Ofensiva televiziunilor Ultra HD: De la Fashion One 4K la peste o mie de canale în noua tehnologie - FOTO

Fashion One 4K, prima televiziune internaţională Ultra HD, lansată la începutul lunii septembrie, a declanşat o ofensivă a acestei tehnologii superioare la nivel mondial, peste o mie de canale în noul standard urmând să fie disponibile până în 2025.

Urmărește
3453 afișări
Imaginea articolului Ofensiva televiziunilor Ultra HD: De la Fashion One 4K la peste o mie de canale în noua tehnologie - FOTO

Ofensiva televiziunilor Ultra HD: De la Fashion One 4K la peste o mie de canale în noua tehnologie - FOTO

Eforturile din ultimii ani ale operatorilor internaţionali de telecomunicaţii în domeniul tehnologiei Ultra HD (sau servicii 4K), ce oferă o calitate a imaginii mult mai ridicată decât actualul High Definition (HD), s-au concretizat prin lansarea, pe 1 septembrie, a Fashion One 4K. Aceasta este prima televiziune din lume care este transmisă la nivel mondial în formatul Ultra HD, prin intermediul sateliţilor companiei SES.

"În ultimii patru ani, industria de telecomunicaţii a dezvoltat ecosistemul Ultra HD. Acum, Ultra HD este o realitate pentru milioane de telespectatori din întreaga lume", a declarat Ferdinand Kayser, Chief Commercial Officer al companiei SES, la un eveniment organizat la târgul de comunicaţii IBC, care se desfăşoară în perioada 10 - 15 septembrie, la Amsterdam.

SES s-a numărat printre promotorii televiziunii Ultra HD la nivelul transmisiei în Europa, fiind compania care asigurat prin intermediul sateliţilor săi difuzarea primului meci de fotbal în direct în Ultra HD (partida dintre FC Bayern Munchen şi SV Werder Bremen, din campionatul de fotbal german, transmisă de Sky Deutschland pe 26 aprilie 2014), dar şi a primului concert în 4K (susţinut de trupa rock americană Linkin Park pe 19 noiembrie 2014, la Berlin, şi transmis de televiziunea Astra Ultra HD).

"Tehnologia Ultra HD se va dezvolta mult mai rapid decât HD-ul în trecut", spune Ferdinand Kayser.

O dovadă în acest sens este faptul că lansarea Fashion One 4K a fost urmată de apariţia, pe 4 septembrie, în Germania, a primei televiziuni în formatul Ultra HD din această ţară, denumită Pearl.tv 4K UHD şi care îşi propune să revoluţioneze piaţa TV dedicată canalelor de shopping. Totodată, alte două televiziuni în noua tehnologie urmează să fie lansate în următoarea perioadă: High 4K va emite în America de Nord, de la mijlocul lunii septembrie, şi va difuza filme, divertisment, programe sportive şi documentare, iar TERN (TV Entertainment Reality Network) va fi lansată pe piaţa TV din Olanda, în luna octombrie. Toate aceste televiziuni vor ajunge la telespectatori prin intermediul sateliţilor SES.

Totuşi, adoptarea tehnologiei Ultra HD în diferitele regiuni ale lumii va fi influenţată de maturitatea pieţelor de televiziune din acele zone, de disponibilitatea infrastructurii şi de oferta de conţinut, a explicat Ferdinand Kayser.

Potrivit unei statistici prezentate de acesta, până în anul 2025, vor exista pe piaţa mondială de televiziune 1.053 de canale care vor difuza programe în format Ultra HD, dintre care 220 vor emite în Europa.

În ceea ce priveşte conţinutul Ultra HD, Kayser a precizat că, în prezent, sunt disponibile peste 1.200 de filme şi show-uri în această tehnologie, numărul acestora urmând să crească cu 200 până la sfârşitul anului.

De altfel, Fashion One şi-a actualizat producţia de conţinut din HD în Ultra HD începând din 2014 şi deţine în prezent în totalitate drepturile de difuzare pentru un număr extins de programe (modă, lifestyle, travel etc.), după cum a spus Gleb Livshits, Chief Operations Officer al Fashion One Television, la un seminar dedicat tehnologiei Ultra HD organizat în cadrul târgului de comunicaţii IBC. "În ultimii doi ani am investit în conţinut Ultra HD. A trebuit să instruim echipa care se ocupă de conţinut să îl realizeze la standardul care ne este necesar", a spus Gleb Livshits. El a precizat că este dificil de produs conţinutul Ultra HD, nefiind încă prevăzute transmisiuni live în această tehnologie la Fashion One 4K.

Pe de altă parte, SES a anunţat la IBC că îşi propune să dezvolte următoarea generaţie de tehnologie: SAT>IP (prin care televiziunile de pe satelit pot fi recepţionate de toate echipamentele dintr-o casă - televizor, laptop, tabletă, smartphone), IP-LNB (un echipament prin care televiziunile pot fi recepţionate de mai multe dispozitive dintr-o casă, prin intermediul reţelei IP, direct de pe satelit) şi Dolby Vision (o soluţie tehnologică dedicată consumatorului final, pentru a-i îmbunătăţi acestuia experienţa de vizionare, oferindu-i o luminozitate, un contrast şi culori mult îmbunătăţite faţă de modul în care este perceput conţinutul standard).

Cea mai avansată dintre acestea este SAT>IP, care a devenit deja un standard internaţional şi susţine activitatea Ultra HD din prezent, după cum a declarat Thomas Wrede, vicepreşedinte pentru sisteme de recepţie la SES, într-un seminar organizat în contextul târgului IBC. Acest standard este deja optimizat pentru conţinutul TV şi la nivel internaţional există 45 de producători de echipamente care construiesc 75 de produse care au la bază această tehnologie. "Sunt foarte optimist cu privire la modul în care aceste companii vor îmbunătăţi experienţa de vizionare a publicului în anii următori", a spus Wrede.

Totodată, compania SES - al cărei sediul central se află în Luxemburg şi care operează peste 50 de sateliţi la nivel mondial, folosiţi pentru difuzarea a numeroase platforme de satelit (DTH), între care şi Orange TV din România - a prezentat la IBC şi o serie de soluţii video pentru distribuţia de conţinut în online - FLUID HUB (o platformă online de servicii pentru eficientizarea şi securizarea managementului distribuţiei conţinutului video), LUCID OVP (o platformă de sprijinire a companiilor care doresc să lanseze servicii video online) şi LIQUID VOD (o nouă soluţie tehnologică de distribuţie a serviciilor video la cerere prin intermediul satelitului).

Scopul tuturor acestor tehnologii dezvoltate este de a face televiziunea mai atractivă, "mai sexy" pentru consumator, după cum a spus Thomas Wrede. Aceasta în condiţiile în care 90% dintre consumatori preferă să se uite la conţinut Ultra HD, comparativ cu cei care preferă tehnologia standard, după cum a explicat şi Arnd Paulsen, Senior Manager Broadcast Systems, Dolby Laboratories, într-un seminar de la IBC.

Nu în ultimul rând, operatorii de telecomunicaţii se gândesc deja şi la tehnologia 8K. Astfel, televiziunea publică japoneză NHK va începe în 2016 testele pentru a difuza conţinut 8K, care vor fi urmate de un număr semnificativ de transmisiuni prin satelit în 2018 şi de o extindere a acestei tehnologii la nivel mondial până în 2020, la timp pentru Jocurile Olimpice de la Tokyo, conform informaţiilor făcute publice de reprezentanţii televiziunii, la IBC.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici