Steve Jobs dorea un "război sfânt" împotriva Android

Steve Jobs a avertizat conducerea Apple, cu un an înainte de moartea sa, în privinţa pericolului tot mai mare reprezentat de Google şi a promis declanşarea "unui război sfânt" împotriva smartphone-urilor dotate cu sistemul de operare Android, potrivit dovezilor prezentate de Samsung în justiţie.

Urmărește
570 afișări
Imaginea articolului Steve Jobs dorea un "război sfânt" împotriva Android

Steve Jobs dorea un "război sfânt" împotriva Android (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Samsung contestă cererea Apple a unor despăgubiri de 2 miliarde de dolari pentru încălcarea de patente şi a prezentat emailuri scrise de Jobs în octombrie 2010, într-un nou proces care a început în această săptămână la un tribunal din California, relatează Financial Times.

În cadrul pledoariei de deschidere, Samsung a acuzat Apple că lansează un atac împotriva Android, sistemul de operare produs de Google, care este instalat pe smartphone-urile fabricate de compania sud-coreeană.

TITLURILE ZILEI

În pregătirea unei reuniuni anuale a celor mai importanţi 100 de directori din companie, Jobs a afirmat că principalul motiv al întâlnirii este declanşarea unui "război sfânt" cu Google în 2011, potrivit emailurilor prezentate de Samsung.

Jobs a trimis emailurile la mai puţin de un an înainte de a demisiona din funcţia de director general al Apple, în august 2011, când a fost înlocuit de Tim Cook. Jobs a încetat din viaţă două luni mai târziu.

El a spus că Apple trebuie să ajungă din urmă Android, în domenii unde iPhone a rămas în urmă, cum ar fi notificările şi recunoaşterea vocală, înainte de lansarea propriului sistem de activare vocală, Siri, în 2011.

Jobs a mai spus că Google este "mult înaintea Apple" în integrarea serviciilor cloud, cum ar fi contactele, calendarele şi emailurile.

"Acest fapt a creat o dilemă a inovaţiei pentru Apple", a arătat Jobs, referindu-se la o carte scrisă în 1997 de Clayton Christensen, care descrie cum un lider de piaţă poate deveni vulnerabil la noi provocări pentru că se agaţă prea mult de produse şi strategii de succes.

Un avocat al Samsung a prezentat şi un email scris de Phil Schiller, directorul de marketing al Apple, în care acesta şi-a exprimat anul trecut îngrijorarea legată de succesul unei campanii de branding a Samsung. Schiller i-a sugerat directorului general al Apple Tim Cook să schimbe agenţia de publicitate cu care colaborează.

Potrivit avocatului, emailurile arată că brandul şi funcţiile aparatelor Samsung contribuie la concurarea iPhone în Statele Unite şi nu se bazează pe tehnologie furată, aşa cum acuză Apple.

Apple, în propria pledoarie de deschidere a procesului, a reluat tacticile utilizate în procesul în care în 2012 a obţinut desăgubiri de aproape 1 miliard de dolari de la Samsung.

Compania americană susţine că Samsung a vândut 37 de milioane de smartphone-uri şi tablete care copiază designul Apple şi că i se datorează despăguburi de peste 2 miliarde de dolari. Apple a prezentat la rândul ei emailuri care arată o criză de design la Samsung, în concurenţa cu iPhone.

În schimb, Samsung acuză că mai multe modele iPhone şi iPad încalcă două patente sale companiei sud-coreene.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici