- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (30.09.2014, 18:19)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Proiect: Publicitatea care atentează la convingeri religioase şi politice, interzisă în audiovizual
Publicitatea care atentează "la convingerile religioase sau politice" şi reclamele cu mesaje de "discriminare culturală" ar putea fi interzise, potrivit unui proiect de modificare a Legii privind publicitatea, ce a primit aviz negativ marţi de la CNA, însă Consiliul are doar rol consultativ.
Urmărește
285 afișări
Proiect: Publicitatea care atentează la convingeri religioase şi politice, interzisă în audiovizual (Imagine: Shutterstock)
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de marţi, o adresă de la Guvern despre un proiect de modificare a Legii numărul 148 din 26 iulie 2000 privind publicitatea.
CNA nu are drept de iniţiativă legislativă, însă poate da un aviz negativ sau pozitiv pe un proiect de lege. În cazul acestui proiect de modificare a Legii privind publicitatea, membrii CNA au dat marţi un aviz negativ, urmând ca Guvernul să se pronunţe ulterior cu privire la susţinerea sau nu a acestei iniţiative legislative.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia înarmează trupele nord-coreene cu arme de infanterie la frontiera cu Ucraina
-
Noi percheziţii în R. Moldova: Gruparea „ŞOR” oferă oamenilor bani pentru a-l vota pe Stoianoglo
-
Kemi Badenoch, noul lider al Partidului Conservator din Marea Britanie
-
Inundaţii în Spania. Premierul anunţă cea mai mare desfăşurare militară pe timp de pace. 211 morţi
Potrivit informaţiilor prezentate în şedinţa CNA de marţi, acest proiect de modificare a Legii publicităţii a fost depus deja la Biroul permanent al Senatului şi urmează să intre în procedură parlamentară.
Proiectul a fost iniţiat de senatorul PNL Dragoş Luchian şi îi are drept coiniţiatori pe parlamentarii Liviu-Ştefan Tomoioagă, Nicolae Nasta, Marius Nicoară şi Ion Popa, toţi membri ai PNL la momentul depunerii proiectului la Biroul Permanent al Senatului.
Potrivit proiectului, se interzice publicitatea care: este subliminală, în mass-media scrisă şi audio-video; prejudiciază respectul pentru demnitatea umană, etică şi morala publică; include discriminări bazate pe rasă, sex, limbă, origine, origine socială, orientare culturală, identitate etnică şi naţionalitate; atentează la convingerile religioase şi politice, inclusiv în mass-media audio-video; aduce prejudicii imaginii, onoarei, demnităţii şi vieţii private a persoanelor; exploatează superstiţiile, tradiţiile, credulitatea şi frica persoanelor, inclusiv prin emisiuni audio-video cu caracter publicitar; prejudiciază securitatea persoanelor şi incită la atitudini violente.
Proiectul prevede şi faptul că "Se interzice publicitatea pentru băuturile alcoolice şi pentru produsele din tutun în incinta unităţilor de învăţământ şi a unităţilor de asistenţă medicală sau la o distanţă mai mică de 500 metri de intrarea acestora, măsurată pe drum public". În actuala Lege privind publicitatea această distanţă era stabilită la 200 de metri.
De asemenea, proiectul prevede că "publicitatea pentru băuturi alcoolice şi pentru produsele din tutun nu este permisă în publicaţii destinate în principal minorilor, în sălile de spectacole înainte, în timpul şi după spectacolele destinate minorilor, precum şi în cluburi sau locuri de divertisment destinate minorilor până în 18 ani".
Totodată, proiectul menţionează că "pentru produsele şi serviciile destinate minorilor este interzisă publicitatea care: este subliminală şi încurajează în mod direct sau indirect copiii să cumpere produse sau servicii, profitând de lipsa de experienţă sau de credulitatea lor".
Potrivit expunerii de motive a iniţiatorilor, propunerea legislativă are în vedere "analiza unor realităţi sociale din perspectiva utilizării publicităţii pe canalele radio şi TV".
"Datele actuale ale diferitelor institute de sondare a opiniei publice (IRES, IMAS, CCSB etc.) evidenţiază faptul că publicitatea subliminală la nivelul neperceptiv al conştiinţei copiilor reprezintă un mijloc de influenţare negativă a comportamentelor minorilor. În contextul în care publicitatea folosită pe diverse medii sociale are influenţe asupra mentalităţii şi psihicul diverselor categorii sociale cu un nivel redus de educaţie, este necesară introducerea unor completări la reglementările în vigoare", spun iniţiatorii acestui proiect.
Aceştia mai spun că au în vedere "interzicerea mesajelor publicitare de inducere a utilizării unor produse nedestinate copiilor". "De asemenea, avem în vedere eliminarea publicităţii din mass media audio-video prin care sunt transmise mesaje de discriminare culturală, care atentează la la convingerile religioase sau politice, aduce prejudicii vieţii private a persoanelor sau în anumite medii socio-demografice exploatează superstiţiile sau tradiţiile populare. Avem în vedere interzicerea mesajelor publicitare de inducere a utilizării unor produse nedestinate copiilor. De asemenea, avem în vedere eliminarea publicităţii din mass media audio-video prin care sunt transmise mesaje de discriminare culturală, care atentează la la convingerile religioase sau politice, aduce prejudicii vieţii private a persoanelor sau în anumite medii socio-demografice exploatează superstiţiile sau tradiţiile populare", mai spun iniţiatorii proiectului de modificare a Legii privind publicitatea.
Conform iniţiatorilor, aceste reglementări "reprezintă un semnal de alarmă la ceea ce este «vândut» în consumul media de către diverse televiziuni generaliste, care pentru bugetarea diverselor emisiuni cu audienţă, introduc o serie de clipuri publicitare cu mesaje care prejudiciază o serie de valori şi moduri de convieţuire socială".
Citește pe alephnews.ro: Statele Unite își întăresc prezența militară în Orientul Mijlociu. Pentagonul anunță că mai multe bombardiere și nave de război americane sunt pe drum
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Satul strămoșesc al Kamalei Harris urmărește cu mândrie alegerile SUA. Cum o numesc localnicii pe candidată
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Vedeta din România pe care puțini și-o amintesc! Mama ei e disperată: fiica a renunțat la TV și a căzut pradă substanțelor interzise
CANCAN.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe