Radio Zu vrea să îşi extindă reţeaua în şapte localităţi

Radio Zu vrea să îşi extindă reţeaua în alte şapte localităţi, între care Câmpulung, Suceava şi Turnu Măgurele, conform planurilor prezentate de oficialii postului la concursul organizat, marţi, de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru atribuirea unor frecvenţe radio generaliste.

Urmărește
693 afișări
Imaginea articolului Radio Zu vrea să îşi extindă reţeaua în şapte localităţi

Radio Zu vrea să îşi extindă reţeaua în şapte localităţi (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) organizează, începând de luni, un concurs pentru atribuirea unui număr total de 27 de frecvenţe de radio generaliste.

Marţi, în faţa CNA s-au prezentat reprezentanţii societăţii Grupul Media Camina (G.M.C.) SRL (parte a trustului media Intact, controlat de familia Voiculescu), care au solicitat un număr total de şapte noi frecvenţe pentru extinderea reţelei Radio Zu, în localităţile Câmpulung, Miercurea Ciuc, Reşiţa, Suceava, Tecuci, Turnu Măgurele şi Târgovişte.

La şedinţa CNA au fost prezenţi patru reprezentanţi ai Grupului Media Camina: Rodica Minculescu, director general al societăţii, Mircea Toader, director licenţe al societăţii, Victor Ferezan, director de ştiri al Radio Zu, şi Toni Teşiu, director de programe Radio Zu.

Radio Zu este un post de radio generalist, care difuzează program 24 de ore pe zi.

În prezent, societatea Grupul Media Camina (G.M.C.) SRL deţine un număr total de 37 licenţe audiovizuale, dintre care 35 pentru Radio ZU şi două pentru Romantic FM.

"Suntem aici pentru a ne urma dorinţa de a extinde Radio Zu. Când ne-am propus să lansăm acest post de radio au existat voci şi minţi care ne-au crezut puţin nebuni. Începeam acest demers într-o perioadă în care condiţiile economice erau foarte proaste (...) În acea perioadă noi aveam Romantic FM, care avea un număr de licenţe locale. Pe vreme de criză, noi am fi murit cu Romantic FM (...) Am folosit Romantic FM şi am lansat Radio Zu, am creat acest brand care a devenit un brand spectaculos (...) care s-a făcut remarcat prin campaniile derulate (...) Avem cea mai mică reţea de staţii locale, în mod firesc, pentru că ne-am născut mult mai târziu decât competitorii noştri, însă ducem o competiţie inegală, întrucât dimensiunea reţelei noastre este cea care este", a spus Rodica Minculescu.

Ea a precizat că datorită randamentului pe care-l dă Radio Zu, societatea Grupul Media Camina (G.M.C.) SRL reuşeşte să susţină şi Romantic FM, care emite în Bucureşti.

La rândul său, Toni Teşiu a vorbit despre campaniile sociale derulate de Radio Zu. "Radioul înseamnă mai mult decât procente, muzică şi vorbe. Dincolo de muzică şi glume, radioul poate fi o forţă care conectează oameni", a spus Toni Teşiu.

În schimb, Laura Georgescu, preşedintele CNA, le-a cerut reprezentanţilor Radio Zu să fie responsabili şi să mute subiectele care pot afecta minorii de la matinal la ore la care acestea nu pot fi auzite de copii.

"Radio Zu nu este despre a fi vulgar sau trivial. Se poate întâmpla doar pentru că vrem să fim în mintea oamenilor aşa cum sunt ei", i-a răspus Toni Teşiu.

La rândul său, Rodica Minculescu a precizat că reprezentanţii postului de radio îşi reafirmă deschiderea pentru rezolvarea acestor probleme.

Însă membrul CNA Narcisa Iorga a spus că din punctul său de vedere "Radio Zu se identifică cu limbajul vulgar, pentru că cele două emisiuni-vedetă ale postului sunt pline de vulgarităţi". Iorga a făcut referire la matinalul realizat de Daniel Buzdugan şi Mihai Morar şi la emisiunea lui Mircea Badea.

"Vulgaritatea nu face parte din strategia Radio Zu. Nu ne propunem să fim vulgari ca să cucerim ascultători (...) Ne propunem să fim alături de ascultători. Încercăm să-i facem să se simtă bine. Ascultătorii nu percep Radio Zu ca fiind un radio vulgar, ci ca un radio vesel, care ne face viaţa mai frumoasă", a spus Toni Teşiu, făcând referire la studiile făcute de postul de radio.

Dacă va primi cele şapte frecvenţe radio solicitate, pe aceste staţii locale Radio Zu va difuza programe producţie proprie în jur de 2%, restul fiind programe retransmise de la staţia centrală a Radio Zu.

Grila acestor staţii locale ale Radio Zu va cuprinde programe de informare (în jur de 40%), programe de divertisment (în jur de 5%) şi publicitate.

Investiţia iniţială pentru punerea în funcţiune a Radio Zu la Turnu Măgurele este estimată la 19.950 de euro (fiind o staţie de mare putere), în timp ce pentru punerea în funcţiune a celorlalte şase staţii locale pentru care Radio Zu a solicitat frecvenţe sunt preconizate investiţii de 8.800 de euro (pentru fiecare staţie în parte).

Rezultatele concursului organizat de CNA începând de luni, pentru atribuirea unor licenţe de radio generaliste, ar urma să fie anunţate joi, după audierea tuturor societăţilor care concurează pentru aceste licenţe.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici