităţi pentru a rezolva aceste probleme. Şi eu încă  mai cred şi sper că România va merge pe direcţia asta de mai mulţi antreprenori, oameni care să construiască afaceri, care să construiască produse care se rezolve aceste probleme. Cumva, mă bucur să fiu parte din această generaţie care încearca să facă lucrurile astea”, conchide invitatul lui Vlad Craioveanu.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici