Prima TV, somată de CNA pentru că nu a avertizat telespectatorii că "Schimb de mame" este o ficţiune

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, marţi, să someze public Prima TV, din cauză că a difuzat trei emisiuni de tip reality show, între care şi "Schimb de mame", fără a avertiza telespectatorii că respectivele programe sunt "o ficţiune", aşa cum impune legislaţia audiovizualului.

Urmărește
1852 afișări
Imaginea articolului Prima TV, somată de CNA pentru că nu a avertizat telespectatorii că "Schimb de mame" este o ficţiune

Prima TV, somată de CNA pentru că nu a avertizat telespectatorii că "Schimb de mame" este o ficţiune

CNA a analizat, în şedinţa de marţi, emisiunea "Schimb de mame" din 28 decembrie 2014, emisiunea "Familii la răscruce" din 2 februarie şi emisiunea "Revendicarea" din 23 februarie.

Consiliul a discutat acest subiect şi în şedinţa de joia trecută, însă atunci niciuna dintre propunerile făcute - amendă de 10.000 de lei (făcută de Radu Călin Cristea) şi somaţie publică (Lorand Turos) - nu a întrunit numărul minim necesar de voturi (şase) pentru a putea fi aplicată.

TITLURILE ZILEI

Astfel, marţi, CNA a reluat votul în acest caz, propunerea lui Lorand Turos, de somare publică a Prima TV, fiind aplicată, după ce a primit şase voturi "pentru" (Valentin Jucan, Lorand Turos, Viorel Buda, Monica Gubernat, Gabriel Tufeanu şi Răsvan Popescu) şi patru voturi "împotrivă" (Florin Gabrea, Radu Herjeu, Dorina Rusu şi Radu Călin Cristea).

Sancţiunea a fost aplicată pentru încălcarea articolului 14 din Codul audiovizualului, potrivit căruia "Orice emisiune de tip reality show, al cărei scenariu se bazează pe fapte sau situaţii reale din viaţa unor persoane, conţinând însă şi elemente de ficţiune, se semnalează, la început şi la sfârşit, precum şi la reluarea după pauze publicitare, prin menţiunea «Acest program este o ficţiune», afişată lizibil, cu o dimensiune de minimum 30 de puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 60 în format HD, înaltă definiţie, şi pentru o durată de minimum 10 secunde".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici