Retrospectivă de filme cu Carole Bouquet, cu ocazia vizitei actriţei franceze la Bucureşti

O retrospectivă de filme cu Carole Bouquet va fi prezentată la Institutul Francez, în perioada 11 - 13 februarie, cu ocazia vizitei la Bucureşti a actriţei franceze, care va susţine o lectură din "Scrisori către Genica", de Antonin Artaud, la Teatrul Odeon, informează un comunicat.

Urmărește
102 afișări
Imaginea articolului Retrospectivă de filme cu Carole Bouquet, cu ocazia vizitei actriţei franceze la Bucureşti

Retrospectivă de filme cu Carole Bouquet, cu ocazia vizitei actriţei franceze la Bucureşti (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Peliculele selectate pentru această retrospectivă sunt: "Lumini roşii", de Cédric Kahn, "Bufet rece", de Bertrand Blier, "Greşelile de ortografie", de Jean-Jacques Zilbermann, "Renovare", de Brigitte Roüan, şi "Acest obscur obiect al plăcerii", de Luis Buñuel. Actriţa va fi prezentă la proiecţia acestuia din urmă - în care a jucat primul ei rol -, pe 12 februarie, de la ora 15.00, la Sala Elvira Popescu de la Institutul Francez din Capitală.

Pentru prima oară în România, la invitaţia Ambasadei Franţei şi a Institutului Francez din Bucureşti, Carole Bouquet va susţine, pe 11 şi 12 februarie, de la ora 19.00, la Teatrul Odeon, o lectură din "Scrisori către Genica", de Antonin Artaud. Personaj-cheie al culturii secolului al XX-lea, Artaud exprimă în aceste scrisori viziunea lui tulburătoare asupra teatrului şi iubirea nestăvilită pentru o actriţă pariziană a anilor '20, Genica Atanasiu, născută la Bucureşti.

Geniu pentru unii, nebun pentru alţii, Antonin Artaud a fost poet, dramaturg, regizor de teatru, actor şi artist plastic, dar mai ales un artist ieşit din comun. Membru al mişcării suprarealiste până în 1926, când este exclus de aceştia, urmărit în permanenţă de propria nebunie, poezia şi teatrul lui Artaud reflectă mereu această stare la limita raţiunii, accentuată de practicile toxicomane. Ce rămâne astăzi de la Artaud este o operă unică şi tulburătoare, înscrisă c-un scrâşnet în absurdul vieţii şi care a marcat dramaturgia modernă. Printre operele sale cele mai importante se numără "Manifestul teatrului cruzimii" (1932) şi "Teatrul şi dublul său" (1938).

"Am asistat într-o seară, pe 14 august, la un minunat răsărit de lună, foarte japonez, peste mare, cu pini foarte negri ca-n Japonia, şi o lună mare, tristă şi blândă, puţin suferindă, galbenă, murdară; calmul apelor obscure şi această floare de lumină bolnavă şi tomnatică, care crescuse din ape", scrie Antonin Artaud într-o scrisoare către Genica.

Genica Atanasiu (Ioana Athanasiu sau Eugenia Tănase) este o actriţă de origine română de care Antonin Artaud, pe atunci tânăr actor, se îndrăgosteşte nebuneşte. În 1921, cei doi sunt colegi în trupa de teatru L'Atelier a lui Charles Dullin. În fiecare zi în care nu sunt împreună, Artaud îi trimite poezii şi scrisori pasionate. În 1927, Genica joacă în "La Coquille et le Clergyman", după un scenariu de Antonin Artaud. În lunile care urmează, după cinci ani de pasiune, cei doi se despart.

"Am o tandreţe infinită pentru acest om, gândirea lui mă interesează. O găsesc utilă, clarvăzătoare şi generoasă. Pretinsa lui nebunie i-a marcat toată opera", spune Carole Bouquet despre Antonin Artaud.

Carole Bouquet este una dintre cele mai mari frumuseţi a cinematografiei franceze. Puţini ştiu despre ea că termină liceul la 15 ani, ca să se înscrie apoi în paralel la Sorbona şi la conservator. Nu are decât 17 ani când Luis Buñuel o transformă în "Acest obscur obiect al dorinţei", film superb şi derutant, care o lansează pe tânăra actriţă, a cărei frumuseţe primeşte deja ofrande. După un rol de femeie austeră, chiar Moartea, în Buffet froid al lui Bertrand Blier, profilul de frumuseţe rece şi inaccesibilă o va urmări tot restul carierei. Tot atunci îl întâlneşte pe actorul Gérard Depardieu, care îi va marca viaţa profesională şi personală. Rolul de Bond Girl din 1981, alături de Roger Moore, o propulsează pe scena internaţională.

Devine egeria Chanel şi o voce mereu combativă a unei asociaţii de ajutorare a copiilor maltrataţi, La Voix de l'Enfant. Urmează o carieră perfectă, punctată de poveşti de dragoste glamour, printre care cea cu Gérard Depardieu. În onoarea originilor sale italiene şi a epicurismului, decorează restaurantul de la Paris al lui Depardieu, "La Fontaine Gaillon", şi devine proprietara podgoriei "Passito" din Sicilia. Actriţă de mare talent, femeie de afaceri, Carole Bouquet are un stil inimitabil şi clasă. În 2010 nu a ezitat să se alăture protestului de stradă a celor fără domiciliu de pe Rue de la Banque din Paris.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici