Senator PDL: Voi propune Comisiei de Cultură audierea conducerii CNA privind spoturile Roşia Montană

Vicepreşedintele Comisiei pentru Cultură şi Media din Senat, Marius Paşcan (PDL), spune că va propune comisiei să fie audiaţi reprezentanţii CNA cu privire la interzicerea difuzării spoturilor de promovare a proiectului Roşia Montană, pe motiv că decizia este "un atentat la libertatea de expresie".

Urmărește
316 afișări
Imaginea articolului Senator PDL: Voi propune Comisiei de Cultură audierea conducerii CNA privind spoturile Roşia Montană

Senator PDL: Voi propune Comisiei de Cultură audierea conducerii CNA privind spoturile Roşia Montană (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Vicepreşedintele Comisiei pentru Cultură şi Media din Senat, Marius Paşcan (PDL), a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că reprezentanţii CNA nu au niciun motiv să "blocheze pe nimeni în a-şi promova un produs", criticând decizia Consiliului de interzicere a difuzării spoturilor de promovare a proiectului Roşia Montană.

"Este o imixtiune gravă, nepermisă, discriminatorie, un atentat la libertatea de expresie şi exprimare. Nu au de ce să blocheze pe nimeni în a-şi promova un produs decât dacă acest produs nu este conform cu legislaţia în vigoare sau informaţia transmisă nu este veridică, încalcă dreptul omului la o informare corectă şi onestă. Dar în situaţia Roşiei Montane cred că atât s-a dezbătut acest proiect, încât cetăţeanul, privitorul, telespectatorul, auditorul este capabil să discearnă între adevăr şi minciună", a susţinut senatorul.

El a adăugat că "toată lumea" a înţeles că Roşia Montană Gold Corporation îşi face publicitate pe părţile pozitive ale proiectului, în timp ce "ceilalţi îl critică intens", acesta nefiind un subiect necunoscut publicului român.

Mai mult, în opinia senatorului, spoturile RMGC au la bază "o informaţie realistă, nu o minciună", deci nu aveau de ce să fie interzise, el calificând măsura drept "aberantă" şi "un precedent periculos pentru libertatea de exprimare în România".

"Fireşte, compania în cauză insistă pentru a promova imaginea idilică a unor locuri de muncă noi, a unor bani care vin în România, dar până la urmă este o informaţie realistă, nu este o minciună. Nu ştiu dacă într-un spot de promovare ar trebui să spui «ştiţi, noi venim, vom face multe locuri de muncă, vom aduce bani la bugetul de stat şi, în acelaşi timp, vom polua». Asta cred că a priceput toată lumea, compania îşi face publicitate pe părţile pozitive ale proiectului, iar ceilalţi îl critică intens. Mi se pare că este libertate de exprimare în acest sens, iar a îngrădi dreptul de a te promova, de a face publicitate proiectului este absolut aberant şi un precedent periculos pentru libertatea de exprimare în România", a spus el.

Senatorul a adăugat că a primit la Comisia pentru Cultură şi Media a Senatului, căreia îi este "subordonat" CNA, o sesizare a unui membru al Consiliului, pe care urmează să se pronunţe.

El a precizat că decizia CNA nu poate fi anulată de Comisie, însă aceasta poate cere conducerii CNA să expună argumentele luării măsurii.

"Nu putem anula, doar putem chema la audiere conducerea CNA, să ne explice argumentele, raţionamentele care au dus la această măsură, articolele de lege, cum le-au interpretat. Şi mai apoi avem posibilitatea de a sesiza alte organe competente, de ce nu, a solicita invalidarea acestui act normativ pe căile legale", a arătat el.

Paşcan a spus că va propune Comisiei audierea reprezentanţilor CNA pe acest subiect.

CNA a analizat, marţi, 11 spoturi de promovare a proiectului de exploatare minieră de la Roşia Montană, difuzate între 1 septembrie şi 6 octombrie la principalele televiziuni naţionale, constatând că acestea încalcă legislaţia audiovizualului şi hotărând oprirea lor de la difuzare.

Potrivit regulamentului de funcţionare a CNA, Consiliul este o autoritate publică autonomă în domeniul vizual din România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici