Magic FM, Kiss FM, Rock FM vor să se extindă: Nu suntem afiliaţi politic şi facem radio de 26 de ani

Magic FM, Kiss FM şi Rock FM vor să se extindă în România şi, în acest sens, au participat, marţi, la un concurs organizat de CNA, reprezentanţii celor trei staţii precizând că nu sunt afiliaţi politic şi că au demonstrat, timp de 26 de ani, că pot să facă radio la cel mai înalt nivel.

Urmărește
2047 afișări
Imaginea articolului Magic FM, Kiss FM, Rock FM vor să se extindă: Nu suntem afiliaţi politic şi facem radio de 26 de ani

Magic FM, Kiss FM, Rock FM vor să se extindă: Nu suntem afiliaţi politic şi facem radio de 26 de ani (Imagine: Shutterstock/Mediafax Foto)

CNA organizează, începând de marţi, timp de o săptămână, un concurs de acordare a 48 de frecvenţe FM şi AM, care sunt disponibile în prezent. Între frecvenţele care sunt scoase la concurs se află şi cele care au aparţinut Radio Guerrilla.

Astfel, printre societăţile care s-au înscris la concurs se numără şi A.G. Radio Holding SRL, care deţine Kiss FM, Magic FM şi One FM, dar şi Canet Radio SRL, care operează Rock FM.

În prezent, Kiss FM, Magic FM, One FM şi Rock FM sunt controlate de compania Antenna Group din Grecia, care le-a preluat, în decembrie 2013, de la grupul de media german ProSiebenSat.1

La concursul CNA s-au înscris doar Kiss FM, Magic FM şi Rock FM, care încearcă în această competiţie să câştige noi frecvenţe de radio pentru dezvoltarea propriilor reţele. De exemplu, Magic FM s-a înscris la concurs în localităţi precum Baia Mare, Bârlad, Craiova, Câmpulung, Olteniţa, Piatra-Neamţ, Timişoara, Vaslui etc.

Astfel, în faţa membrilor CNA au fost prezenţi, marţi, trei reprezentanţi ai acestor posturi de radio, respectiv Florin Ciobică, directorul general, Daniel Klinger, directorul tehnic, şi Romeo Repta, directorul de reţea.

Florin Ciobică a spus că el şi echipa sa fac radio de 26 de ani şi au demonstrat că şi-au îndeplinit toate angajamentele luate în faţa CNA privind punerea în funcţiune a licenţelor de radio primite.

"Motivele pentru care suntem din nou în faţa dumnevoastră sunt destul de clare. Suntem compania numărul 1 de radio din România, aşa arată studiile de audienţă, şi înseamnă că avem cele mai bune programe din România şi cea mai bună echipă. Se întâmplă de zece ani în mod constant acest lucru (...) Toate radiourile noastre în Bucureşti sunt în top cinci - şase radiouri. Ne dorim foarte mult să replicăm această performanţă în cât mai multe oraşe. Am reuşit să impunem în piaţa din România două formate considerate de nişă, primul a fost Magic FM, iar al doilea, Rock FM", a spus Florin Ciobică.

El a precizat că, spre deosebire de alte societăţi de radio, nici în timpul perioadei de criză şi nici ulterior, compania care operează Kiss FM, Magic FM şi Rock FM nu a redus salariile angajaţilor şi nu a concediat oameni.

Florin Ciobică a cerut sprijinul CNA pentru acordarea unor noi frecvenţe de radio astfel încât Kiss FM, Magic FM şi Rock FM să se dezvolte în cât mai multe oraşe din ţară. El şi-a motivat aceste solicitări precizând: "Nu suntem şi nu am fost niciodată afiliaţi politic, facem doar treaba asta (activitate de radio, n.r.) de 26 de ani şi avem câteva sute de oameni cu noi (...)".

"Chiar dacă operăm destul de multe licenţe în România, mai puţin de 40% din licenţele pe care le operăm sunt obţinute de la CNA, restul au fost obţinute în diverse alte forme (prin cumpărarea unor reţele de radio din România, n.r.) (...) În ADN-ul companiei noastre există elemente foarte clare de radiouri şi de performanţă românească (...) Ceea ce înseamnă astăzi Kiss FM, Magic FM şi Rock FM este o continuare a poveştilor începute cu Uniplus şi Radio Contact, în 1990 (...) Ulterior, au apărut în compania noastră şi companii internaţionale (ProSiebenSat.1 şi Antenna Group din Grecia, n.r.) (...) Suntem bucuroşi că am fost şi suntem parte a acestor grupuri, iar managementul românesc a fost păstrat, chiar dacă am trecut dintr-un portofoliu în altul, fapt care este expresia performanţei. Mai nou, am început să exportăm «know how-ul» românesc (în domeniul radio, n.r.) în regiune", le-a mai spus Florin Ciobică membrilor CNA.

La rândul său, Daniel Klinger, unul dintre cei mai cunoscuţi profesionişti din domeniul radioului din România, a fost foarte direct cu membrii Consiliului, spunându-le că, de-a lungul timpului, frecvenţele radio au fost date de Consiliu unor societăţi care nu au fost capabile să le pună în funcţiune.

"Acum 26 de ani am început povestea radioului, iar acum 24 de ani am început povestea concursurilor CNA (pentru frecvenţe radio, n.r.). (...) A fost o vreme când nu ştiai dacă e bine să spui (în faţa CNA, n.r.) că eşti independent politic, nu ştiai dacă e bine să spui că vei folosi modelul BBC, apoi era o vreme când nu era bine să spui că vrei să faci investiţii mari (...) Era o jonglerie să te prezinţi în faţa CNA. Tot timpul a fost ca un mers pe sârmă să te prezinţi în faţa CNA (...) Aceste reminiscenţe din anii '90 s-au stins în ultimii ani", a spus Daniel Klinger, precizând că el şi echipa din care face parte sunt aceiaşi în ciuda schimbării acţionariatului Kiss FM, Magic FM şi Rock FM.

Daniel Klinger le-a mai spus membrilor CNA că radiourile pe care le reprezintă s-au înscris la concursul CNA şi pentru o frecvenţă de mare putere, cea de la Baia Mare. "Suntem singura companie (de radio, n.r.) din România care a construit frecvenţe de mare putere în amplasamente originale (...) Am dovedit că dorim să investim ca formă de respect pentru audienţă şi că dorim să acoperim nu doar oraşele mari, cât şi alte localităţi (...) Vom face acelaşi lucru şi cu această frecvenţă de mare putere, dacă ne-o veţi acorda. De-a lungul timpului, nu am solicitat prelungiri de intrare în funcţiune (pentru radiourile deţinute, n.r.), le-am echipat şi construit într-un termen de multe ori mai scurt decât termenul legal (...) Avem potenţialul financiar să investim şi dorinţa de a explora noi tehnologii. Suntem singura companie din România care deţine licenţe digitale de radio (...) E vorba de o investiţie foarte mare fără niciun fel de beneficiu pentru noi, pentru că piaţa de receptoare (la care poate fi ascultat radio digital, n.r.) este aproape inexistentă în România (...) Dar înţelegem să facem această investiţie", a spus Klinger, precizând că posturile pe care le reprezintă emit în sistemul HD Radio atât în Bucureşti, cât şi în alte nouă oraşe din ţară.

"Sperăm că veţi ţine cont de ceea ce am făcut şi aveţi garanţia că tot ce am promis până acum am făcut", le-a mai spus Daniel Klinger membrilor CNA. El le-a mai atras atenţia acestora că, în ultimii zece ani, la concursurile organizate de CNA, Kiss FM şi celelalte radiouri pe care le reprezintă nu au primit nicio licenţă, în ciuda performanţei acestor staţii.

"Cred că eşecul a fost al CNA că nu a reuşit să identifice corect societăţile care reprezintă o garanţie că îşi vor respecta promisiunea" de a lansa radiourile pe care s-au angajat să le lanseze, a mai spus Klinger. "În ultimii zece ani, noi nu am primit nicio licenţă. Cum trebuie să judecăm această realitate? Este munca noastră", a adăugat el.

Membrul CNA Monica Gubernat a spus că nu a contestat nimeni calitatea şi capacitatea reprezentanţilor Magic FM, Kiss FM şi Rock FM de a face ceea ce şi-au propus. "Noi trebuie să creăm un echilibru", a spus Gubernat, precizând că CNA trebuie să sprijine "localismul".

"Faptul că aţi ajuns să fiţi primii în ţară şi că sunteţi un model şi în străinătate este numai de apreciat, problema este faptul că practic localismul în audiovizual, atât în radio, cât şi în televiziune, practic a dispărut. Mai găseşti ici colo nişte zone unde mai rezistă, mai există, asta însă nu este din vina dumneavoastră, nu am nimic de reproşat (...) Faptul că piaţa este aşa cum este este responsabilitatea autorităţii (...) Vă felicit şi nu am nimic de reproşat", a spus membrul CNA Lorand Turos.

El a mai spus că, în ultimii zece ani, Consiliul a organizat doar trei concursuri de acordare a unor frecvenţe radio, respectiv în 2006, 2008 şi 2013. "Nu se fac concursuri în fiecare an", a precizat Lorand Turos.

În cazul în care va primi licenţe noi la concursul organizat de CNA, Kiss FM, Magic Fm şi Rock FM vor investi pentru lansarea lor sume estimate la 34.000 de euro pe staţie, potrivit informaţiilor prezentate în timpul concursului.

Concursul CNA a început marţi, la ora 10.00, şi continuă pe parcursul acestei zile, dar şi miercuri şi joi. Competiţia se va desfăşura şi săptămâna viitoare, luni şi marţi, în această ultimă zi membrii CNA urmând să desemneze prin vot câştigătorii celor 48 de frecvenţe radio.

La concurs s-au înscris peste 60 de societăţi care vor fie să îşi lanseze posturi noi de radio, fie să îşi extindă reţelele existente. Între candidaţii la concursul CNA se numără şi Antena 3, B1 TV, România TV, Radio Guerrilla, RFI România, Naţional TV, Pro FM, Adevărul Holding, Trinitas TV etc.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici