Pearson, în discuţii pentru a vinde şi revista The Economist, după ce a renunţat la Financial Times

Grupul britanic Pearson a decis să vândă şi publicaţia The Economist, la care deţine 50% din acţiuni, anunţul fiind făcut la doar două zile după ce compania a cedat ziarul de business Financial Times, pentru 844 milioane de lire sterline, celei mai mari companii de media din Japonia, Nikkei.

Urmărește
183 afișări
Imaginea articolului Pearson, în discuţii pentru a vinde şi revista The Economist, după ce a renunţat la Financial Times

Pearson, în discuţii pentru a vinde şi revista The Economist, după ce a renunţat la Financial Times

Tranzacţia dintre Pearson şi Nikkei a vizat versiunea tipărită a Financial Times, site-ul FT.com şi titluri precum The Banker şi Investors Chronicle, dar nu a inclus sediul central al Financial Times Group din Londra şi nici participaţia deţinută de Financial Times Group (50%) în The Economist Group, editorul revistei The Economist.

Astfel, grupul britanic Pearson a confirmat, sâmbătă, că este în căutarea unui cumpărător pentru participaţia sa la revista The Economist. Totuşi, potrivit reprezentanţilor companiei Pearson, o eventuală vânzare a The Economist va avea loc numai "pentru preţul corect".

"Pearson confirmă că este în discuţii cu boardul şi administratorii The Economist Group în privinţa unei potenţiale vânzări a celor 50% din acţiunile pe care le deţine în companie. Nu există nicio certitudine că acest proces va duce la o tranzacţie", a declarat un purtător de cuvânt al Pearson.

Anunţul a venit după ce, vineri, au apărut mai multe speculaţii privind intenţia Pearson de a vinde acţiunile deţinute în The Economist Group, care are drept coproprietari o serie de familii înstărite şi actuali şi foşti angajaţi ai prestigioasei reviste.

Dacă va fi finalizată această tranzacţie, Pearson va rămâne un grup dedicat doar business-ului educaţional.

Două surse apropiate negocierilor au declarat pentru Financial Times că acţiunile deţinute de Pearson în The Economist Group au o valoare care se ridică la aproximativ 400 de milioane de lire sterline (565,5 milioane de euro).

Printre potenţialii cumpărători ai acestor acţiuni se numără familii înstărite precum Cadbury, Schroder şi Rothschild. Companiile Bloomberg, Thomson Reuters şi Axel Springer au fost de asemenea abordate în această chestiune, însă au refuzat oportunitatea de a deveni acţionari la The Economist, au mai spus sursele citate de Financial Times.

The Economist este o prestigioasă revistă de business din Marea Britanie. Revista a fost înfiinţată în anul 1843 de James Wilson, un pălărier din oraşul Hawick din Scoţia. James Wilson credea cu tărie în comerţ liber, internaţionalism şi interferenţă minimă din partea guvernului în ceea ce priveşte afacerile. În prezent, tirajul revistei este de peste 1,5 milioane de exemplare.

Pearson a cumpărat participaţia de 50% în The Economist în 1957, ca parte a tranzacţie prin care a achiziţionat Financial Times. Orice vânzare de acţiuni în cazul The Economist Group trebuie aprobată de administratorii companiei. Totodată, prin modul său de funcţionare, The Economist Group nu poate fi deţinut în majoritate de o persoană sau de o companie.

The Economist Group include revista The Economist, compania de cercetare The Economist Intelligence Unit şi furnizorul de informaţii legislative din SUA CQ Roll Call.

Grupul britanic Pearson, care este liderul mondial în domeniul business-ului educaţional, deţinând printre altele editura Penguin, a decis în ultmii ani să renunţe la multe dintre activele sale media, între care şi grupul francez Les Echos.

Totodată, joi, ziarul de business Financial Times a fost vândut de grupul britanic Pearson, care a deţinut această publicaţie prestigioasă timp de aproape 60 de ani, celei mai mari companii de media din Japonia, Nikkei, pentru 844 de milioane de lire sterline (1,19 miliarde de euro).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici