În plus, 31% dintre aceste persoane consideră că modificările în privinţa modului de consum al divertismentului se vor petrece mai repede, respectiv într-un interval cuprins între unu şi cinci ani, conform acestei cercetări realizate la solicitarea companiei Irdeto şi făcută publică la salonul de electronică CES, care se desfăşoară în aceste zile în Las Vegas.
Cercetarea a inclus un eşantion de aproximativ 1.000 de adulţi americani, cu vârsta de peste 18 ani, care au fost chestionaţi în perioada 17 – 23 decembrie 2013.
Cei mai mulţi dintre americani (65%) încă preferă să vizioneze programele lor favorite, în direct, la televizor, chiar dacă acelaşi conţinut este difuzat şi prin intermediul unui streaming pe dispozitivele mobile.
Potrivit aceleiaşi cercetări, 60% din „generaţia Netflix” (18-24 de ani) preferă să urmărească dintr-o dată seriale, fără a mai aştepta o săptămână sau mai mult pentru a viziona un nou episod al unei serii.
Pe de altă parte, 31% dintre persoanele chestionate cred că vor folosi un dispozitiv de tip „smart TV” pentru a urmări filme şi programe de televiziune în următorii cinci ani, mai degrabă decât să utilizeze dispozitive precum consolele de jocuri (6%), dispozitive hibride de streaming precum Roku (6%), tablete şi telefoane mobile (5%) şi dispozitive de tip USB precum Google Chromecast (2%).
Tehnologiile superioare precum 4K (Ultra HD) par să câştige din ce în ce mai mult teren în preferinţele consumatorilor, însă mai au de parcurs un drum foarte lung până să domine piaţa.
Doar 18% dintre americani spun că sunt „foarte interesaţi” de dispozitivele care furnizează astfel de tehnologii, în timp ce 40% afirmă că sunt „oarecum interesaţi” să achiziţioneze un televizor care permite vizionarea programelor în format 4K/ Ultra HD. Însă, 16% dintre cei chestionaţi afirmă că nu sunt interesaţi deloc de aceste noi tehnologii.