- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (26.05.2016, 16:44)
- Iulian Comanescu
Spotlight / Ce sunt influenţatorii în România şi cu ce se mănâncă ei
Starcom MediaVest a lansat ieri un studiu pe nume „Influence Me”, care clasifică şi defineşte ceea ce se cheamă, mai nou, influenţator online. Din studiu reies două tendinţe ale Netului autohton: rolul important al Facebook-ului şi nişarea sau specializarea.
Urmărește
495 afișări
Spotlight / Ce sunt influenţatorii în România şi cu ce se mănâncă ei
Studiul împarte influenţatorii în trei categorii: profesionişti, celebrităţi şi aşa-numiţii „oameni ca noi”. Primii sunt cei care se manifestă pe un anumit segment (de la marketing la IT sau modă), iar ultimii sunt utilizatorii de reţele şi forumuri activi, fără un profil public clar.
Profesioniştii par a fi cei mai eficace influenţatori, pentru că studiul notează în privinţa lor un „grad de conectare” de 80% cu publicul lor (de ambele sexe şi relativ tânăr – 25-44 de ani în medie). Acelaşi grad de conectare este mediu în cazul „oamenilor ca noi” (42%, cu un public mai matur, peste 35 de ani) şi mai redus la celebrităţi (19%, pentru un target preponderent masculin).
Influenţatorii se manifestă mai ales prin intermediul Facebook, cea mai populară reţea socială din România, cu peste 8,5 milioane de utilizatori, dar şi pe bloguri, care au început să se înmulţească în România acum 10 ani şi reprezintă, în momentul de faţă, un fenomen în descreştere cantitativă. În cazul „oamenilor ca noi”, contează şi tradiţionalele forumuri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrativa PSD-PNL s-a degradat în ultimul hal! Deciziile importante ale României vor fi votate de UDMR
-
Coreea de Sud va discuta cu Kievul despre transferul soldaţilor nord-coreeni capturaţi
-
Liderul Transnistriei vizitează Moscova în contextul crizei energetice
-
Premierul Franţei: Trebuie să rămânem fermi în faţa „noii dezordini mondiale” întruchipate de Musk
Starcom explică gradul de conectare scăzut al celebrităţilor prin faptul că publicul lor caută mai degrabă entertainment şi nu informaţii utile sau sfaturi. Şi celebrităţile, şi profesioniştii reprezintă însă categorii de influenţatori care merită luate în considerare de branduri, din cauza prezenţei mult mai masive pe care o au pe reţele celebrităţile. La un public între unu şi două milioane de fani de Facebook şi un reach al postărilor de câteva sute de mii de afişări, gradul de conectare de 19% poate reprezenta peste 100 de mii de „influenţaţi”. În cazul profesioniştilor, numărul de fani este de regulă de numai câteva mii, pe care, e drept, aceştia îi influenţează aproape integral prin intermediul blogurilor şi, adesea, al profilurilor personale de Facebook.
Clasificarea celebrităţi/profesionişti se suprapune oarecum peste opozţia presă mondenă/presă serioasă din media tradiţională. „Oamenii ca noi” reprezintă în schimb noutatea tipică în social media, consumatorii care devin producători de informaţie şi judecăţi de valoare – în terminologia online-ului, prosumeri care realizează user-generated content.
Constatările din studiul „Influence Me” au relevanţă în primul rând pentru brandurile care urmăresc să îşi promoveze calităţile în mediul online, mai ieftin şi măsurabil decât presa tradiţională, care de altfel se află într-un regres marcat în România şi e un vehicul din ce în ce mai puţin interesant de publicitate.
Citeşte şi: Societate/ Corupţia se învaţă de mic, în familie
Citeşte şi: Ce ai, omule, în creier? Nici amintiri şi nici "Dumnezeu a murit! ". Ai reflexe, simţuri, mecanisme
Citește pe alephnews.ro: Trăim mai mult, dar mai prost. Speranța de viață în România a ajuns la 75,1 ani. Vârsta medie până la care trăim sănătos este de 59 de ani
Citește pe www.zf.ro: În timp ce gazul din Marea Neagră deja a început să se vândă, România are o listă de 22 de centrale de energie care vor avea nevoie de peste 8 mld. metri cubi pe an, cam cât se va scoate anual din Neptun Deep. Care este stadiul pe fiecare proiect?
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: Concert Postmodern Jukebox: Hituri pop convertite în sunete vintage, în premieră, la Sala Palatului - FOTO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum ar arăta viaţa fără asigurări: câţi bani ar trebui să scoată din buzunar un român fără asigurare de călătorie şi sănătate
Ţara care nu mai vrea să le cumpere străinii casele. Guvernul a impus taxe uriaşe pentru persoanele din afara UE care vin să cumpere proprietăţi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cu cât se vinde o monedă de 5 lei pe OLX, în 2025. Poate fi o „comoară” pentru colecționari!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:46
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1056. Coreea de Sud va discuta cu Kievul despre transferul soldaţilor nord-coreeni capturaţi / NATO lansează o operaţiune navală pentru protejarea infrastructurii din Marea Baltică / Un nou atac cu dronă a avariat o instalaţie industrială din regiunea Saratov din Rusia
-
ieri, 22:42
Tudorel Toader: Eu cred că ar trebui să poată candida Călin Georgescu