Televiziunea B1 se relansează şi va difuza mai multe ştiri, talk-show-uri şi mai puţine filme

Televiziunea B1 se va relansa, având în centru conceptul de infotainment, şi va difuza mai multe emisiuni de ştiri, talk-show-uri de actualitate, un late-night show de divertisment şi mai puţine filme, potrivit noii grile de programe a postului, aprobată marţi de CNA.

Urmărește
170 afișări
Imaginea articolului Televiziunea B1 se relansează şi va difuza mai multe ştiri, talk-show-uri şi mai puţine filme

Televiziunea B1 se relansează şi va difuza mai multe ştiri, talk-show-uri şi mai puţine filme (Imagine: Mediafax Foto)

Potrivit dosarului depus la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), conceptul de relansare a postului B1 are la bază "un format de tip infotainment", televiziunea urmând să difuzeze "informaţie esenţială şi divertisment, dar cu o abordare relaxată, neîncrâncenată şi mai presus de toate echidistantă".

În mod concret, în cursul săptămânii, B1 va difuza un magazin matinal de ştiri (între orele 7.00 - 10.00), un magazin de lifestyle/ divertisment (10.00 - 12.00) şi un magazin celebrity news (18.30 - 20.00). Totodată, B1 va difuza jurnale de ştiri de la orele 12.00, 15.00 şi 18.00, în timp ce jurnalul principal al zilei va fi difuzat de la ora 20.00.

În plus, grila B1 cuprinde talk-show-uri de actualitate (de la orele 13.00, 14.00 şi 16.00) şi un magazin de business (de la ora 17.00). Totodată, televiziunea va difuza un magazin de actualitate de la ora 21.00 şi un late - night show de divertisment, de la ora 23.00.

Pe de altă parte, în weekend, grila B1 cuprinde show-uri de divertisment şi filme. Totodată, jurnalele de weekend se vor difuza de la orele 7.00, 18.00 şi 20.00.

Potrivit dosarului depus la CNA, B1 creşte producţia proprie de la 56,79% la 75,6%, scade producţiile audiovizuale de la alţi producători de la 43,21% la 3,6% şi creşte programele retransmise (de pe Fashion TV), de la 0% la 20,8%.

În noua grilă a B1, programele de informare cresc de la 33,73% la 36%, filmele scad de la 14,43% la 2,10%, programele de divertisment scad de la 41,98% la 40,1%. Totodată, postul B1 va difuza şi programe educative (1,2%), programe culturale (0,6%), publicitate (11%) şi teleshopping (9%).

Publicul ţintă al B1 este cel cu vârsta cuprinsă între 28 şi 54 de ani, persoane active, cu educaţie şi venituri peste medie.

Modificările din grila de programe a B1 se produc în contextul în care Sorin Oancea a devenit acţionar al televiziunii.

CNA a aprobat, în data de 14 decembrie 2010, preluarea licenţei audiovizuale a televiziunii B1 de către societatea B1 TV Channel SRL, în care sunt acţionari Sorin Oancea (director general al postului) - 50% şi News Television (România) SRL din Bucureşti - 50%.

Sorin Oancea deţine şi funcţia de director general al societăţii B1 TV Channel SRL, având un mandat de patru ani. Mandatul lui Sorin Oancea la B1 TV a început în data de 12 noiembrie 2010 şi va expira în 11 noiembrie 2014, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

Societatea B1 TV Channel a fost înfiinţată pe 29 noiembrie 2010 şi are sediul în Bucureşti. Pe de altă parte, potrivit dosarului depus la CNA, s-a schimbat şi acţionariatul S.C. News Television (România) SRL, care rămâne acţionar al B1 TV, cu 50% acţiuni. În prezent, acţionarii societăţii News Television (România) SRL sunt: TV România BV (Olanda): 9,6786%, SC Dac Air SA: 54,571%, Brazen Limited Liability Company (SUA) - 13,1794% şi SC Pavo SA: 22,571%. Potrivit reprezentanţilor CNA, toate aceste firme sunt controlate de familia Păunescu.

Televiziunea generalistă B1 TV, controlată de familia Păunescu, a fost lansată în decembrie 2001, ca post local pentru Bucureşti. În 2004, News Corporation, compania media fondată de Rupert Murdoch, a achiziţionat 12,5% din pachetul de acţiuni al postului, potrivit site-ului televiziunii.

Sorin Oancea a fost până în mai 2010 directorul general al televiziunii de ştiri Antena 3, controlată de familia Voiculescu. Grupul Intact a anunţat, într-un comunicat remis MEDIAFAX pe 13 mai, că Sorin Oancea îşi încheie mandatul de director general la Antena 3 după şase ani de performanţă, păstrând poziţia de acţionar (25%) şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al televiziunii. În acelaşi comunicat s-a anunţat că Sorin Oancea va fi, de la 1 iunie 2010, vicepreşedinte al Grivco Group, poziţie din care urma să coordoneze proiectul de reformatare şi relansare a posturilor de televiziune Euforia TV şi Antena 2.

Pe de altă parte, în luna noiembrie 2010, presa a scris că Sorin Oancea şi-a dat demisia din grupul media Intact. Oancea nu a dorit să comenteze această informaţie.

În prezent, Sorin Oancea continuă să deţină 25% din acţiunile societăţii Antena 3 SA, care operează licenţa televiziunii Antena 3, dar şi 10% din acţiunile societăţii Grupul Media Camina (G.M.C.) SRL, care deţine licenţele audiovizuale pentru Radio ZU şi Romantic FM, potrivit site-ului CNA.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici