Revista Variety, considerată o "Biblie" a showbiz-ului hollywoodian, a fost vândută

Revista Variety, una dintre cele mai vechi şi mai respectate surse de informaţii din industria de divertisment americană, a fost vândută de compania britanică Reed Business Information grupului de presă american Penske Media Corporation (PMC).

Urmărește
164 afișări
Imaginea articolului Revista Variety, considerată o "Biblie" a showbiz-ului hollywoodian, a fost vândută

Revista Variety, considerată o "Biblie" a showbiz-ului hollywoodian, a fost vândută (Imagine: www.variety.com)

Finalizarea tranzacţiei între compania care deţinea această publicaţie, Reed Business Information, şi noul proprietar, Penske Media Corporation, a fost anunţată marţi de cele două societăţi.

Valoarea tranzacţiei nu a fost făcută publică.

"Începând din 1905, Variety a fost una din principalele surse de informare din lume despre sectorul divertismentului şi este în prezent una dintre cele mai cunoscute mărci de presă", a declarat Jay Penske, cel care controlează compania PMC, noul proprietar al Variety.

El a precizat că planul companiei PMC este de a creşte prezenţa mărcii Variety în alte medii, precum internet, televiziune, pe telefoanele inteligente, dar şi pe pieţele internaţionale.

PMC este un grup de presă care desfăşoară operaţiuni pe internet, având sediul central la Los Angeles. Compania PMC este deţinută de Jay Penske, care este preşedinte şi CEO al acestui grup de presă. În afară de revista Variety, PMC mai deţine site-urile Boy Genius Report, Deadline.com, OnCars.com, HollywoodLife.com, Movieline, MailTimes şi TVLine.

Revista Variety, una dintre cele mai vechi şi mai respectate surse de informaţii din industria de divertisment americană, a fost scoasă la vânzare în luna martie a acestui an, după cum au anunţat, la momentul respectiv, compania Reed Business Information (RBI). RBI, care a deţinut Variety din anul 1987, a luat decizia de a vinde revista în concordanţă cu strategia sa din ultimii trei ani, care vizează despărţirea grupului RBI de publicaţiile americane tipărite.

"Odată cu atenţia tot mai mare pe care RBI o acordă serviciilor online şi cu vinderea celorlalte reviste tipărite americane pe care le-am avut, tuturor ni se pare acum o decizie logică să vindem şi această afacere", a declarat, pe 23 martie, Mark Kelsey, directorul executiv al companiei Red Business Information.

"Variety dispune de o echipă incredibil de talentată, care a reuşit să inoveze şi să dezvolte această franciză în industria ştirilor şi analizelor din showbiz. Nu am niciun dubiu că afacerea va continua să prospere şi sub conducerea noului patron", a adăugat Mark Kelsey la momentul respectiv.

Variety a fost înfiinţată la New York, în 1905, de Sime Silverman, sub forma unei reviste săptămânale care oferea informaţii din industria de divertisment şi din comerţ, dar a devenit o publicaţie zilnică, cu sediul la Los Angeles, începând abia din 1933. Revista are şi un site propriu, lansat în 1998, şi oferă cititorilor informaţii şi analize din domeniul producţiilor cinematografice şi de televiziune, date de box office şi alte informaţii despre contractele de afaceri semnate în industria de divertisment din Statele Unite.

Variety s-a confruntat însă în ultimii ani cu concurenţa tot mai puternică din partea "rivalilor" de la The Hollywood Reporter, Deadline Hollywood şi The Wrap, ca şi din partea site-urilor care postează gratuit ştiri şi informaţii din showbizul american.

La sfârşitul anului 2009, Variety a luat decizia ca întregul ei conţinut online să poată fi consultat doar prin plata unei taxe, însă numărul de accesări ale paginilor sale a scăzut cu 40%, potrivit companiei de măsurare a audienţei Nielsen.

Publicitatea reprezintă o sursă majoră de venituri pentru această revistă zilnică, în special pe durata sezonului premiilor de la Hollywood, atunci când studiourile de producţie cinematografică plătesc sume considerabile pentru anunţurile publicitare în care îşi promovează actorii şi filmele, în speranţa nominalizării acestora la premiile Oscar.

Publicaţia este renumită şi pentru "jargonul" ei intern, care include termeni precum "skeins" (gheme de fire) - folosit pentru serialele TV - şi "toppers" (vârfuri) - folosit în cazul liderilor marilor corporaţii cinematografice.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici