STUDIU: Piaţa de publicitate online a fost de 45,5 milioane de lei în primul semestru al anului

Piaţa de publicitate online a fost de 45,5 milioane de lei în primul semestru al acestui an, industria telecom menţinându-şi supremaţia în ceea ce priveşte sumele investite în publicitatea online autohtonă în prima jumătate a lui 2013, potrivit celui mai recent studiu ROADS.

Urmărește
473 afișări
Imaginea articolului STUDIU: Piaţa de publicitate online a fost de 45,5 milioane de lei în primul semestru al anului

STUDIU: Piaţa de publicitate online a fost de 45,5 milioane de lei în primul semestru al anului

Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, industria telecom îşi menţine supremaţia în ceea ce priveşte sumele investite în publicitatea online autohtonă în prima jumătate a anului 2013, contribuind cu 7,3 milioane de lei la o piaţă de 45,5 milioane de lei, valoarea totală raportată de participanţii la cel mai recent studiu ROADS.

Conform celei mai recente ediţii a studiului ROADS, valoarea pieţei de publicitate online pe primul semestru al anului în curs a fost de 45,5 milioane de lei, cu 2% mai puţin comparativ cu primul semestru al anului 2012.

Topul celor mai mari industrii investitoare este completat la distanţă de sectorul bancar (4,4 milioane lei) şi auto (4,2 milioane lei).

În privinţa formatelor, cele embedded rămân de departe cele mai utilizate în publicitatea online în primul semestru al anului 2013, urmate la o distanţă considerabilă de interruptive formats.

"Legat de dinamica pieţei măsurate în cadrul studiului, se observă o tendinţă de scădere, atât faţă de semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cât şi faţă de cea de-a doua jumătate a anului - S2 2012 (faţă de care s-a înregistrat o scădere de 12%). Ţinând cont de valoarea raportată de grupul de referinţă, scăderea pieţei este şi mai abruptă - 23% faţă de S2 2012 şi 17% faţă de S1 2012", se spune în comunicat.

Potrivit sursei citate, anul acesta, au fost incluse pentru prima dată şi o serie de agenţii de media, în scopul măsurării investiţiilor şi în reţele externe, nu doar la publisherii autohtoni. Au fost introduse 3 segmente noi: search engines, social media şi foreign networks. Astfel, numărul companiilor participante la studiu a ajuns la 23, în condiţiile excluderii a 2 companii care nu au furnizat datele în timp util. Acest demers va continua şi pentru ediţiile din anii viitori.

"Publicitatea online continuă să aibă un bun potenţial de creştere pe termen mediu şi lung, iar rezultatele pe primul semestru al anului 2013 pot să fie un incident de etapă, în condiţiile în care bugetele de marketing ale companiilor au fost sub presiune în această perioadă. Este însă nevoie de mai mult timp pentru ca marketerii să se deprindă cu posibilităţile oferite de mediul online, iar companiile de media şi advertiserii trebuie să identifice noi modalităţi de a livra rezultate cuantificabile clienţilor de publicitate online pentru a-i determina să investească în promovare, chiar şi în condiţiile economice dificile actuale", a declarat Bogdan Belciu, partener, Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC România, firma care derulează studiul ROADS pentru IAB România.

"Începutul anului a fost unul foarte prudent în ce priveşte investitiile în publicitatea online - aşa cum ne dăm seama din rezultatele primului semestru, este un an de încercare pentru publisherii locali. Ne aşteptăm, însă, la o revigorare pentru a doua jumatate a anului 2013, o creştere probabil generată şi de perioadele de promoţii şi stimulare a cumpărăturilor. Anul acesta, am introdus în studiul ROADS şi agenţiile media, iar cele trei segmente noi (search engines, social media şi foreign networks) cu siguranţă ne vor ajuta să identificăm mai clar structura investiţiilor în publicitate online şi să sporim relevanţa studiului. Aşteptăm în ediţiile viitoare şi mai mulţi participanţi din această categorie", a declarat Cristi Petriceanu, preşedinte al IAB România.

Realizat începând cu anul 2008, ROADS (Romanian Online Advertising Study) oferă date relevante despre încasările nete provenite din publicitate online şi contorizează atât datele furnizate de către publisherii care vând direct din propriul portofoliu de site-uri, cât şi pe cele furnizate de către regii. Cel mai recent studiu ROADS a fost realizat pentru primul semestru al anului 2013, pe un eşantion de 23 de companii, care reprezintă aproximativ 1.280 dintre site-urile existente în România.

Raportul complet este disponibil gratuit membrilor asociaţiei IAB România, împreună cu raportul similar la nivel european realizat de către IAB Europe, asociaţia europeană în care IAB România este membru fondator. Companiile care nu sunt încă membre IAB pot achiziţiona acest raport.

IAB Romania a fost creată în anul 2006 şi reuneşte cele mai importante companii din domeniul publicităţii pe internet: regii de media, agenţii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicităţii online, publisheri autohtoni şi filiale internaţionale. Asociaţia IAB România este membru al asociaţiei IAB Europe (www.iabeurope.eu), participând ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociaţii în 2008.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici