RO-Wine, Festivalul Vinului din România: Vinul ca diplomaţie culturală, excelenţă, clasă şi calitate - FOTO

În perspectiva Festivalului RO-Wine, The Wine Festival of Romania, care va avea loc pe 21-22 mai la Fratelli Studios, specialişti reputaţi din lumea vinului au oferit o introducere în fascinanta lume a acestei băuturi şi au prezentat evenimentul ce va reuni vinuri româneşti şi internaţionale.

Urmărește
1184 afișări
Imaginea articolului RO-Wine, Festivalul Vinului din România: Vinul ca diplomaţie culturală, excelenţă, clasă şi calitate - FOTO

RO-Wine, Festivalul Vinului din România: Vinul ca diplomaţie culturală, excelenţă, clasă şi calitate - FOTO

Miercuri a fost ziua vinurilor la strălucitorul şi elegantul Uanderful din Bucureşti, cu lambriuri de lemn şi decor de epocă, unde lume bună s-a adunat pentru a desluşi tainele duioasei licori alcoolice şi aromate în aşteptarea evenimentului RO-Wine, The Wine Festival of Romania, cel mai important festival de vinuri din România.

Această introducere în lumea vinurilor necesară necunoscătorilor domeniului, o reală desfătare pentru connoisseuri, a fost realizată de Marinela Ardelean, reputat specialist în branding şi business development în industria enogastronomică, precum şi de Liviu Popescu, care este co-proprietar, alături de fratele său, Mihai Popescu, al Fratelli Group.

La final de săptămâna, între 21-22 mai, va avea loc RO-Wine - The Wine Festival of România, la Fratelli Studios, reunind în total 50 de producători internaţionali şi din România (32 din România, mai precis şi 18 din străinătate) şi aproape 250 de vinuri atent selecţionate, precum şi vinuri din colecţii private.

De la fiecare producător vor fi maximum cinci etichete din zona standard şi maxim trei etichete în zona VIP. La zona VIP participă producătorii cu vinuri care au o vechime de peste 10 ani şi vinuri care nu mai sunt disponibile publicului.

Preţul de intrare pentru festival va face diferenţa faţă de alte festivaluri, acesta fiind de 100 de lei standard şi 250 de lei pentru zona VIP. Nu vor fi uitaţi nici cei din zona HoReCa - industria ospitalităţii (hoteluri, restaurante, cafenele): „Acordăm o atenţie deosebită operatorilor HoReCa”, a punctat Marinela Ardelean.

„În calitate de coproprietar al Fratelli Group îmi dau seama cât de important este să am o relaţie cu producătorii”, a exprimat Liviu Popescu vorbind despre discuţiile cu marii producători de vinuri şi arătându-se încântat de faptul că aceştia au fost de acord să participe la eveniment. „Festivalul va fi aparte şi prin prisma locaţiei care este o locaţie de evenimente, Fratelli Studios, pe care fratele meu geamăn o va transformă după necesitate. Fiecare producător va avea acelaşi stand, doar logo-u lor va fi diferit. Luminile, culorile, happeningurile din timpul Festivalului vor fi la dispoziţia producătorilor, proprietarilor de restaurante şi a publicului amator de vinuri”, a mai completat acesta.

Marinela Ardelean a mai spus că din punct de vedere logistic, vor exista suficiente pahare pentru o experienţă completă: „Este foarte important să punem în atenţia consumatorilor vinul, nu brandul, nu producătorul. Personajul principal al acest festival este vinul. Fiecare vin acceptat la acest festival va fi premiat. Avem nevoie de acces la vinuri speciale, deosebite care să ne ajute să ne îmbogăţim cultura de vin”.

Ambasadorul RO-Wine 2016 este Helmuth Köcher, organizatorul celebrului eveniment italian, Merano WineFestival, unul dintre cele mai prestigioase şi exclusiviste evenimente de profil din Europa.

În cadrul Festivalului Vinurilor vor avea loc şi două workshopuri, sâmbătă dimineaţă va avea loc workshop-ul „România în top 3 în Europa vinurilor în 20 de ani”, la care vor vorbi un specialist din Italia şi unul din Franţa, precum şi Helmuth Kocher, dar şi scriitorul Andrei Pleşu, întrucât, după cum a subliniat Marinela Ardelean: „Nu putem vorbi despre vin dacă nu vorbim despre educaţie şi cultură. Am încercat să punem împreună aceste două aspecte.” De asemenea, duminică dimineaţă va fi un workshop care va vorbi despre importanţa vinurilor din România în sectorul HoReCa.

De la Liviu Popescu am aflat că vinul rosé a crescut în popularitate şi că românii preferă vinurile diverse: „Consumatorul îşi schimbă puţin gustul, are mai multă libertate în a alege etichetele şi a le compara.”

„E foarte dificil să intri în locaţii care sunt răsfăţate uneori de către sponsori. E dificil să existe o comunicare publică şi un acces din partea producătorilor. Acest festival este necesar pentru evoluţia industriei vinurilor din România. Avem nevoie să fie prezente din ce în ce mai mult aceste vinuri în restaurante la preţuri corespunzătoare şi de o diversitate cât mai mare.” - a punctat Marinela Ardelean afirmând necesitatea că: „Cel puţin de două ori pe an, lista de vinuri ar trebui actualizată.”

Festivalul vinului în România va fi: „un festival care vorbeşte despre excelenţă, calitate şi clasă”, potrivit Marinelei Ardelean, care este şi degustător profesionist în concursuri internaționale de vinuri, la eveniment fiind producători din Franţa, Italia, Argentina, Elveţia, Bulgaria cu vinuri din 1967, 98, dar şi din anii 2001 şi 2002.

Marinela Ardelean, pe care care Helmuth Köcher a numit-o „Dame d'excellence du vin” a povestit cu farmec că întreaga sa carieră în domeniu se bazează pe o îndelungata sa pasiune pentru vinuri şi lumea vinului: „Eu sunt plecată din România de 16 ani. De aproape 10 ani de zile lucrez în industria vinului, lucrez pentru vinul românesc şi pentru pasiunea mea. De 3-4 ani de zile acord o atenţie deosebită vinului românesc şi României. Am descoperit potenţialul vinului din România, calitate şi un viitor strălucitor pentru vinul românesc. E nevoie de noi toţi pentru a susţine această evoluţie. (...) Mă simt mai înţeleasă şi mai apreciată în ţări precum Italia şi în Franţa, dar nu din motive obscure, ci pentru că avem nevoie de experienţă în ceea ce înseamnă marketing.”, a mai dezvăluit Marinela Ardelean care este şi profesor la Italian Chef Academy din Roma unde predă un curs despre cultură şi istoria şampaniei, dar şi a uleiului de măsline.

Aceasta a menţionat şi că volumul său „50 de vinuri româneşti întâlnesc 50 de preparate culinare italiene” este cea mai premiată carte despre vinurile româneşti, scrisă în 2014, iar impresionantul volum „Cartea vinurilor româneşti/ The Wine Book of România 2015-2016”, primul ghid care reuneşte cele mai bune vinuri din România şi din Republica Moldova, este atât o carte adresată cunoscătorilor cât şi profanilor.

În plus, organizatorii RO-Wine au declarat că Festivalul de profil se va extinde către finalul anului viitor şi în alte oraşe ale ţării: „Ediţia acestui festival va avea o continuitate. La sfârşitul anului va avea loc un alt târg în Timişoara, vor fi mai multe lansări de carte în străinătate decât în România. Este un ghid accesibil pentru toată lumea.” Anul următor, Festivalul se va derula în mai multe oraşe din România: Sibiu, Timişoara, Iaşi şi Constanţa. În toamnă va exista şi o a două ediţie a ghidului de vinuri, iar ediţiile ulterioare vor fi publicate în luna noiembrie.

Totodată, costul de producător pentru participarea la eveniment a fost de 1500 de euro: „Sunt standuri care susţin excelenţa şi calitatea din toate punctele de vedere. Avem nevoie de o imagine, nu cantitate, ci calitate”, au evidenţiat Marinela Adrelean şi Liviu Popescu, completând că ideea festivalului a venit în luna noiembrie a anului trecut. Totodată, aceasta a declarat că: „Este rar ca la un festival de vinuri să nu se retragă nimeni. Nu s-a retras nimeni şi nu şi-a exprimat nimeni dorinţa de retragere.”

Liviu Popescu şi Marinela Ardelean au vorbit şi despre vestea îmbucurătoare că românii încep să fie din ce în ce mai interesaţi de vin, de a-l face cât mai prezent în viaţă lor, în fiecare zi, la această oră existând posibilitatea ca un pahar de vin să fie consumat chiar şi în cantinele de serviciu, în pauza de prânz. „Sunt producători mai puţin vizibili care vor ieşi pe piaţă cu vinuri de calitate pe parcurs”, a prezis Marinela Ardelean adăugând că România are mult potenţial comparativ cu Spania. Dacă în Spania, vinurile roşii sunt prioritare şi extrem de apreciate şi peste hotare, în România vinurile roşii şi albe, sunt diverse cât şi de o mare calitate.

„România este la un moment de renaştere a vinului, ne lipseşte un know-how, o istorie a calităţii. În următorii 20 de ani avem şanse să fim în top trei. Din punct de vedere al calităţii vinurilor, al notorietăţii se va întâmplă un lucru măreţ, se va vorbi tot mai mult despre România şi despre vinurile româneşti. Avem nevoie de respect şi de atenţie la detali. Odată ce am dat greş, pierdem trenul. Se face o atentă selecţie din punct de vedere al imaginii producătorului, al calităţii vinurilor. Avem toate şansele să creăm această etichetă, dar încă nu e suficient de dorit acest lucru.”, a mai declarat Marinela Ardelean exprimând că va canaliza eforturi importante pentru realizarea acestui deziderat.

Referitor la faptul că evenimentul care va avea loc weekendul viitor începe abia acum să fie mediatizat, specialistă în enogastronomie a exprimat că discreţia de până de curând în privinţa evenimentului a fost menită pentru că Festivalului să „nu i se pună beţe în roate” mai ales că producătorii de vinuri s-au înscris şi au achitat integral taxa de participare.

Evenimentul RO-Wine | The Wine Festival of România are ca parteneri Selgros România, Banca Transilvania, AQUA Carpatica, Ţiriac Auto.

Corina Bârlădeanu, General Manager al 2activePR, care se ocupă de partea de comunicare a acestei campanii, a exprimat în inchierea prezentării Festivalului RO Wine că toţi amatorii de vin sunt invitaţi la eveniment punctând că s-a alăturat acestui demers de popularizare şi de educare în privinţa culturii şi a consumului de vin întrevăzând potenţialul uriaş al României în acest sector: „Profeţia mi-a dat aripi. E bine să urmăm exemplul Marinelei, al lui Liviu. Din punct de vedere al comunicării, vrem să prezentăm Bucureştiul într-o lumina de calitate, ne dorim să atragem un turism de calitate, să vină pe 21 mai, să încerce un nou city break, să vadă o expoziţie de artă contemporană, să guste vinurile româneşti. Obiectivul nostru este de a comunica despre Bucureşti, despre lucurile bune, să ne orientăm pe perspective pe 20 de ani, care ne vor pune în topuri europene.”, a conchis aceasta.

Mai multe informaţii despre RO-Wine | The Wine Festival of România, pot fi consultate paginile: www.romaniawinefestival.com sau www.marinelaardelean.com, iar biletele la eveniment pot fi achiziţionate de pe www.bilete.ro. Evoluţia proiectului poate fi urmărită şi pe Facebook, pe pagină oficială a ghidului, The Wine Book of România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici