- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (03.03.2016, 12:55)
- Andreea Diochetanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu despre programele care blochează reclamele online: Câţi români le folosesc
Un studiu despre utilizarea aplicaţiilor care blochează apariţia reclamelor analizează numărul de persoane care instalează un astfel de program, dar şi motivele ce au stat la baza acestei decizii. Studiul s-a desfăşurat pe 80 dintre site-urile cu cel mai mare trafic din România (conform SATI).
Urmărește
1854 afișări
Studiu despre programele care blochează reclamele online: Câţi români le folosesc
Majoritatea utilizatorilor de internet au o reacţie adversă faţă de anumite tipuri de reclamă online, în special din cauza caracterului agresiv al acestora.
Publicul nu este deranjat neapărat de conţinutul reclamei, ci de faptul că activitatea desfăşurată la momentul respectiv le este brusc întreruptă. Acesta este principalul motiv pentru care românii îşi instalează un astfel de program, 85% dintre cei care au instalat programe de blocare a reclamelor având acest motiv.
TITLURILE ZILEI
-
• Adrian Sârbu: Azi, în Sfânta zi a Crăciunului, poate știi de ce Iisus Hristos nu s-a născut român
-
astăzi, 21:12
• Ciolacu publică facturile pentru zborurile private la Nisa în ziua de Crăciun
-
astăzi, 22:17
• Pericol în Constanţa: Elicea unei eoliene se învârte necontrolat aproape de un cămin de bătrâni
-
astăzi, 16:35
• Care sunt cei şapte magnifici care au salvat bursa din Germania şi au sfidat crizele anul acesta
-
astăzi, 19:18
• Cum s-a produs accidentul din Maramureş în care trei poliţişti au fost răniţi
-
astăzi, 20:08
• Adrian Sârbu: Azi, în Sfânta zi a Crăciunului, poate ştii de ce Iisus Hristos nu s-a născut român
-
astăzi, 16:27
• UE s-ar putea extinde: O ţară din Europa vrea să organizeze un referendum pentru a adera la UE
-
astăzi, 20:33
-
astăzi, 16:09
• Dronele ucrainene ar fi distrus un depozit de muniţie rusesc în regiunea Rostov
-
astăzi, 15:34
• Avertismentul unor lideri europeni: NATO nu poate apăra Europa fără SUA în faţa Rusiei
-
astăzi, 14:17
• Cel puţin 32 de persoane au supravieţuit prăbuşirii avionului în Kazahstan
-
astăzi, 14:23
• Un avion de pasageri s-a prăbuşit în Kazahstan / Cel puţin 32 de persoane au supravieţuit
-
astăzi, 12:31
-
astăzi, 13:26
• Guvernator: Resturile unei drone ucrainene au provocat un incendiu mortal într-un centru comercial
-
astăzi, 09:44
• MApN neagă informaţiile privind pătrunderea unei rachete ruseşti în spaţiul aerian al României
-
astăzi, 22:39
• LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1036. Rusia lansează un atac masiv cu rachete şi drone asupra Ucrainei în dimineaţa de Crăciun / Kievul simplifică achiziţiile de drone şi echipamente de război electronic / Ruşii încearcă să pătrundă în Pokrovsk pentru a-l încercui
A doua cauză ce încurajează românii să achiziţioneze un Ad Blocker este reprezentat de vizionarea filmelor online, deşi, conform studiului, site-urile de acest tip, care funcţionează legal, nu afişează publicitate.
Activităţile cele mai afectate de reclamele online sunt cititul ştirilor, vizionarea filmelor sau serialelor online şi ascultarea muzicii. Conform studiului, cel mai iritant tip de reclamă este "floating", respins de 95% dintre respondenţi.
77% dintre cei care folosesc programe de blocare a reclamelor le-au instalat singuri (mai ales bărbaţii), circa 25% instalându-le în ultimele 6 luni. Aproape jumătate dintre cei ce nu au instalat un program de tip Ad-blocker afirmă că intenţionează să instaleze o astfel de aplicaţie în următoarele 3 luni.
43% dintre cei care nu au încă un ad-blocker ştiu de existenţa acestor tipuri de programe, iar 18% dintre cei care nu au încă un adblocker au răspuns afirmativ când au fost întrebaţi dacă îşi vor instala un astfel de program, potrivit studiului.
În acelaşi studiu mai este menţionat faptul că site-urile pe care se înregistrează cel mai mare procent de utilizare de adblockere sunt din categoriile Sport (21,8% dintre vizitatori au adblocker instalat), Programe şi ghiduri (19,9%), Ştiri generale (18,2%) şi Economic & financiar (16,4%), la polul opus aflându-se categoriile Hobby & Familie şi Copii, care înregistrează cel mai mic procent de vizitatori cu adblocker instalat (7,2%).
Unul din şase utilizatori de internet consideră că reclamele pe care le văd în mediul online îi ajută în alegerea produselor, a mărcilor sau a ofertelor, o pondere mai ridicată a favorabilităţii regăsindu-se în rândul femeilor. Cele mai utile reclame sunt considerate cele de pe site-uri de artă şi cultură sau educaţie şi formare profesională, iar de cealaltă parte cea mai scăzută utilitate este atribuită reclamelor de pe site-urile de lifestyle.
Conform studiului, procentul exact al utilizatorilor de programe de tip ad-block pe principalele site-uri locale este de 13,9% din totalul vizitatorilor.
Intenţia de utilizare în viitor a unor programe de tip ad block este foarte ridicată, 96% dintre cei care au instalat un program de acest tip declarând că vor continua să îl folosească, iar aproximativ jumătate dintre cei ce nu au instalat un program de tip Ad-blocker afirmă că intenţionează să îşi instaleze o astfel de aplicaţie în următoarele 3 luni.
Studiul a fost realizat de specialişti în digital media, research şi tehnologie, în cadrul unui proiect care a durat aproape 6 luni.
La propunerea IAB România, specialiştii companiilor TailWind România (operator al Project Agora) şi Quantix, utilizând cele mai noi tehnologii existente în faţa unui fenomen relativ nou (creşterea ad-blocking-ului), au derulat acest studiu în trei faze distincte: măsurarea efectivă a gradului de utilizare a programelor de blocare a publicităţii pe site-urile membre ale IAB România, utilizând tehnologia PageFair; culegerea de răspunsuri într-un chestionar adresat atât celor care au instalat un program de blocare a publicitaţii online, cât şi celor care nu utilizeaza aceste programe; corelarea datelor şi interpretarea acestora.
Citeşte şi: CNA recomandă posturilor TV şi radio să nu difuzeze reclame care conţin greşeli de limba română
Citeşte şi: Reclame la retailerul online Zoot.ro şi la compania Telekom, interzise de la difuzare de către CNA
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Klaus Iohannis, cel care a nesfințit Calendarul Alegerilor Prezidențiale la români, ți-a rebotezat Ignatul: Ziua Renașterii Porcilor
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Nava rusă scufundată a fost victima unui „act de terorism”, susține compania proprietară. Care este adevărul din spatele misiunii secrete în Siria?
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Chef Florin Dumitrescu a dezvăluit secretul! Ce face în fiecare an, de Crăciun + ce spun fiicele sale despre jurizarea de la MasterChef
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe