SAUL BASS, sărbătorit de GOOGLE printr-un logo special. Astăzi se împlinesc 93 ani de la naşterea cineastului şi graficianului

GOOGLE marchează, miercuri, printr-un logo special 93 de ani de la naşterea graficianului şi cineastului american SAUL BASS, autorul unora dintre cele mai celebre secvenţe de titluri de filme, afişe şi logouri de companii şi colaborator al unor regizori precum Alfred Hitchcock şi Martin Scorsese.

Urmărește
2645 afișări
Imaginea articolului SAUL BASS, sărbătorit de GOOGLE printr-un logo special. Astăzi se împlinesc 93 ani de la naşterea cineastului şi graficianului

SAUL BASS, sărbătorit de GOOGLE printr-un logo special. Astăzi se împlinesc 93 ani de la naşterea cineastului şi graficianului

GOOGLE marchează 93 de ani de la naşterea lui SAUL BASS printr-un logo animat foarte elaborat, care include secvenţe bazate pe designul folosit de grafician pentru titluri de filme, afişe pentru pelicule şi festivaluri de cinema, coperte de reviste, cărţi şi albume muzicale şi logouri de companii.

Bass, născut pe 8 mai 1920 şi care a murit în 1996, a lucrat cu regizori celebri, precum Alfred Hitchcock, Billy Wilder, Stanley Kubrick şi Martin Scorsese, pe parcursul unei cariere de 40 de ani.

Născut într-o familie de imigranţi din Bronx (New York), Bass şi-a început cariera în domeniul reclamelor de film, în anii 1940. În 1954 a fost angajat de Otto Preminger pentru a crea o secvenţă de titlu inovatoare pentru filmul "Carmen Jones", iar Bass a folosit un trandafir în flăcări animat. Până în anii 1950, titlurile filmelor şi numele din distribuţie erau prezentate în mod clasic pe cartoane sau pe un fundal static.

În 1955, Bass a creat secvenţa de titlu pentru un alt film al lui Preminger, "The Man With the Golden Arm", utilizând o imagine grafică foarte puternică - linii albe care se aranjau în forma unui braţ răsucit. Imaginea a fost utilizată şi în campania publicitară a filmului, prefigurând metoda identităţii corporate folosită în campaniile moderne de promovare a peliculelor.

Ulterior, Bass a lucrat cu Alfred Hitchcock, la "La nord, prin nord-vest/ North by Northwest", "Psycho" (1959), precum şi la "Ameţeala/ Vertigo" (1958).

După o pauză în anii 1960, Bass s-a întors în cinematografie în anii 1970. Ultima sa creaţie a fost pentru "Casino", cu Robert De Niro.

Printre secvenţele de titlu create de Bass se mai numără cele pentru "Şapte ani de căsnicie/ The Seven Year Itch" (1955), "Ocolul Pământului în 80 de zile/ Around the World in Eighty Days" (1956) "Bună ziua, tristeţe/ Bonjour Tristesse" (1958), "Anatomia unei crime/ Anatomy of a Murder (1959), "Spartacus" (1960), "Banda celor 11/ Ocean's 11" (1960), "Poveste din cartierul de vest/ West Side Story" (1961), "Walk on the Wild Side" (1962), "The Victors (1963), "O lume nebună, nebună, nebună/ It's a Mad, Mad, Mad, Mad World" (1963), "Războiul familiei Rose/ The War of the Roses" (1989), "Băieţi buni/ Goodfellas" (1990), "Promontoriul groazei/ Cape Fear" (1991), "Vârsta inocenţei/ The Age of Innocence" (1993).

A creat unele dintre cele mai celebre logouri de companii din America de Nord, precum cel al Bell Telephone (1969) şi al succesorului acestuia, AT&T (1983). Lor li se alătură logourile pentru Continental Airlines (1968), Dixie (1969) şi United Airlines (1974), General Foods (1984), Minolta (1978), US Postage (1983) etc.

Bass este autorul a cinci dintre afişele galei Oscar şi ale Student Academy Awards, ambele evenimente fiind organizate de Academia de film americană.

În 1964, Bass a regizat un scurtmetraj de ficţiune, "The Searching Eye", iar în 1968 a regizat scurtmetrajul documentar "Why Man Creates", pentru care a fost recompensat cu Oscar. Saul Bass a mai coregizat, alături de soţia sa, Elaine Bass, mai multe scurtmetraje, două dintre acestea primind nominalizări la premiile Oscar - "Notes on the Popular Arts" ( 1977) şi "The Solar Film" (1979).

Google îşi modifică frecvent logoul pentru a marca evenimente importante ale istoriei universale sau pentru a celebra mari personalităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici