Mediafax Monitorizare: Care sunt cei mai mediatizaţi candidaţi la primării în mediul online

Emil Boc şi Gigi Becali sunt cei mai mediatizaţi candidaţi în online de la începutul campaniei electorale, însă subiectele nu ţin în general de campania lor pentru alegeri, ei fiind urmaţi de Sorin Oprescu, care are cele mai multe apariţii pozitive în campanie.

Urmărește
962 afișări
Imaginea articolului Mediafax Monitorizare: Care sunt cei mai mediatizaţi candidaţi la primării în mediul online

Mediafax Monitorizare: Care sunt cei mai mediatizaţi candidaţi la primării în mediul online

Mediafax Monitorizare a monitorizat, în perioada 11 - 20 mai, aproximativ 57.000 de surse de informare online - site-uri, conturi de Twitter, pagini de Facebook şi bloguri -, urmărind apariţia a 40 de candidaţi la primării în articolele difuzate pe internet şi analizând rezultatele monitorizării aceastora.

Analiza de monitorizare arată că Emil Boc a fost cel mai vizibil candidat la primărie, cu peste 1.600 de afişări, reprezentând 20% din totalul prezenţelor candidaţilor monitorizaţi.

Cu toate acestea, mediatizarea lui Emil Boc ţine mai mult de atacurile noii puteri USL la adresa sa, concretizate în declaraţiile lui Victor Ponta, Ioan Mang şi Crin Antonescu şi puternica asociere cu Traian Băsescu, şi mai puţin de campania electorală făcută de candidat în scopul câştigării alegerilor.

Nici următorul candidat, Gigi Becali, nu a avut prea multe asocieri pozitive de la începutul campaniei şi până în prezent. Mediatizarea lui Becali a fost dată de informaţiile din dosarul său privind schimbul de terenuri cu Ministerul Apărării Naţionale, de scandalurile din fotbal ale sfârşitului de campionat şi de interdicţia dată acestuia de CNA de a mai apărea la ştirile sportive în timpul campaniei electorale.

11% reprezintă numărul de apariţii ale lui Gigi Becali din totalul celor monitorizate de Mediafax Monitorizare pentru această analiză.

Sorin Oprescu a avut aproximativ aceeaşi expunere cu cea a contracandidatului său Gigi Becali, cu diferenţa că majoritatea apariţiilor au fost pozitive. De la teme precum Arena Naţională, rezolvarea problemei câinilor vagabonzi şi construirea de locuinţe şi centre universitare până la prezentarea unor evenimente care i-au pus în evidenţă umorul - episodul din emisiunea Mihaelei Rădulescu referitor la fratele lui Sorin Oprescu -, mediatizarea actualului primar al Capitalei este în mare măsură pozitivă. În plus, numele lui Sorin Oprescu a fost asociat cu evenimentele care s-au desfăşurat în această perioadă în Bucureşti. Sondajele prezentate în site-urile analizate îl dau câştigător în faţa principalului candidat, Silviu Prigoană.

În ceea ce priveşte candidaţii la Primăria Capitalei, după Gigi Becali şi Sorin Oprescu urmează Silviu Prigoană, cu 422 de apariţii, la jumătate faţă de cele înregistrate de actualul primar al Bucureştiului.

Spre deosebire de adversarii săi, Silviu Prigoană apare şi în relaţie cu ceilalţi candidaţi sau alţi politicieni, cum ar fi Nicuşor Dan, Cristi Preda, Sorin Oprescu, Elena Udrea, ori promiţând alegătorilor rezolvarea unor probleme referitoare la curăţenia oraşului, câinii vagabonzi şi transportul gratuit.

În ceea ce priveşte ponderea candidaţilor la Primăria Generală a Capitalei, din totalul apariţiilor acestora, Gigi Becali a înregistrat 35% din totalul apariţiilor, Oprescu - 33% iar Silviu Prigoană - 16%.

Cei mai mediatizaţi candidaţi la sectoarele Bucureştiului au fost Sulfina Barbu şi Rareş Mănescu. Sulfina Barbu a apărut mai degrabă ca urmare a declaraţiilor făcute de aceasta în raport cu noile măsuri luate de Guvernul Ponta şi de USL, iar Rareş Mănescu apare într-o campanie electorală clasică în care se întâlneşte cu alegătorii (pensionarii şi administratorii de bloc), îl atacă pe Cristian Poteraş, actualul primar de sector şi promite să rezolve problemele bucureştenilor - Sectorul 6 va fi curăţat.

Topul candidaţilor la primăriile din ţară în funcţie de vizibilitatea acestora este următorul:

Emil Boc (Cluj) - 1.604 apariţii, Radu Mazăre (Constanţa) - 367 apariţii, Marius Nicoară (Cluj) - 300 de apariţii, Gheorghe Nichita (Iaşi) - 190 de apariţii şi Lia Olguţa Vasilescu (Craiova) - 181 de apariţii.

Cel mai mediatizat candidat la Cluj este Emil Boc, cu 1.604 apariţii, urmat de Marius Nicoară, cu 300 de apariţii.

Cel mai mediatizat candidat la Constanţa este Radu Mazăre, cu 367 apariţii, urmat de Claudiu Iorga Palaz, cu 119 de apariţii.

Cel mai mediatizat candidat la Craiova este Lia Olguţa Vasilescu, cu 181 apariţii, urmată de Antonie Solomon, cu 132 de apariţii.

Cel mai mediatizat candidat la Iaşi este Gheorghe Nichita, cu 190 apariţii, urmat de Tudor Ciuhodaru, cu 87 de apariţii.

Cel mai mediatizat candidat la Timişoara este Nicolae Robu, cu 69 de apariţii, urmat de Adrian Orza, cu 47 de apariţii.

Mediafax Monitorizare monitorizează în prezent toate categoriile de surse online, presă, dar şi social media. Astfel, agenţiile de PR şi specialiştii în comunicare din companii pot afla ce se scrie despre brandurile sau produsele lor din aproximativ 57.000 de surse.

Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice şi analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienţi corporate şi instituţionali.

Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienţi prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conţin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceştia şi includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de ştiri radio şi TV şi linkuri spre articolele sau postările online.

La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienţi şi de concurenţii lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceştia activează. Mediafax Monitorizare deţine un certificat de conformitate cu standardul ISO 9001:2008 pentru sistemul său de management al calităţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici